ابهامات بر سر چگونگی مرگ مهرداد اولادی

a.mahammadi
شایعات ضد‌ونقیضی که از چهارشنبه گذشته از بیمارستان شهدای تجریش منتشر شد، مرگ مهرداد اولادی را به خبری پیچیده‌تر از آن چیزی که درظاهر به نظر می‌آمد، تبدیل کرد. طوری که حالا دیگر برای همه، نه فوت بلکه چگونگی مرگ این بازیکن فوتبال یک سوال شده‌است.

        سی‌ویکم فروردین کمی بعد از انتشار خبر مرگ مهاجم سابق تیم‌های پرسپولیس، استقلال و ملوان سایت ورزش سه اعلام کرد که اولادی بعد از تماس با اورژانس، با پای خود و بدون برانکارد وارد اورژانس بیمارستان شهدای تجریش شده‌است. این خبر که یک روز بعد، از خروجی سایت حذف شد، آنقدر حاشیه ساخت تا مدیران مرکز اورژانس، وزارت بهداشت و روابط‌عمومی دانشگاه شهید بهشتی آن را تکذیب کردند. در خبر سایت ورزش سه آمده بود: «اولادی که به دلیل تنگی نفس و درد قفسه سینه به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرده، به کادر بیمارستان گفته است: از دیشب در پرواز درد قلبم بیشتر شده اما به هر طریقی دیشب را به صبح رساندم.» ورزش سه از زبان این پرسنل بیمارستان که او را شاهد عینی فوت اولادی نامیده، نوشته که «مهرداد به پرسنل بیمارستان شهدا تجریش گفته است از یک ساعت پیش درد در سینه‌اش به حد غیرقابل‌تحملی زیاد شده که قادر به رانندگی نبوده‌است.»
       به گزارش سپید مرتضی عاشوری و علی حسنی دو تکنسین احیاگری بودند که روز حادثه به بالین اولادی رسیدند. عاشوری در گفتگو با خبرنگار نشریه یک یک پنج( نشریه اورژانس کشور) درباره آن روز این‌گونه روایت می‌کند:«من علاقه‌ای به فوتبال ندارم و مرحوم اولادی را نمی‌شناختم، تمام تلاشمان را کردیم اما از ابتدا هیچ علایم حیاتی نداشت.» در کانال رسمی نشریه یک.یک.پنج هم آمده‌است: «ساعت 13:48 با اورژانس 115 تماس گرفته شد و عوامل اورژانس در ساعت 13:54 در محل حضور یافتند. مرحوم اولادی هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت. عملیات احیاء توسط تکنسین‌های اورژانس به مدت30 دقیقه انجام و پس از برنگشتن علائم حیاتی در ساعت14:56 از محل سکونت به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند و در بیمارستان نیز به مدت یک ساعت عملیات احیاء ادامه یافت اما متاسفانه تلاش پزشکان موثر واقع نشد و بازیکن سابق تیم‌های ملی، استقلال و پرسپولیس و بازیکن تیم ملوان بندرانزلی جان خود را از دست داد.» این متن همچنین همان بیانیه‌ای است که ساعتی بعد از فوت اولادی از سوی وزارت بهداشت روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.
       در ادامه این واکنش‌ها همچنین روابط‌عمومی دانشگاه شهید بهشتی هم شایعات را تکذیب کرد. مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلایل مرگ این بازیکن و شرایط انتقال او به بیمارستان گفته که مرحوم اولادی بعدازظهر آن روز از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌است. به‌گفته او « این بازیکن در شرایطی به بیمارستان منتقل شده که علائم حیاتی نداشته‌است. با این حال تلاش پزشکان برای احیای وی ثمری نداشت و متاسفانه با وجود همه تلاش هایی که صورت گرفت وی به زندگی برنگشت.»
علت مرگ؛ مبهم
       اگرچه روز حادثه بیمارستان شهدای تجریش علت مرگ اولادی را ایست قلبی اعلام کرد اما تا یک روز بعد از مرگ هم پزشکی قانونی نظر خود را درباره این موضوع نگفت. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز چهارشنبه هفته گذشته خبر داد که قرار است علت فوت مهرداد اولادی به مقامات قضایی اعلام شود.
       مهرداد اولادی متولد سال ۱۳۶۴ در قائمشهر و در تیم های پرسپولیس، الشباب امارات، ملوان، نفت تهران و استقلال بازی کرده‌است.او با داشتن سابقه یک گل ملی در کارنامه خود پیش از این یک بار سابقه یک خودکشی نافرجام نیز داشته‌است. جواد کاظمیان، بازیکن سابق تیم پرسپولیس نیز بعد از مرگ همبازی سابق خود از فشار روانی زیاد مهرداد خبر داد.
       با این‌حال شایعه خودکشی او برای بار دوم با اظهار نظر سرپرست دادسرای امور جنایی تهران نیز رد شد. او همچنین توضیح داده‌است:
«در اینگونه پرونده‌ها جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل می‌شود تا براساس کالبد شکافی و همچنین انجام تحقیقات بالینی علت تامه فوت مشخص شود.»
        با این حال مسعود رضائیان، مدیر عامل باشگاه ملوان درباره شائباتی که پیرامون مرگ اولادی ایجاد شده، ساکت ننشسته و گفته‌است: «تحمل غم از دست دادن مهرداد یک‌طرف، تحمل صحبت‌هایی که اینطور می‌شود و با آبروی یک نفر بازی می‌کنند، یک‌طرف دیگر. نمی‌دانم چرا خالق این نوشته‌ها در جهت گفتن خوبی‌ها حرکت نمی‌کنند؟»

       اگرچه هنوز برای نتیجه‌گیری بر اساس این شایعات زود است اما دلایل کافی هم برای باور کردن تکذیبیه‌های مختلف وجود ندارد. عده‌ای از خود می‌پرسند که اگر بازیکن تیم ملوان هنگام سررسیدن نیروهای اورژانس فوت کرده‌بود پس چه کسی در خانه‌ای که در آن مهرداد به‌تنهایی زندگی می‌کرده، به روی پرسنل اورژانس باز کرده‌است؟ این سوالی است که در روزهای گذشته کسی نسبت به آن جواب نداد تا ابهام‌ها بر سر چگونگی مرگ اولادی همچنان جای خود باقی بماند.

منبع: روزنامه سپید

آقای اولادی با خودت چه کردی؟

توضیحات دادستان جنایی درباره علت فوت مهرداد اولادی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ