این نشانه ها در شما یعنی سرطان سینه !

پانته آ توتونپیان
سرطان سینه و تخمدان جزو شایع ترین سرطان های زنان شناخته می شوند و آنها را با عنوان قاتلان خاموش در دنیای پزشکی می خوانند.علائم و نشانه های ابتلا به سرطان سینه تنها مختص درد و کیست سینه نیست

اصلی ترین نشانه های سرطان سینه در زنان

سرطان سینه متاسفانه یکی از بیماری های کشنده در بین زنان حتی در سنین جوانی است که به دلیل برخی تغییرات در عادات غذایی و زندگی روزبه روز در حال افزایش آمار است این درحالی است که نشانه های این سرطان خطرناک زنان گاهی فرد مبتلا را حتی به فکر ان نمی اندازد که شاید او در سینه ی خود غذه ای سرطانی داشته باشد.تست های جدیدی که برای نشان دادن سرطان گرفته می شوند غالبا کارآمد نبوده و دچار خطا هستند.

در اینجا به برخی علائم مهم سرطان اشاره می گردد که غالبا زنان آن ها را نادیده گرفته و بی تفاوت از کنار ان عبور می کنند.

علائم و بیماری هایی که می گوید شما سرطان سینه دارید

1 – تنگی نفس و خس خس سینه
بیماران مبتلا به سرطان سینه همواره سختی در تنفس کردن و خس خس در ناحیه سینه را اولین علائم این سرطان نام می یرند.

2 – سرفه های مزمن و درد قفسه سینه
لوسمی، تومورهای ریه و دیگر انواع سرطان گاهی مواقع با علائمی نظیر برونشیت و سرفه های شدید همراه اند. بیماران مبتلا به سرطان ریه می گویند که درد قفسه سینه گاهی تا شانه و پایین بازوها ادامه پیدا می کنند.

3 – تب و عفونت مکرر
این علائم می تواند نشانی از سرطان خون باشد. باید گفت که این سرطان نوعی حملات سلول های خونی و توسعه ان تا مغز استخوان است. مغز نیز با تولید سلول های سفید غیر طبیعی بر روی توانایی بدن اثر گذاشته و توانایی مبارزه با عفونت را از آن می گیرد.

4 – ضعف و خستگی
این علائم شایع در اکثر سرطان ها به شمار می رود توصیه می شود زمانی ک به این حالت ها دچار شده و نتوانستید ان را با خواب جبران و مهار کنید با پزشک خود مشاوره کنید.

5 – نفخ یا افزایش وزن شکم
نفخ شکم با علتی ناشناخته ممکن است نشانه ای از سرطان زنانه باشد. این اتفاق به طور ناگهانی رخ داده و گاهی ادامه دار است.

6 – احساس سیری و ناتوانی در خوردن
دربرخی زنان مبتلا به سرطان دیده می شود که همواره احساس سیری داشته و قادر به خوردن غذا نیستند. حتی این احساس سیری کاذب به قدری است که نمی تواند در روز یک وعده کامل غذا داشته باشند.

7 – ناراحتی معده و درد آن
گرفتگی مکرر معده و ناراحتی معده از علائم شایع سرطان روده به شمار می رود.

8 – تغییرات ناخن
این تغییرات ناگهانی ممکن است نشان از چندین نوع سرطان باشد.منحنی شدن حالت ناخن ها و بزرگ شدن انگشتان دست نیز زنگ خطری از سرطان ریه است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

سرطان سینه در کمین کدام بانوان است ؟

         

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ