شهرداری تهران در هفته سلامت این برنامه ها را دارد

jalalvand
مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران، برنامه‌های متنوع و ویژه ای درهفته سلامت، برگزار می‌کند.

مدیرکل  اداره سلامت شهرداری تهران، با بیان اینکه شعار هفته سلامت، ” غلبه بر دیابت” است از ویژه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی شهرداری تهران در هفته سلامت ، خبرداد.

مجله شهرداری تهران و مناطق

راه اندازی ایستگاه‌های سلامت در محلات محروم

سمانه زمانی، از راه اندازی ایستگاه‌های سلامت در محلات محروم و کمتر برخوردار، خبر داد وافزود: در این ایستگاه‌ها مشاوره‌های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI و توزیع اقلام آموزشی انجام می‌شود.

مجله دیابت

ارائه خدمات سلامت محور در مدارس محلات محروم

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران، از ارائه خدمات سلامت محور در مدارس خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی در مدارس با رویکرد حساس سازی دانش آموزان نسبت به حوزه سلامت، ارتقای سطح سلامت دانش آموزان، معلمان و اولیاء و جلب حمایت اولیای مدرسه در اجرای برنامه‌های سلامت محور در مدارس سطح مناطق 22 گانه، از دیگر برنامه‌هاست.

او گفت: در راستای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان محلات محروم و کمتر برخوردار، خدمات سلامت محور از قبیل ویزیت پزشک عمومی، معاینه دهان و دندان و مشاوره تغذیه و روانشناسی ارائه می‌شود.

راه اندازی غرفه‌های ارائه خدمات سلامت محور

زمانی از راه اندازی غرفه‌های ارائه خدمات سلامت محور خبر داد و گفت: این غرفه‌ها در راستای معرفی توانمندی‌های حوزه سلامت، ارائه خدمات به شهروندان و جلب همکاری و مشارکت‌های بین بخشی و مردمی در بوستان‌ها یا میادین اصلی مناطق میزبان برپا می‌شود.

برنامه‌های ویژه خانه‌های سلامت

او گفت: کلاس‌های آموزشی هم در هفته سلامت در خانه‌های سلامت برگزار می‌شود و هر خانه سلامت در طول هفته سلامت هر روز برنامه‌های متنوعی متناسب با شعار سال برگزار می‌کند.

عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران افزود: عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بازدید از منازل سالمندان بویژه پدران و مادران شهدا، استقرار پایگاه‌های سیار انتقال خون، شناسایی و جلسه با خیرین سلامت در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، منازل سالمندان، شهرداری‌های مناطق از دیگر برنامه‌ها است.

پیاده روی خانوادگی تا میدان مشق

زمانی اضافه کرد: پیاده روی خانوادگی با هدف ارتقای سلامت شهروندان، تقویت همکاری‌های بین بخشی و افزایش ارتباطات اجتماعی، حدفاصل میدان امام خمینی(ره) تا میدان مشق به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 12 برپا می‌شود.

برپایی تور سلامت ویژه شهروندان تهرانی

او از اجرای تورهای تفریحی آموزشی ویژه شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: در این برنامه بازدید از جاذبه‌های سلامت محور سطح شهر بویژه با اولویت شهروندان محلات محروم و کمتر برخوردار به منظور ارتقای سطح سلامت شهروندان، آشنایی با جاذبه های سلامت محور شهرو کمک به محلات کمتر برخوردار شهر انجام می‌شود.

جشنواره غذای سالم در بوستان‌های پایتخت

زمانی گفت: جشنواره غذای سالم به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان درباره شاخص‌های تغذیه سالم و نحوه طبخ غذای سالم در بوستان‌های شهر برگزار می‌شود.

پایگاه‌های غربالگری قند خون در ایستگاه‌های مترو

ارائه خدمات سلامت به مسافران و پرسنل مترو، ارائه خدمات سلامت از قبیل غربالگری دیابت، فشارخون، غربالگری سرطان پستان ، برگزاری دوره های آموزشی ویژه زنان سرپرست خانوار از دیگر، برنامه‌های هفته سلامت است.

هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار «غلبه بر دیابت» از اول تا هفتم اردیبهشت در سراسر محلات و مناطق پایتخت اجرا می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

لینک مرتبط: روز شمار هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ