فواید جادویی قهوه

مهرناز زاوه
قهوه به نوعی یک ماده جادویی است؛ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که قهوه با کاهش خطر زوال عقل و تقویت سوخت و ساز بدن مرتبط است. به علاوه، وقتی قهوه می‌نوشیم انرژی زیادی از آن به دست می‌آوریم.

قهوه به نوعی یک ماده جادویی است؛ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که قهوه با کاهش خطر زوال عقل و تقویت سوخت و ساز بدن مرتبط است. به علاوه، وقتی قهوه می‌نوشیم انرژی زیادی از آن به دست می‌آوریم.
قهوه یک نوشیدنی خوب برای شروع تمرینات است
مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه قبل از ورزش موجب افزایش انرژی می‌شود. نیازی نیست مکمل بخرید یا از پودرهای چربی‌سوز استفاده کنید. دم کردن یک فنجان قهوه و داغ و بدون شکر یا خامه تنها چیزی است که به آن نیاز دارید. قهوه نه تنها وضعیت تمرینات شما را بهبود می‌بخشد، بلکه خواص درمانی متعددی برای حفظ سلامت بدن دارد.
قهوه سوخت و ساز بدن را ارتقا می‌دهد
قهوه حاوی کافئین است؛ محرکی که میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. یکی از مطالعات اخیر نشان داد که مصرف قهوه سرعت سوخت و ساز بدن را تا ۳ ساعت پس از مصرف کافئین افزایش می‌دهد. افزایش سطح سوخت و ساز با افزایش قابل توجه سطح اکسیداسیون چربی همراه است. این بدان معنی است که نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان قهوه قبل از تمرینات ورزشی باعث بهبود روند چربی‌سوزی می‌شود. بدن با قهوه و کافئین مانند یک دارو برخورد می‌کند. اما در این مورد، زیاد نوشیدن چندان خوب نیست و شما را از نتایج دلخواهتان دور می‌کند.
قهوه باعث بهبود عملکرد ورزشی می‌شود
قهوه با بهبود عملکرد ورزشی مرتبط است. با توجه به اظهارات انجمن بین المللی تغذیه ورزشی، مصرف متعادل کافئین موجب ارتقای عملکرد ورزشی تا سطح مشخصی می‌شود. یافته‌های مطالعات اخیر حاکی از آن است که کافئین به ورزشکاران توان خروجی بیشتری می‌بخشد و وضعیت تمرینات آنها را بهبود می‌دهد. وقتی کافئین مصرف می‌کنید، مقاومت بیشتری نسبت به خستگی و بی‌حالی پیدا می‌کنید. نوشیدن قهوه حداقل یک ساعت قبل از تمرین شما را به نتایج دلخواهتان نزدیک‌تر می‌کند. مصرف‌کنندگان قهوه پس از مدتی تفاوت قابل‌توجهی در تمرینات خود احساس می‌کنند.
قهوه موجب افزایش تمرکز ذهنی می‌شود
مطالعات نشان می‌دهند که مصرف قهوه و کافئین باعث بهبود تمرکز ذهنی در مصرف‌کننده شده و وضعیت تمرینات فرد را ارتقا می‌دهد. بر اساس مقالات بهداشتی هاروارد، قهوه و کافئین موجی از انرژی را به سمت شما سوق می‌دهد و عملکرد ذهنی‌تان را به طور بالقوه تقویت می‌کند. به علاوه، روند زوال ذهنی را با افزایش سن کندتر می‌سازد. بیش از دو فنجان قهوه تلخ در روز ننوشید تا از مزایای قابل توجه این نوشیدنی برخوردار شوید. اگر از مشکلات پزشکی مانند فشار خون بالا رنج می‌برید، بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.
قهوه شدت دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد
مطالعات محققان دانشگاه ایلینوی نشان داده است که قهوه و کافئین با کاهش دردهای عضلانی ناشی از ورزش مرتبط هستند. مطالعه آنها نشان داد که احساس درد در ناحیه ماهیچه چهارسر پس از مصرف کافئین به طور قابل توجهی کاهش یافته و آنهایی که قبل از ورزش کافئین مصرف می‌کنند، به طور کلی درد کمتری احساس می‌کنند. نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از تمرین به کسانی که به علت درد عضلانی حین ورزش دست از کار می‌کشند کمک می‌کند که عملکرد بهتری داشته باشند.
قهوه از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند
قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است؛ با توجه به مقالات آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، قهوه یکی از بزرگ‌ترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی شهروندان آمریکایی است. آنتی‌اکسیدان‌ها به پاکسازی خون، از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کنند. خواص درمانی قهوه و کافئین موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از ابتلا به پارکینسون و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. این فواید تنها با نوشیدن قهوه تلخ محقق خواهند شد؛ آن هم نه بیشتر از دو فنجان در روز.
منبع: eatclean

کاهش ۴۴ درصدی خطر بروز سیروز کبد با نوشیدن ۴ فنجان قهوه در روز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ