پدورتیک یا کلینیک چند تخصصی پا چیست؟ +کاربردهای پزشکی

jalalvand
در عارضه خار پاشنه پا نوار بافتی کشیده شده از پاشنه تا پنجه، یعنی همان پلانتار فاسیا یا رباط یا آرنگ کف پا دچار التهاب می‌شود. رباط در ابتدا تحریک و سپس ملتهب می‌شود و در نتیجه بیمار در پاشنه احساس درد می‌کند.

پدورتیک چیست؟

پدورتیک یعنی مدیریت و درمان مشکلات وبیماری های مربوط به پا که نیاز به ساخت وسایل پدورتیکی مناسب پا دارند. پدورتیک برای درمان مشکلات مربوط به وسایل طبی پا از جمله کفش ،کفی طبی ، پد و… استفاده میکند.

پدورتیست کیست؟

پدورتیست یک متخصص حرفه ای در زمینه ی ساخت وسایل طبی از جمله کفش، وسایل اصلاح کننده کفش و ارتز های پا است. این وسایل طبی می تواند مشکلات مربوط به پا و یا اندام تحتانی را برطرف کند. وقتی که پا، نیاز به درمان پزشکی داشته باشد، وسایل طبی پا نقش مهمی در درمان، بهبودی و همچنین توانبخشی فرد ایفا می کنند. درمان مشکلات پا یک کار تیمی است. در حالی که پزشک مشغول معاینه و درمان مشکل پای شماست، یک پدورتیست به نیاز های پزشکی مربوط به کفش‌ها وکفی های طبی و وسایل اصلاح کننده کفش رسیدگی می کند.

پدورتیست چه کاری انجام می دهد ؟

پدورتیست به انتخاب و اصلاح (در صورت نیاز، ساختن) وسایل طبی پا می پردازد تا به افراد برای حفظ یا بازگردانی تحرک خود تا حد امکان کمک کند.

هنگام راه رفتن هر چیزی که پای شما را احاطه کرده و یا با آن در تماس باشد می تواند بر روی پاها و همچنین تحرک شما تاثیرگذار باشد و همین امر باعث می شود که وسایل طبی پا نقش مهمی در درمان مشکلات پا داشته  باشند

وسایل طبی پا، بخش مهمی از کفش بوده که می توانند علاوه بر بهبود عملکرد پا باعث از بین بردن برخی مشکلات خاص  پا شوند. پدورتیست ، می تواند علاوه بر طراحی و ساخت وسایل اصلاحی طبی، شما را در مورد کفش و کفی مناسب راهنمایی کرده تا ارتزها تاثیرگذارتر باشند.

همچنین یک پدورتیست بررسی میکند که کفش ها و کفی های طبی همانگونه که پزشک با توجه به مشکل پای بیمار تجویز کرده ساخته شده باشند. یک کفش یا کفی طبی با توجه به سابقه پزشکی،چگونگی فعالیت های روزانه فرد و همچنین اهداف درمانی تجویز میشود

یک پدورتیست چگونه می تواند به من کمک کند؟

بسیاری از افراد از مشکلات پا رنج می برند از جمله پینه ها تا مشکلاتی که نیاز به بستری شدن دارند. پدورتیست می تواند این مشکلات را بدون عمل جراحی و با ساختن یا اصلاح کفش ها و کفی های طبی، به صورت بخشی از یک برنامه ی درمانی کلی تجویز شده توسط پزشک حل کنند.

کفش ها و کفی های طبی نقش مهمی در درمان مشکلات پا دارند به این دلیل که هنگام حرکت کردن با پا در تماس بوده و در صورت نامناسب بودن می توانند بر روی بروز مشکلات پا تاثیرگذار باشند.وسایل اصلاحی طبی وجود دارند که قرار دادن آن ها درون کفش باعث راحتر شدن کفش و همچنین  راه رفتن و حرکت افراد می شوند

منبع: footmed.ir

لینک مرتبط: علت سوزن سوزن شدن دست و پا

با این کارها از ترک پاشنه پا خداحافظی کنید! (قسمت اول)

با این کارها از ترک پاشنه پا خداحافظی کنید! (قسمت دوم)

علت صافی کف پا چیست؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ