به این دلایل مدام به دنبال غذاهای نمکی هستید

مهرناز زاوه
نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید که چیپس نخورید؟ بهتر است بدانید ولع شما برای خوردن چیزهای نمکی می‌تواند نشانه بیماری باشد.

نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید که چیپس نخورید؟ این ولع برای خوردن چیپس، یکی از دل‌مشغولی‌های نمکی شما در طی روز است؟ بهتر است بدانید ولع شما برای خوردن چیزهای نمکی می‌تواند نشانه بیماری باشد. 
دچار کمبود مواد معدنی شده‌اید: 
اگر نمکی‌ترین سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم برایتان جواب نداد، ممکن است دچار کمبود پتاسیم و کلسیم شده باشید. بنابراین وقتی نیاز پیدا می‌کنید نمک بیشتری مصرف کنید، در واقع بدن‌تان می‌خواهد به شما بگوید دچار کمبود مواد معدنی شده‌اید. 
میزان سدیم بدن‌تان کم است: 
میزان کم سدیم در بدن هم می‌تواند باعث افزایش اشتهای شما برای خوردن غذاهای نمکی شود. کمبود میزان سدیم نوعی وضعیت فیزیولوژیکی است و وقتی ورزش‌های سخت و طاقت‌فرسا انجام‌ می‌دهید و دچار تعرق زیاد می‌شوید این مشکل رخ می‌دهد.
دچار کم‌آبی شده‌اید: 
وقتی بدن با کم‌آبی روبه‌رو می‌شود، برای حفظ میزان الکترولیت، به نمک بیشتری نیاز پیدا می‌کنید. بهترین ایده این است که از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که سرشار از الکترلیت هستند تا بتوانید کمبود آن را در بدن تأمین کنید.
دچار کم‌کاری غدد فوق‌کلیوی شده‌اید: 
ویار شما به نمک می‌تواند نشانه کم‌کاری غدد فوق‌کلیوی هم باشد. بنابراین اگر هم‌زمان با کمبود میزان انرژی، ویار شدید به خوردن نمک داشتید، حتما تست غدد انجام دهید تا ببینید در چه وضعیتی هستند.
فردی استرسی هستید: 
ویار به خوردن نمک می‌تواند نشانه استرس هم باشد. وقتی سرشار از استرس باشید سدیم بیشتری از دست می‌دهید و بدنتان به طور طبیعی سعی می‌کند این کمبود را جبران کند.
منبع: thehealthsite 

روش‌های هوشمندانه برای استفاده از نمک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ