چیزهای عجیبی که شاید به آنها حساسیت داشته باشید

مهرناز زاوه
حتی بعد از آنکه همسرتان با صورت صاف و اصلاح‌کرده و دندان‌های مسواک‌زده، آب بزاق او هنوز می‌تواند اثرات چیزی را که خورده یا دارویی را که چند ساعت قبل مصرف کرده در خود داشته باشد.

بوسیدن
حتی بعد از آنکه همسرتان با صورت صاف و اصلاح‌کرده و دندان‌های مسواک‌زده، آب بزاق او هنوز می‌تواند اثرات چیزی را که خورده یا دارویی را که چند ساعت قبل مصرف کرده در خود داشته باشد. وقتی دچار حساسیتی می‌شوید که زندگی‌تان را تهدید می‌کند، از همسر دلبندتان بخواهید که دست از آن کار بردارد. یا آنکه می‌توانید دهانتان را بشویید، از نخ دندان استفاده کنید و از بستن لب‌ها به مدت ۲۴ ساعت اجتناب کنید.
نور خورشید
برخی از افراد بعد از آنکه چند دقیقه زیر آفتاب می‌مانند، بدنشان کهیر می‌زند. وقتی به یک فضای دربسته می‌روند، این کهیر ظرف چند دقیقه خوب می‌شود. این بیماری را اغلب کهیر خورشیدی می‌نامند که اصلا خطرناک نیست اما می‌تواند توأم با خارش و آزاردهنده باشد. گاهی می‌توان آن را با حساسیت‌زدایی درمان کرد: برای این کار باید هرچه بیشتر در یک کلنیک درمانی در معرض پرتو فرابنفش قرار بگیرید تا بدنتان به آن عادت کند.
یک برگرِ آبدار
محققان دریافته‌اند که هزاران نفر از مردم در جنوب شرقی ایالات متحده واکنش توأم با حساسیت نسبت به گوشت دادند؛ واکنش‌هایی که با کهیر، استفراغ، اسهال و مشکلات تنفسی همراه است. با داشتن چنین حساسیتی، باید مثل یک گیاهخوار فکر کرده و عمل کنید؛ از خوردن گوشت قرمز و ترجیحا لبنیات پرهیز کنید و در مواقع ضروری یک سرنگ تزریقی اپینفرین همراه خود داشته باشید.
سکه
یکی دیگر از عوامل محرک این حساسیت‌ها، سوراخ کردن بدن است. نیکل (فلزی که در سکه‌ها، جواهرات، کلیدها و سایر اشیائی که به طور روزانه استفاده می‌شود وجود دارد) یکی از عواملی است که به آماس پوستی به خاطر حساسیت منتهی می‌شود. می‌توانید جوش‌ها و کهیرهای ناشی از این حساسیت را با کرم‌های استروئیدی درمان کنید.
خراشی ملایم
شخصی که دچار پوست‌نگاری است بعد از فشار به پوست و یا ضربه زدن به آن، میزان قرمزی پوستش بیشتر می‌شود. مالیدن دست‌ها، انتقال عامل تحریک از لباس‌ها و ملحفه‌ها حتی در حالت نشسته هم می‌تواند به ایجاد کهیر بیانجامد. این حساسیت به خاطر نور خورشید یا سرما رخ می‌دهد. برای رفع آن می‌توانید آنتی هیستامین مصرف کنید.
منبع: health

عجیب‌ترین و نادرترین بیماری‌های جهان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ