اشتباه رایج آقایان در استفاده از ادکلن-قسمت اول

مهرناز زاوه
عطر بیش از آنچه فکرش را می‌کنید، در نحوه ارائه شخصیت شما به دیگران نقش دارد. در این مطلب قصد داریم به ۵ اشتباه رایج آقایان در انتخاب عطر بپردازیم.

عطر چیزی است که باید کشف شود نه آنکه کسی آن را به شما معرفی کند. عطر بیش از آنچه فکرش را می‌کنید، در نحوه ارائه شخصیت شما به دیگران نقش دارد. در این مطلب قصد داریم به ۵ اشتباه رایج آقایان در انتخاب عطر بپردازیم. بنابراین، قبل از آنکه پول‌تان را صرف خرید یک عطر جدید بکنید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید. 

اشتباه رایج آقایان در انتخاب عطر

اشتباه شماره ۱: عدم درک قدرت عطر

۸۰٪ از آقایان به طور معمول از عطر استفاده نمی‌کنند. این آمار حیرت‌انگیز است؛ چون نشان می‌دهد که آقایان از اهمیت بالای عطر مطلع نیستند. اشتباه نکنید، تمیز بودن امر مهمی است؛ اما بوی خوبی که از جانب شما استشمام می‌شود، یک چیز دیگر است. عطرها دو تاثیر بزرگ دارند که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:
تاثیر عطر روی شما: موسسه مطالعاتی IFF در یکی از مطالعات اخیر خود به نتایج قابل‌توجهی دست یافت که نشان می‌دهد عطر بر خلق و خوی انسان تاثیر می‌گذارد. عطر در موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:
استرس عطر اثر آرام‌بخش دارد؛ یک عطر مناسب به شما احساس آرامش و راحتی می‌بخشد.
اعتماد به نفس اعتماد به نفس شما با داشتن یک عطر باکیفیت افزایش خواهد یافت. عطر هاله شما را تقویت می‌‌کند.
بیماری‌های فیزیولوژیکی – عطر لزوما چنین تاثیری ندارد، اما از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعه IFF نشان می‌دهد که عطر به درمان بیماری‌های فیزیولوژیکی کمک می‌کند.
حافظه تحقیقات نشان داده که حس بویایی انسان با قدرت حافظه در ارتباط است. یک عطر مناسب می‌تواند شما را به دوران خوش زندگی‌تان برگرداند و به نوبه خود بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد.
تاثیر عطر روی دیگران این تاثیر دو برابر است. عطر شما می‌تواند بر اطرافیان‌تان تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. بیشتر اوقات، یک عطر خوب روی دیگران اثر مثبت دارد. واضح است که یک عطر نامناسب تاثیر عکس خواهد داشت. با این حال، وقتی بوی خوب می‌دهید:
با عطر خود شناخته می‌شوید بوی خوب دادن می‌تواند به بخشی از هویت شما تبدیل شود. به خاطر داشته باشید که عطر خوب مکمل شخصیت شماست.
دیگران را جذب می‌کنید یک عطر خوب می‌تواند تعامل با شما را لذت‌بخش‌تر کند، بدون توجه به اینکه در چه محیطی هستید. بیشتر مردم از معاشرت با کسانی که بوی خوب می‌دهند، لذت می‌برند.
به یاد ماندنی می‌شوید خانم‌ها معتقدند مردانی که بوی خوب می‌دهند، جذاب‌تر هستند.

اشتباه شماره ۲ – انتخاب نکردن عطر خودتان

مردانی که می‌توانند عطرشان را شخصا انتخاب کنند، از طبیعت جذاب‌تری برخوردارند. بسیاری از آقایان برای انتخاب مرد به همسران‌شان تکیه می‌کنند. هدیه گرفتن خوب است، اما باید بدانید از چه عطری خوش‌تان می‌آید و دوست دارید چه بویی بدهید.
عطری که مورد علاقه شما نباشد، روی کمد خاک خواهد خورد یا بالاخره آن را دور می‌ریزید. یک راه این است که مثل قدیم از فروشنده یک نمونه بگیرید. امتحان کردن نمونه‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد، چون نمونه‌ها کوچک هستند. اما این کار راه خوبی برای آشنایی با عطرهای مختلف است.
استفاده از نمونه عطر اهمیت زیادی دارد، چون باید بدانید چه عطری مناسب شماست. استفاده از نمونه کمک می‌کند که پول‌تان را برای یک عطر نامناسب که دوستش ندارید هدر ندهید. همچنین باعث می‌شود که از کیفیت عطرهای مختلف مطلع شوید.
وقتی می‌‌خواهید از عطر استفاده کنید، عطری را بردارید که الهام‌بخش باشد. یک عطر مناسب اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.

استفاده نادرست از عطر

اشتباه شماره ۳ – استفاده نادرست از عطر

این خیلی مهم است که عطرتان را با استفاده نادرست هدر ندهید. عطرهای باکیفیت معمولا گران‌قیمت هستند. از این رو، هر بار که اسپری می‌کنید انگار دارید پول‌تان را دور می‌ریزید. بسیاری از افراد حتی نمی‌دانند که از عطر درست استفاده نمی‌کنند. در این قسمت شما را با استفاده نادرست از انواع عطر بیشتر آشنا می‌کنیم:
اسپری زدن در هوا و ماندن در اطراف آن
استفاده بیش از حد از یک عطر
اسپری زدن به داخل مچ‌ها و مالش دادن آنها به همدیگر
بهترین راه استفاده از عطر این است که آن را به طور مستقیم روی بدن خود اسپری کنید. شما می‌توانید پس از بیرون آمدن از حمام عطر بزنید. بوی عطر با حرارت بدن تشدید می‌شود. بنابراین، وقتی از حمام بیرون می‌آیید، حرارت بالای بدن‌تان باعث می‌شود که بوی عطر بیشتر به مشام برسد. توصیه می‌شود در نقاط زیر از عطر استفاده کنید:
قفسه سینه
مچ دست‌ها (بدون مالش دادن آنها به همدیگر)
پشت گوش یا گردن
نقاط فوق به نقاط نبض شناخته می‌شوند. جریان خون در این نقاط بسیار قوی است. از این رو، گرمای زیادی در این نقاط جریان دارد که باعث می‌شود عطر شما بیشتر به مشام سایرین برسد.
منبع: realmenrealstyle 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

۴ اصلی که هر مردی باید برای ریش گذاشتن رعایت کند

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ