این ابزارها باهوش تان می کنند!

پانته آ توتونپیان
ابزار موثر در افزایش آیکیو می توانند مهارت شما را در عملکرد بهتر در آزمون های آیکیو، بالا ببرند.

قرار دادن خود در محیطی جدید، مثل سفر و یا یادگیری مهارت های جدید، می تواند به تیزهوشی شما کمک کند. محرک های جدید، مجاری عصبی بلااستفاده را درگیر می کند که به ذهنی خلاق تر و دقیق تر می انجامد. آیکیو میزان هوش انسان، بر مبنای عملکردش در آزمون های استاندارد است، که می تواند یادگیری را افزایش دهد.

بازی های ویدئویی
در سال 2009، مجله نگرش های جدید در علوم روان شناختی، مقاله ای از متیو دای، شاون گرین و دفن باولیر به چاپ رساند که در آن نشان داده شد که بازی های ویدئویی که حرکت های فیزیکی را در بدن فرد ایجاد می کنند، توانایی انسان را در تحلیل اطلاعات بصری بالا می برند. مطالعه درک رابرتسون در سال 2007، در مورد یادگیری و آموزش در اسکاتلند، نشان داد که بازی های ویدئویی با مضمون اعداد، حل مسئله و جداول حافظه، می تواند روی نمرات کودکان 9 تا 10 سال، پس از 10 هفته بازی به میزان روزانه 15 دقیقه، موثر باشد.

اپلیکیشن های N-Back
این اپلیکیشن ها که روی کامپیوتر و یا دستگاه تلفن همراه قابل نصب است، شامل ترتیبی از محرک های حسی است که شما باید تشخیص دهدید که کدام محرک با محرک قبلی جور در می آید. در سال 2010، محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که این فعالیت می تواند در افزایش عملکرد استدلال ماتریسی (استدلال انتزاعی و کلامی دخیل در فعالیت هایی که در مورد قسمت گم شده از یک گروه از تعدادی گزینه هاست) نقش مثبت داشته باشد.
موسیقی سنتی و کلاسیک
موسیقی کلاسیک، علاوه بر بهبود توانایی ریاضی و علمی، می تواند آیکیو را نیز افزایش دهد. کتی یوشیمورا، پروفسور روانشناسی، در بهار 1999 طی سخنرانی ای در دانشگاه تگزاس، اعلام کرد که دانش آموزانی که به موتزات گوش می دادند، در فعالیت های هندسی آیکیویی بهتر از کسانی که به موسیقی رقصی گوش داده اند، عمل کرده اند. ساختار موسیقی کلاسیک می تواند پردازش شناختی در مغز را بهبود بخشد، اما عدم وجود پیچیدگی کافی، ممکن است با استدلال انتزاعی تداخل کند. به اعتقاد پروفسور یوشیمورا، مهارت های استدلال مورد نیاز برای استدلال نیازی می تواند مشابه با مهارت های به کار رفته در زمان گوش دادن به موسیقی باشد.
جدول های کلمات
دکتر مارسل دانسی، در مقاله 2010 خود بیان داشت که فعالیت های جدول کلمات می تواند به تیزهوشی فرد کمک کند. این فعالیت می تواند آیکیو را افزایش داده و یا ناتوانی های شناختی افت یافته به دلیل کهولت سن را با ایجاد رابط های عصبی جدید و یا رشد سلول های مغزی جدید، جبران کند. در ژوئن 2003، مجلهThe New England Journal of Medicine مقاله ای به قلم دکتر جو وگس، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، منتشر کرد که بر روی 469 آزمودنی بین 75 تا 85 سال انجام گرفته بود؛ محققان دریافتند که افرادی که چهار روز در هفته جدول حل می کردند، 47 درصد کمتر از کسانی که 1 روز در هفته جدول حل می کردند، خطر ابتلا به جنون در آنها مشاهده شد.

منبع: phow.ir 

راه های افزایش آی کیو با بازی

با این غذاها، IQ خود را بالا ببرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ