نشانه‌هایی که می‌گوید در آینده چاق خواهید شد-قسمت دوم

مهرناز زاوه
ممکن است الان سالم باشید؛ اما اگر در دوران رشدتان دائم پای تلویزیون بودید و غذاهای پرکالری یا فرآوری‌شده می‌خوردید، ممکن است در آینده به مشکل بر بخورید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند تناسب اندام شما دوام چندانی نخواهد داشت. ما به شما کمک می‌کنیم که این علائم را بهتر بشناسید.
۸-همیشه خسته‌اید؛ حتی وقتی که به اندازه کافی استراحت کرده‌اید
اگر کل شب را استراحت کرده‌اید اما صبح روز بعد با بی‌حالی از خواب بیدار شده‌اید، احتمال دارد نشانه این مسئله باشد که بدن‌تان به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی‌کند. یکی از اثرات جانبی کم‌کاری تیروئید، به غیر از خواب‌آلودگی، افزایش وزن است. اگر همیشه خواب‌آلود هستید و سابقه خانوادگی بیماری تیروئید دارید، با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا سریعا تحت درمان قرار بگیرید.
۹-پدر و مادرتان هم اضافه وزن دارند
حتی اگر لاغر باشید، داشتن والدین چاق احتمال چاقی شما را در آینده افزایش می‌دهد. ژنتیک نقش قابل‌توجهی در روند پیری، تناسب اندام و توزیع چربی در بدن ایفا می‌کند. رفتارهای فردی و سبک زندگی نیز تاثیر بسزایی دارد. ورزش منظم، خوب غذا خوردن و فعال ماندن یک اولویت است.
۱۰-از ورزش کردن بیزارید
تاثیر رژیم غذایی بیشتر از ورزش است، با این حال اگر ورزش نکنید، احتمال چاقی شما بیشتر خواهد بود. عضلات و توده بدون چربی بر روند سوخت‌وساز بدن اثر می‌گذارند. اگر عضلات و توده بدون چربی بدن خود را با ورزش منظم ثابت نگه ندارید، ممکن است در سنین بالاتر با مشکل مواجه شوید.
۱۱-آشپزخانه‌تان به هم ریخته است
بر اساس مطالعه جدید کرنل، آشپزخانه یک خانم می‌تواند به سادگی نمایانگر وزن او باشد. پس از تجزیه و تحلیل عکس ۲۰۰ آشپزخانه، مشخص شد خانم‌هایی که روی کانتر آشپزخانه سودا نگه می‌دارند، ۱۲ کیلو اضافه وزن دارند؛ اما خانم‌هایی که روی کانتر آشپزخانه خود شیرینی کوکی دارند، حدودا ۳ کیلو اضافه وزن دارند. به علاوه، نگه داشتن غلات روی کانتر آشپزخانه می‌تواند به قیمت ۹ کیلو اضافه وزن تمام شود. پیام این آمار و ارقام ساده است، کابینت‌هایتان را از کالری خالی کنید تا افزایش وزن پیدا نکنید.
۱۲-نزدیک رستوران‌های فست‌فود زندگی می‌کنید
آیا می‌دانید یکی از اصلی‌ترین دلایل مراجعه به فست‌فود، سهولت دسترسی به غذا در این رستوران‌هاست؟ در واقع، اگر ببینیم غذایی سریع‌تر آمده می‌شود، میل بیشتری به خوردن آن خواهیم داشت. زندگی در نزدیکی یک رستوران فست‌فود برای خانم‌های باردار می‌تواند با کسب بیش از ۲۰ کیلوگرم اضافه وزن در دوران بارداری همراه باشد. متخصصان تغذیه بر این باورند که خانم‌های باردار با توده بدنی استاندارد، نباید بیش از ۱۱ تا ۱۵ کیلو وزن اضافه کنند.
۱۳-در دوران کودکی زیاد تلویزیون تماشا می‌کردید
ممکن است الان سالم باشید؛ اما اگر در دوران رشدتان دائم پای تلویزیون بودید و غذاهای پرکالری یا فرآوری‌شده می‌خوردید، ممکن است در آینده به مشکل بر بخورید. به گفته متخصصان دانشگاه هاروارد، تغییر عادات دوران کودکی و سلایق غذایی دشوار است. بنابراین حتی اگر سخت تمرین کنید و رژیم غذایی‌تان را رعایت کنید، ممکن است نتوانید از اضافه وزن احتمالی‌تان در آینده جلوگیری کنید.
۱۴-هیچ وقت خانه نیستید
به نظر می‌رسد این روزها همه به شکل دیوانه‌واری مشغول هستند. شما هم اینطور هستید؟ اگر دائما بیرون از خانه هستید، به احتمال زیاد همیشه غذای بیرون را می‌خورید. این کار سلامت روده شما را به خطر می‌اندازد. اندازه وعده‌های غذایی مصرفی و شمار کالری‌های آن به نسبت ۳۰ سال پیش به مراتب بیشتر است. تحقیقات نشان می‌دهند که اغلب مردم غذای داخل بشقاب‌شان را کامل می‌خورند، حتی اگر در میانه راه سیر شوند.
۱۵-به نمک علاقه دارید
اکثر افراد قند را عامل اضافه وزن خود می‌دانند؛ اما نمک نیز می‌تواند به همان اندازه بد باشد. بله، درست است. حتی اگر از خوردن کوکی و نوشابه اجتناب کنید، باز هم ممکن است دچار اضافه وزن شوید. چون به خوردن چیزهایی مثل سیب‌زمینی سرخ کرده و چیپس روی می‌آورید. در واقع، به ازای هر گرم نمک اضافی که در یک وعده غذایی مصرف می‌کنید، ۲۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به چاقی یا اضافه وزن قرار می‌گیرید. به علاوه، مقدار زیادی از نمک مصرفی نه از نمک‌پاش‌های خانگی که از طریق مصرف غذای رستوران‌ها و غذاهای بسته‌بندی شده دریافت می‌شود. بنابراین، بهترین راه برای جلوگیری از چاقی این است که بیشتر در خانه غذا بخورید.
۱۶-همیشه با اتومبیل رفت‌وآمد می‌کنید
اگر در حومه شهر زندگی می‌کنید، این احتمال وجود دارد که هر روز برای رفتن به محل کار با اتومبیل تردد کنید. این کار برای شکم ضرر دارد. با توجه به مطالعات سال ۲۰۱۴، زمان و مسافت طی شده در اتوموبیل با وزن شما ارتباط دارد. از این رو، برای جلوگیری از اضافه وزن، بهتر است یک ‌بار در هفته با دوچرخه رفت‌و‌آمد کنید یا اتومبیل خود را در جایی دورتر از محل کارتان پارک کنید.
۱۷-دوست دارید خوش‌لباس باشید
کفش‌های پاشنه بلند و لباس‌های رسمی ممکن است شما را مثل یک جنتلمن نشان دهند، اما پوشیدن شلوار جین در دفتر کار برای شکم به مراتب بهتر است. محققان دانشگاه ویسکانسین دریافتند افرادی که شلوار کتان می‌پوشند، در مقایسه با روزهایی که لباس رسمی بر تن می‌کنند، تقریبا ۵۰۰ قدم بیشتر راه می‌روند. همین قدم‌های اضافی در بلندمدت کمک می‌کنند که وزن ایده‌آل خود را ثابت نگه دارید.
منبع: eatthis

۹ دلیل عجیب برای عدم موفقیت در کاهش وزن

چه کار کنیم که آب بدن باعث اضافه وزن‌مان نشود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ