کم نسخه شدن داروهای لاغری

jalalvand
براساس مقاله ارائه شده در نشست سالانه انجمن اندوکرین در بوستون، داروهای مورد استفاده در کاهش وزن، با وجود ذکر شدن آنها در دستورالعمل‌های بین‌المللی و اخذ تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، کم نسخه می‌شوند.

نویسنده این مقاله، دانیل بسسون، سرپرست بخش اندوکرینولوژی دانشگاه کلورادو و مرکز پزشکی دنوور می‌گوید: «ما بررسی کردیم تا دریابیم که داروهای مورد استفاده در کاهش وزن تا چه اندازه برای بیمارانی که براساس دستورالعمل‌ها درمان برای آنها توصیه شده نسخه می‌شوند.»

در این مطالعه، محققان پرونده‌های الکترونیکی موجود در 9 مرکز را طی سال‌های 2009 تا 2013 میلادی بررسی کردند و دریافتند که از میان بیش از 2 میلیون بیمار، فقط 1درصد از آنان تحت درمان با داروی کاهش وزن قرار گرفته‌اند. فنترمین(Phentermine) که دارویی ارزان و ژنریک است، پرمصرف‌ترین داروی لاغری بود و در 77درصد از موارد تجویز شده بود؛ اما سازمان غذا و داروی آمریکا، طول مدت مصرف این دارو را فقط 3ماه تایید کرده است. داروهای نسخه شده بعدی عبارتند از دی اتیپروپیون(Diethypropion) در 16درصد موارد، فندیمترازین(Phendimetrazine) در 4/7درصد و اورلیستات(Orlistat) در 5/4 درصد. به علاوه، مطالعه نشان داد که جمعیت اندکی از متخصصان داروهای کاهش وزن را نسخه می‌کنند. همچنین جمعیت قابل توجهی از بیماران داروی خود را مستمر استفاده نمی‌کنند.

منبع: روزنامه سپید

لینک مرتبط: لاغری به قیمت ناراحتی قلبی!

آیا با داروهای تیروئید می توان لاغر شد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ