۸ تمرین استخری که چربی‌هایتان را سریع‌ می‌سوزاند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
آب یکی از بهترین ابزارهای تناسب اندام محسوب می‌شود.

همانطور که در قسمت اول گفتیم آب یکی از بهترین ابزارهای تناسب اندام محسوب می‌شود. 
در ادامه حرکات مفیدی برای انجام در استخر به شما یاد می‌دهیم.
حرکت ۴: تعال روی یک پا
این حرکت باعث تقویت و ورزیده شدن عضلات پا و بالاتنه و در واقع عضلاتی که مسئول تعادل شما هستند، می‌شود؛ بی‌آنکه خطر افتادن یا آسیب برایتان وجود داشته باشد. باید سعی کنید به بالاتنه‌تان فشار وارد کنید تا بتواند شما را صاف نگه دارد و تعادلِ‌ ایستایی شما را افزایش دهد. 
نحوه انجام: در حالی که تا کمر در آب هستید، سرپا بایستید، زانوی چپ‌تان را بلند کرده و نودل اسفنجی مخصوص را زیر پای چپ‌تان بگذارید. دست‌ها را در امتداد ران‌هایتان قرار داده و سعی کنید به مدت یک دقیقه بر روی میله اسفنجی، تعادل خود را حفظ کنید. سپس پا را عوض کنید و همین عمل را با پای راست انجام دهید. برای آنکه خود را بیشتر به چالش بکشید، هنگام تعادل سعی کنید هر دو دست را بالای سرتان قرار دهید.
حرکت ۵: حالت نیمه‌ نشسته 
در آب هم مثل روی زمین این حرکت باعث تقویت عضلات بالاتنه، سینه، کمر و بازوها می‌شود.
نحوه انجام: در وضعیت لانگ قرار گرفته و در همان حال زانوی راستتان را خم کرده، زانوی چپ‌ را باز کرده و به سمت عقب دراز کنید. دست‌ها را در ارتفاع سینه قرار داده و به هم نزدیک کنید، به طوری که انگشت‌ها رو به هم و شصت به سمت بالا باشد. بعد دست‌هایتان را به طرفین و داخل آب از هم باز کنید و بعد دوباره آنها را به وضعیت اول برگردانید تا یک بار این حرکت را انجام داده باشید. می‌توانید این حرکت را در ست‌های ۸ تا ۱۸ تایی انجام دهید و جای پای جلویی را در هر ست عوض کنید. به منظور افزایش و تقویت میزان تمرین عروقی و میزان کالری‌هایی که قرار است بسوزانید، هنگام راه رفتن در استخر این حرکات را انجام دهید. 
حرکت ۶: حرکات مقاومتی و عروقی گروهی
شما می‌توانید با این حرکت به سینه، کمر، بازوها و بالاتنه‌تان فشار وارد کرده و آن‌ها را ورزیده‌تر کنید. از طرفی این تمرین باعث بالا رفتن ضربان قلبتان می‌شود و به این ترتیب کالری بیشتری می‌سوزانید. 
نحوه انجام: روی یک نودل آبی سوار شوید طوری که انگار سوار یک اسب شده‌اید. تا جایی که می‌توانید و با سرعت هرچه تمام‌تر با پاهایتان به اطراف پدال بزنید و در همان حال با دست‌هایتان حرکات فلای‌بک را انجام دهید؛ آنها را باز و بسته کنید. بعد در حالی‌که پشتتان صاف است بنشینید و ستون فقراتتان را در حالت عمودی و صاف قرار دهید. این حرکت باعث می‌شود به عضلات بالاتنه‌تان فشار وارد شود تا شما را ثابت نگه دارد.
حرکت ۷: چالش توپ ثابت
این تمرین به ظاهر ساده باعث تقویت مرکز ثقل‌تان می‌شود چرا که مجبور می‌شوید خودتان را صاف نگه دارید. با تغییر وضعیت دست‌ها و ساق پا، در واقع چهار حرکت در یک حرکت تلفیق می‌شود. 
نحوه انجام: 
نسخه اول
در حالت لانگ بایستید در حالی‌که پای راستتان را خم و پای چپ را به سمت عقب دراز کرده‌اید، یک توپ پُرباد را حدود ۱۵ سانتی‌متر در آب فروبرده و با هر دو دست مستقیما جلوی ناف خود نگه دارید. شانه‌هایتان را به سمت پایین و عقب حرکت دهید. حدود ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سعی کنید به عضلات مرکز ثقل‌تان فشار وارد کنید تا بالاته‌تان صاف بماند.
نسخه دوم
کل تمرین را در نسخه اول انجام داده و این بار توپ را در حالی‌که دست‌هایتان را دراز کرده‌اید نگه دارید. در واقع توپ زیر سطح آب قرار خواهد گرفت و مرکز ثقل‌تان فشار بیشتری تحمل می‌کند.
نسخه سوم
در حالی که زانوی چپ را خم کرده‌اید روی زانوی راستتان حالت تعادلی را حفظ کند. به مدت ۳۰ ثانیه توپ را مقابل ناف خود نگه دارید. بعد این حرکت را روی پای دیگر تکرار کنید.  
منبع: lifescript 

۸ راه میان‌بر برای آب کردن چربی شکمی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ