تلنگری برای موفقیت در زندگی!

jalalvand
عوامل بسیاری چون تلاش، پشتکار، توکل به خدا، نظم و برنامه‌ریزی، استفاده از هوش و سلامت جسمی و روانی در پیشرفت و موفقیت انسان نقش دارد، اما یکی از عواملی که نمی‌توان نقش آن را نادیده گرفت، مشورت و استفاده از تجارب دیگران است. آیا در هر کاری باید مشورت کنیم؟

نقش و کاربُردی که مشورت در موفقیت جوانان دارد، به این معنا نیست که در هر کاری و قبل از هر اقدام دیگری باید مشورت کنند و هر آنچه دیگران می‌گویند، به‌کار برند.

همان گونه که تصمیم‌گیری بدون مشورت خطرناک است، مشورت بیش از اندازه و انتظار این که در هر کاری دیگران ما را راهنمایی کنند نیز به وابستگی و سلب اعتماد به نفس منجر خواهد شد.

بنابراین باید به جوان کمک کنیم تا علاقه‌اش به مشورت بدون افراط و تفریط باشد، یعنی نباید اجازه دهیم جوان خیلی به مشورت وابسته شود تا جایی که بخواهد برای هر کار کوچکی از دیگران نظر بخواهد.

در این زمان به جای پاسخ دادن به او بگویید: فرزندم این مساله خیلی جدی است و تصمیم خودت از همه دقیق تر است و من به تو اعتماد کامل دارم. بنابراین مشورت، همیشه و در هر کاری بدون آن که خود فرد درباره آن بیندیشد، خوب نیست.

پس جوانان در تصمیم‌گیری‌های مهم مثل انتخاب یک شغل خوب یا ازدواج و… باید مشورت کنند، اما در مسائل جزئی نیازی به مشورت نیست، زیرا می‌توانند با تفکر و تجربه‌های شخصی خودشان راه درست را انتخاب کنند.

منبع: چاردیواری

لینک مرتبط: برای موفقیت هم باید قربانی بدهید!(قسمت اول)

برای موفقیت هم باید قربانی بدهید!(قسمت دوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ