برای موفقیت هم باید قربانی بدهید!(قسمت دوم)

jalalvand
گاهی اوقات برای رسیدن به موفقیت باید از برخی لذت‌های زندگی بگذریم. گاهی اوقات باید به طور موقت هم که شده ممکن است کاری کنیم که برای سلامتی ما خیلی سودمند نباشد. گاهی اوقات باید به هدفمان فکر کنیم. گاهی اوقات باید قربانی بدهیم. این قربانی ها چه می تواند باشد؟ برای دانستن قربانی های مجاز در این راه مطلب زیر را بخوانید.

لطفا ابتدای مطلب را در برای موفقیت هم باید قربانی بدهید!(قسمت اول) بخوانید

4- خواب

بعضی شب‌ها تصمیم می‌گیرم برای چند ساعتی نویسندگی را رها کنم و روی کاناپه کمی بخوابم. در حالی که می‌توانم به جای گرم و نرم خودم بروم و خوب استراحت کنم. زمان‌هایی که واقعا لازم است یک چرت کوتاه بزنم این کار را انجام می‌دهم و بعد بسیار سرحال می‌شوم. دیروقت است همه خواب هستند ولی من سرحال و پر انرژی‌ام. بعضی وقت‌ها واقعاً به خودم فشار می‌آورم و سخت کار می‌کنم اما همیشه سعی‌ام بر این است که 6 ساعت در شب بخوابم. و اگر نتوانستم شب دیگر جبران کنم.

گاهی اوقات مهم نیست که چقدر در طول روز پرکار و مفید هستید، شما به آن چند ساعت شب نیاز دارید. آرامش و سکوت شب به شما کمک می‌کند که  کارهایتان را بخوبی انجام دهید. برای کسانی که به دنبال موفقیت هستند، حسی که از اتمام کارشان می‌گیرند همیشه ارزش چند ساعت بی‌خوابی موقت را دارد.

5- سلامتی

واقعیت این است که وقتی تصمیم می‌گیریم به اهدافمان برسیم،  کم کم بدن و افکارمان را نادیده می‌گیریم. به سراغ غذاهای نه چندان سالم می‌رویم، کمتر ورزش می‌کنیم یا اینکه اصلاً ورزش نمی‌کنیم، ممکن است حتی سلامت ذهنی و روانی ما به خطر بیافتد. شاید خیلی ایده‌ال و مطلوب نباشد اما آن‌هایی که تصمیم گرفته‌اند موفق باشند، می‌دانند که این فقط یک راه‌حل موقتی است. شاید نتوانیم تمام توجه‌مان را صرف سلامت روحی، ذهنی و فیزیکی خودمان کنیم اما باید حواسمان به زمان‌هایی که بیش از حد از بدنمان کار می‌کشیم، باشد. افراد موفق ممکن است بخش‌هایی از زندگی خود را نادیده بگیرند تا بخش‌های دیگر زندگی خود را بهبود ببخشند. اما این می‌تواند موقتی باشد. دیر یا زود باید یک زندگی سالم‌تر را در پیش بگیرید وگرنه در آینده از این کار پشیمان خواهید شد.

6- زمان آرامش

زندگی من در حال حاضر بسیار فشرده است. اغلب دستپاچه و شتابزده سعی می‌کنم همه کارهایم را درست و به موقع انجام دهم. من و همسر می‌خواهیم به یک خانه بزرگتر نقل مکان کنیم. می‌خواهیم بچه‌ها‌‌ی‌مان اتاق‌های بیشتری برای بازی کردن داشته باشند و اوقات‌شان را به بازی با دوستان‌شان بگذرانند و در یک خانه راحت‌تر بزرگ شوند. به همین خاطر من و همسرم سخت مشغول کار هستیم. من در خانه کار می‌کنم تا به نوعی پشتیبان درآمد همسرم باشم. مطالعاتم را در خانه انجام می‌دهم و سال آینده وقتی بچه‌هایم به مدرسه بروند فرصت آن را دارم که به دنبال یک شغل خوب باشم. من باید قدر این لحظه را بدانم اما می‌دانم که برای آینده هم باید برنامه‌ریزی کنم. افراد موفق می‌دانند که این مشغولیت ابدی نخواهد بود.

7- سلامت عقل

بعضی وقت‌ها احساس می‌کنم در مقایسه با دیگران بسیار خسته و تحت فشار هستم. بعضی وقت‌ها به خودم می‌گویم آیا این کاری که انجام می‌دهم واقعاً ارزشش را دارد. اما می‌دانم که ارزش دارد. سخت کار کردن برای رسیدن به اهداف بزرگ در زندگی هرگز کار آسانی نبوده است. این اهداف و آرزوها برای آینده، به منظور آزمودن و به چالش کشیدن ما هستند تا به ما بفهمانند که چقدر خواستار آن‌ها هستیم.

شاید خانواده و دوستانتان به خاطر این همه کار کردن شما را دیوانه خطاب کنند، اما باید کاری را که به صلاح‌تان است انجام دهید. فراموش نکنید که زمان‌هایی که واقعاً لازم است، به خودتان استراحت بدهید. اما بدانید که در آن لحظات موقت و دیوانه کننده، شما یک قدم به خواسته‌هایتان نزدیک‌ترید.

8- خواسته‌های آنی

خواسته‌های زیادی وجود دارند که ما بلافاصله و بی‌درنگ آن‌ها را می‌خواهیم. خواسته‌هایی که ممکن است کارهای ما را به تعویق بیاندازند. ممکن است بخواهیم کارهای ساده‌ای انجام دهیم مثلا سری به اینستاگرام بزنیم. یا ممکن است بخواهیم کارهای مهم‌تری انجام دهیم؛ مثلا ماشین بخریم. اما سوال اینجاست- چه چیزی برای ما مهم‌تر است؟ باید بین خواسته‌های آنی و نیازهایی که ما را به رویاهای‌مان سوق می‌دهند یکی را انتخاب کنیم. در واقع تقصیر ما نیست که چنین خواسته‌هایی داریم، این خواسته‌ها ما را وسوسه می‌کنند تا به دنبال گزینه‌های “آسان‌تر” باشیم. طبیعی است که اینگونه فکر کنیم. به هرحال، وقتی که خواسته‌های آنی خود را قربانی می‌کنیم، در واقع در زمان و انرژی خود برای رسیدن به اهداف بسیار مهم‌تر صرفه جویی کرده‌ایم. گاهی اوقات این کار موجب می‌شود تا به اهداف واقعی‌مان یک قدم نزدیکتر شویم.

شاید نخواهیم زمان، ثبات، زندگی شخصی، خواب، سلامتی ، آرامش و سکوتمان را قربانی کنیم. شاید این کار بسیار دشوار به نظر برسد. اما اگر می‌خواهید در زندگی موفق باشید باید این‌ها را قربانی کنید. زمانی که به قله می‌رسید از این که هرگز در این راه تسلیم نشده‌اید، خشنود خواهید شد.

منبع: مجله شبکه- لایف هک

لینک مرتبط: راه‌های ساده برای تنظیم اهداف کارآمد و کسب موفقیت در سال نو-قسمت اول

راه‌های ساده برای تنظیم اهداف کارآمد و کسب موفقیت در سال نو-قسمت دوم

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ