چطور می توان سبزی را بیشتر از یک هفته تازه نگه داشت؟

a.mahammadi
چند روز پس از خرید، سبزی ها پلاسیده می‌شود. اما آیا می توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟

چند روز  پس از خرید، سبزی ها پلاسیده می‌شود. اما آیا می توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟ در این مطلب به نقل از سایت ام‌ اس ان نگاهی می‌اندازیم به روش نگه‌داشتن سبزی‌خوردن:
استفاده از دستمال‌های  آشپزخانه و  کیسه پلاستیک : این روش  شاید یکی از رایج‌ترین روش  های  نگهداری کاهو  است که شامل شستن و خشک‌کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آن‌ها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است . در این روش، کاغذ رطوبت اضافی  سبزی ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن‌ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کندوتا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ‌ها پلاسیده می‌شود اما قابل‌خوردن است.
جعبه و  دستمال کاغذی: در این روش، یک ظرف پلاستیکی  با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزی هارا در آن‌قرار می دهند  و سپس با لایه  ای از کاغذ پوشیده می‌شود. ظرف را نیز می‌بندیم جعبه  از آسیب رسیدن به سبزی‌ها پیش‌گیری می‌کند.در این روش تا 5 روز سبزی‌ها سالم و تازه می‌ماند، پس از 7 روز برخی برگ‌ها پلاسیده می شود اما قابل‌خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیرقابل‌خوردن.
یک کیسه پلاستیکی  و هوا: در این روش سبزی‌ها، در یک کیسه قرار می گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود.  هوای  کافی باعث تازه ماندن سبزی می شود.در این روش نیز سبزی‌ها تا 7 روز خوب و سالم می‌ماند. پس‌ازاین سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای  ترد ماندن  وماند گاری طولانی‌مدت روش 2 مناسب تر است  و درصورتی‌که قصد ندارید سبزی‌ها را برای بیش از یک هفته نگه‌دارید  می‌توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

منبع: روزنامه خراسان

12 میوه و سبزی که تا چند ماه سالم می مانند- قسمت اول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ