کاشت کوچکترین ضربان‌ساز قلب جهان

faateme1366
مرکز پزشکی دانشگاه «جرسی شور» نخستین بیمارستان در نیوجرسی است که موفق به کاشت کوچک‌ترین دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب در بدن بیمار شد.

این دستگاه آوریل 2016 (حدود 2 ماه پیش)، مورد تایید «سازمان غذا و داروی آمریکا» قرار گرفت که نهادی است وابسته به وزارت بهداشت و خدماتی انسانی. این دستگاه یک نمونه جدید از تنظیم کننده‌های ضربان قلب است که برای بیماران مبتلا به «برادی‌کاردی» ساخته شده است.

        فرآینده کاشت این دستگاه در مرکز پزشکی «جرسی شور» به‌وسیله دو پزشک به نام‌های «ادموند کارام» و «مارک ماسکارنهاس» انجام شد. این افراد از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب برای درمان چند بیمار برادیکارد استفاده کردند.

این دستگاه، یک دهم دستگاه‌های

       تنظیم کننده قدیمی است و تنها دستگاه ضربان‌ساز بدون سرب تایید شده در آمریکاست. برای استفاده از این دستگاه نیازی به انجام جراحی یا استفاده از سیم‌های قلبی نیست. بلکه این دستگاه به اندازه‌ای کوچک است که از طریق یک کاتتر در قلب کاشته می‌شود. این دستگاه به طور خودکار براساس سطح بیماری افراد، ضربان قلب آنها را تنظیم می‌کند. این وسیله همچنین دارای یک ویژگی منحصر به فرد برای بیمارانی است که به بیش از یک دستگاه تنظیم کننده قلب نیاز دارند. این دستگاه می‌تواند مدتی در قلب، خاموش بماند تا دستگاه جدید در بدن بیمار قرار بگیرد.

منبع: روزنامه سپید

شیوه ای نوین برای درمان سرطان

ساخت دست مصنوعی همه فن‌حریف +تصاویر

اولین کلیه الکترونیکی ساخته شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ