سزارین خطر انواع آلرژی‌ها را افزایش می‌دهد

maryam01
بچه‌هایی که با عمل سزارین به دنیا می‌آیند در اکثر موارد نسبت به بچه‌هایی که به طور طبیعی به دنیا می‌آیند، دچار انواع آلرژی‌ها می‌شوند. دلیل این اتفاق می‌تواند آن باشد که میزان ریززیواگان شکمی آنها در دو سال اول بعد از تولد تنوع کم‌تری دارد. بنابراین خطر انواع آلرژی‌ها در آنها بیشتر است. اما سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و انواع دیابت‌ها در بین نوزادانی که با سزارین به دنیا می‌آیند، شیوع بیشتری دارد. پروفسور ماریا جنمالم می‌گوید: در برخی موارد انجام سزارین ضروری است. اما باید در نظر داشت که مادران آبستن و چشم به راه تولد نوزاد و نیز پزشکان از این مسئله آگاه هستند که چنین تولدی بر سلامت نوزاد تأثیر می‌گذارد. بعد از تولد، حتما باید شکم نوزاد را استریل کرد. کلنیزاسیون روده‌ی نوزاد هم با استفاده از باکتری‌های مختلف برای تقویت سیستم ایمنی نوزاد بسیار ضروری است. اگر چنین اتفاقی نیافتد ممکن است این خطر ایجاد می‌شود که سیستم موجود در برابر آنتی‌ژن‌های بی‌خاصیت در اطراف خود، بیش از اندازه واکنش نشان دهد.

بچه‌هایی که با عمل سزارین به دنیا می‌آیند در اکثر موارد نسبت به بچه‌هایی که به طور طبیعی به دنیا می‌آیند، دچار انواع آلرژی‌ها می‌شوند. دلیل این اتفاق می‌تواند آن باشد که میزان ریززیواگان شکمی آنها در دو سال اول بعد از تولد تنوع کم‌تری دارد. بنابراین خطر انواع آلرژی‌ها در آنها بیشتر است. اما سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و انواع دیابت‌ها در بین نوزادانی که با سزارین به دنیا می‌آیند، شیوع بیشتری دارد.
پروفسور ماریا جنمالم می‌گوید: در برخی موارد انجام سزارین ضروری است. اما باید در نظر داشت که مادران آبستن و چشم به راه تولد نوزاد و نیز پزشکان از این مسئله آگاه هستند که چنین تولدی بر سلامت نوزاد تأثیر می‌گذارد. بعد از تولد، حتما باید شکم نوزاد را استریل کرد. کلنیزاسیون روده‌ی نوزاد هم با استفاده از باکتری‌های مختلف برای تقویت سیستم ایمنی نوزاد بسیار ضروری است. اگر چنین اتفاقی نیافتد ممکن است این خطر ایجاد می‌شود که سیستم موجود در برابر آنتی‌ژن‌های بی‌خاصیت در اطراف خود، بیش از اندازه واکنش نشان دهد. بچه‌هایی که دچار چنین حساسیت‌هایی می‌شوند در سال‌های مدرسه، خطر پیشرفت تنگی‌نفس در آنها شش برابر بیشتر است.
در روده‌‌ی کوچک و روده‌ی بزرگ بزرگسالان، میزان باکتری‌های ریززیواگان شکمی در سلول حدود ۱۰ برابر بیشتر از بدن بچه‌ها است. تعداد این نمونه‌ها در انسان بیش از ۱۱ مورد است. آنها از مواد غذایی استفاده می‌کنند تا بتوانند برای بقای خود فعالیت کنند. مثلا برخی از آنها موادی مثل آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند که می‌تواند سایر باکتری‌های بی‌اثر را از بین ببرد.
اخیرا محققان ادعا می‌کنند که توانسته‌اند با پیشرفت‌هایی در بیوتکنولوژی و از طریق ترتیب‌گذاری نوین DNA و روش‌های تحلیل کامپیوتری، ترکیب این نمونه‌ها را در صدها مورد و در یک زمان شناسایی کرده و حتی ویژگی این باکتری‌ها را هم تشخیص دهند.
(منبع: mayoclinic)

توصیه‌ پزشکان: فقط در موارد خاص پزشکی، سزارین انجام دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ