آیا شما هم دچار پرخوری احساسی هستید؟

a.mahammadi
استرس، خشم، غم و اندوه حالاتی هستند که در برخی افراد منجر به روی آوردن بیش از حد به مواد غذایی شوند، حتی اگر فرد گرسنه نباشد.

میل به خوردن بیش از حد غذا یا همان پرخوری عصبی یک راه سریع برای افزایش وزن است و این مشکل زمانی جدی تر می‌شود که شما مبتلا به دیابت، چاقی و یا فشار خون بالا نیز باشید.افرادی که دچار پرخوری احساسی هستند، احساسات خود را با روی آوردن به غذا برطرف می‌‌کنند. به عبارت دیگر به دلیل مسائل احساسی به خوردن رو می‌آورند. با این حال توصیه‌هایی برای کنترل این عارضه وجود دارد:

فرق گرسنگی واقعی و احساسی را تشخیص دهید: گرسنگی احساسی می‌تواند ناگهان یا در اثر چند موضوع استرس زا ایجاد شود یعنی زمانی که نشانه‌های گرسنگی را ندارید و بدون فکر شروع به خوردن می‌کنید.

حس‌های مختلف را بشناسید: یکی از دلایل این نوع خوردن ممکن است عصبانی شدن از چیزی باشد و این که به دنبال آرامش در غذا باشید. ممکن است عصرها یعنی زمانی که احتمال بودن با سایرین کمتر است، بیشتر احساس تنهایی کنید و با این بهانه که غذا آرامش ‌بخش است به آن روی بیاورید. بسیاری از افرادی که دچار خوردن احساسی هستند، می‌خواهند خلا خود را با غذا پر کنند. ممکن است بعد از برگشت به خانه احساس استرس کنید و برای رفع این حالت، به دنبال غذا باشید.

منبع: روزنامه آرمان

پرخوری عصبی چه ویژگی هایی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ