با این تست ساده‌ی نشستن، طول عمرتان را پیش‌بینی کنید

مهرناز زاوه
شاید یکی از سؤال‌هایی که همواره به ذهنتان می‌آید این است که چند سال دیگر عمر می‌کنید. یک پزشک برزیلی توانسته تست جدیدی ابداع کند که به راحتی می‌توانید آن را در خانه انجام دهید و ظرف چند ثانیه، پیش‌بینی کنید که چند سال دیگر می‌توانید زندگی کنید.

شاید یکی از سؤال‌هایی که همواره و علی‌الخصوص زمانی که پا به سن می‌گذاریم، به ذهنمان می‌آید این است که چند سال دیگر عمر می‌کنم؟ یک پزشک برزیلی به نام کلودیو ژیل آراخو توانسته تست جدیدی ابداع کند که به راحتی می‌توانید آن را در خانه انجام دهید و ظرف چند ثانیه، پیش‌بینی کنید که چند سال دیگر می‌توانید زندگی کنید.
دکتر آراخانو بعد از آنکه متوجه شد بسیاری از بیمارانش خصوصا بیماران مسن، اغلب در انجام کارهای تعادلی و مقاومتی مانند بلند کردن چیزی از روی زمین و یا بلند شدن از روی صندلی دچار مشکل هستند٬ این تست را ابداع کرد. از آنجایی که مشکلات تعادلی و ورزیدگی باعث افزایش خطر افتادن و برخوردهای مختلف (و حتی به خطر افتادن سلامت قلبی‌عروقی) می‌شود٬ او به این نتیجه رسید که می‌توان میزان انعطاف‌پذیری، تعادل و مقاومت فرد را معیاری برای طول عمر او در نظر داشت.
ایده‌ی او این بود که اگر بیماران روش محسوسی در اختیار داشته باشند که طی آن بتوانند به طور ذهنی این مسئله را تصور کنند که سلامت کلی‌شان به چه نحو متأثر از میزان ورزیدگی‌شان خواهد بود، انگیزه‌ی بیشتری خواهند داشت تا به اوضاع جسمی و تناسب اندام خود بپردازند.
برای انجام این تست، در وسط اتاق سرپا بایستید. بدون آنکه از بازوها یا دست‌هایتان در قالب اهرم استفاده کنید٬ سعی کنید آرام خود را خم کرده تا چهارزانو بنشینید. وقتی راحت نشستید، دوباره سعی کنید از آن وضعیت بدون استفاده از دست‌هایتان بلند شده و سرپا بایستید.


معیار امتیازدهی این تست بین ۱ تا ۵ است. (۵ امتیاز برای مرحله اول و ۵ امتیاز برای مرحله دوم). هر بار که از دست‌ها و یا زانوهایتان برای برقرارری تعادل در حین انجام آن استفاده کردید٬ یک امتیاز از ۱۰ امتیاز کلی کم کنید. هر وقت تعادل یا نظم انجام این حرکت به خاطر بی‌توجهی‌تان به هم خورد، نیم امتیاز دیگر از کل کم کنید. 
دکتر آرخو معتقد است افرادی که امتیازی کمتر از ۸ می‌گیرند نسبت به دیگران، احتمال مرگشان در شش سال آتی دو برابر بیشتر خواهد بود. افرادی که امتیاز سه یا کمتر می‌گیرند این احتمال مرگ در مقایسه با دیگران در آنها پنج برابر خواهد بود.
منبع: dailymail

اگر این نشانه‌ها را دارید، زیاد عمر می‌کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ