اشتباه رایج آقایان در استفاده از ادکلن-قسمت دوم

مهرناز زاوه
میشه با یک اسپری شروع کنید. همیشه می‌توانید دوباره اسپری بزنید. اما نباید محل حضورتان را با عطر پر کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول به اشتباهات رایج آقایان در انتخاب عطر می‌پردازیم. 

اشتباه رایج آقایان در استفاده از ادکلن

اشتباه شماره ۴ – استفاده از عطرهای نامشخص

همانطور که قبلا توضیح دادیم، استفاده بیش از حد از عطر کار خوبی نیست. برای آنکه بدانید چه مقدار عطر برای شما مناسب است، باید به دو مسئله توجه کنید. تعداد اسپری‌‌هایی که می‌زنید و قدرت آن.
همیشه با یک اسپری شروع کنید. همیشه می‌توانید دوباره اسپری بزنید. اما نباید محل حضورتان را با عطر پر کنید. عطر تند می‌تواند آلرژی دیگران را تحریک کند. تا حدی عطر بزنید که بوی‌تان نامشخص نباشد. یعنی وقتی به کسی نزدیک می‌شوید، بتواند بوی ملایم شما را تشخیص بدهد. اما عطر شما نباید پس از ترک اتاق هنوز پابرجا باشد و به مشام سایرین برسد. بنابراین، در استفاده از عطر زیاده‌روی نکنید.
اگر عطر شما ضعیف است یا بوی ملایمی دارد، می‌توانید هر ۴ ساعت یک بار آن را تجدید کنید. این بار در بخش دیگری از بدن اسپری بزنید. در مجموع، بهتر است روزی ۳ تا ۴ بار از عطر استفاده کنید، اما نه آنکه یک مرتبه ۴ بار اسپری کنید. استفاده بیش از حد از عطر صورت چندان خوشی ندارد.

عطرهای مختلف نقاط قوت متفاوتی دارند:

پرفیوم قدرتمندترین عطر موجود است. سطح غلظت آن حدود ۲۰٪ است. پرفیوم‌ها معمولا دوام زیادی دارند.
تویلت سطح غلظت این عطرها چیزی حدود ۱۵٪ است. تویلت‌ها عطری با قدرت متوسط دارند که باید در روز ۲ تا ۳ مرتبه تجدید شوند تا دوام داشته باشند.
ادکلن ضعیف‌ترین عطر موجود است که سطح غلظت آن کمتر از ۵٪ است. ادکلن باید ۳ تا ۵ مرتبه در روز تجدید شود تا دوام داشته باشد.
بنابراین، هنگام خرید عطر به نوع آن توجه کنید تا عطر درستی را انتخاب کنید. این نوع عطر است که به شما می‌گوید چقدر اسپری بزنید یا هر چند وقت یک بار آن را تجدید کنید.

نگهداری نادرست از عطر

اشتباه شماره ۵ – نگهداری نادرست از عطر

هیچ عطری برای همیشه دوام ندارد. یک عطر خوب اگر به درستی نگهداری شود، تا چند سال دوام خواهد داشت. عدم نگهداری صحیح از عطر باعث می‌شود که عطر و بوی آن از بین برود. ادکلن‌ها در شرایط زیر به سرعت از بین می‌روند:
قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهتر است ادکلن‌ها را دور از پنجره حمام و شیشه ماشین قرار دهید.
قرار گرفتن در معرض درجه حرارت‌های بالا اگر در منطقه‌ای با آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم زندگی می‌کنید، مطمئن شوید که عطرتان در محیطی با دمای متعادل و کنترل‌شده نگهداری شود. توصیه می‌شود عطرها را داخل ماشین نگهداری نکنید.
بهتر است عطرها را در یک محیط تاریک تحت دمای اتاق نگهداری کنید تا یکپارچگی و بوی آن حفظ شود. فقط وقتی عطر را زیر نور بیاورید که می‌خواهید از آن استفاده کنید. هدف این است که عطرتان روی لباس به بهترین شکل ممکن به مشام برسد.
در مجموع، عطر و بوی خوب باید جزئی از استایل شخصی شما باشد. برای انتخاب عطر مناسب وقت بگذارید و نمونه‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک را دوست دارید. در استفاده از عطر زیاده‌روی نکنید. سعی کنید تا حدی اسپری بزنید که صرفا بویش مشخص باشد، نه آنکه حس بویایی کسی را بیازارد.
منبع: realmenrealstyle 

دلایل کم مویی صورت در آقایان و راه حل رفع آن چیست؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ