نکات کلیدی برای کاهش وزن در مشاغل مختلف-قسمت دوم

مهرناز زاوه
زندگی کارآموزها یک زندگی پرمشغله است که علی‌رغم فشار زیاد کاری، درآمد چندانی برایشان ندارد. اما نگران نباشید، راه‌های زیادی برای لاغر ماندن وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، بدون آنکه نیازی به صرف هزینه‌های سنگین داشته باشید.

در ادامه‌ی قسمت اول نکات لازم برای تغذیه مناسب در اختیار شما گذاشته می‌شود تا با داشتن هر کاری که به آن مشغولید، بتوانید به وزن ایده‌آل خود برسید.
شغل: کارآموز
زندگی کارآموزها یک زندگی پرمشغله است که علی‌رغم فشار زیاد کاری، درآمد چندانی برایشان ندارد. اما نگران نباشید، راه‌های زیادی برای لاغر ماندن وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، بدون آنکه نیازی به صرف هزینه‌های سنگین داشته باشید. اگر یک کارآموز هستید، سعی کنید زندگی کاری خود را با زندگی شخصی‌تان تطابق دهید!
۱. یک گروه ورزشی تشکیل دهید
بیایید روراست باشیم: شما بی‌پولید! کارآموزان به طور معمول پول زیادی در نمی‌آورند یا اصلا درآمدی ندارند. این بدان معنی است که اکثر آنها با بودجه‌ای محدود زندگی می‌کنند. عضویت در باشگاه‌های ورزشی هم خرج زیادی دارد و می‌تواند حساب بانکی‌تان را خالی کند. اما نباید اجازه دهید که بودجه محدود، شما را دلسرد کند! سعی کنید یک گروه ورزشی تشکیل دهید و همراه آنها ورزش کنید.
۲. بیشتر بخوابید
زندگی کارآموزها یک زندگی طاقت‌فرسا است. آنها صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و تا اواخر شب سخت کار می‌کنند، چون جوان هستند و بنیه خوبی دارند! اما همانطور که می‌دانید، کمبود خواب مانع از ترشح هورمون‌های چربی‌سوز در بدن شده و از کاهش وزن جلوگیری می‌کند.
۳. به جای فست‌فود از خواربارفروشی خرید کنید
غذا خوردن بیرون از خانه نه تنها خرج زیادی روی دست‌تان می‌گذارد، بلکه باعث مصرف کالری زیادی هم می‌شود. غذاهای رستوران‌ها اغلب با روغن‌های ناسالم تهیه می‌شوند و سرشار از نمک هستند. شما می‌توانید با خرید مواد غذایی مورد نیاز خود از خواربارفروشی، هم غذایتان را شخصا تهیه کنید و هم به مرور زمان وزن کم کنید. بدون آنکه نیازی به صرف هزینه‌های سنگین داشته باشید.
۴. کمی خوش بگذرانید
شکی نیست که جوانی یک دوره زودگذر است و فقط یک بار جوان هستید! هیچ وقت سعی نکنید از لذت‌های زندگی به دور باشید. در عوض سعی کنید همیشه از زندگی لذت ببرید. اما بهتر است برای لذت بردن انتخاب‌های معقولی داشته باشید.
۵. سرگرم شوید اما نه با غذا
این روزها به نظر می‌رسد همه چیز حول محور مواد غذایی می‌چرخد. وقتی دوستانتان را ملاقات می‌کنید، دیری نمی‌گذرد که یکی از آنها پیشنهاد می‌کند برای غذا خوردن به نزدیک‌ترین کافی‌شاپ یا رستوران فست‌فود بروید. این عادت در طولانی مدت باعث افزایش مصرف کالری‌های روزانه شده و تاثیر خود را در سایز دور کمرتان نشان خواهد داد.
شغل: مادر بودن
بدون شک، مادر بودن یک کار تمام وقت است. برای مادرها چیزی به نام «من» وجود ندارد. تغذیه سالم و ورزش از جمله نگرانی‌های رایج مادران برای فرزندان است. این یعنی آنها مادران فوق‌العاده‌ای هستند اما این نگرانی‌های غیرشخصی ممکن است باعث اضافه وزن خود مادران شود.
۱. از غذای بچه‌ها نخورید
مادر بودن یک کار فوق‌العاده سخت، خسته‌کننده و وقت‌گیر است. گاهی اوقات تمام آنچه مادران به آن فکر می‌کنند، یافتن راهی آسان برای غذا دادن به اعضای خانواده است. این طرز فکر اغلب باعث می‌شود که مادران تغذیه شخصی خود را نادیده بگیرند و از همان غذای بچه‌ها بخورند. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به مادران توصیه می‌شود از خوردن غذای بچه‌ها خودداری کنند و برنامه غذایی مخصوص به خود را داشته باشند، تا همیشه خوش اندام و متناسب باشند.
۲. سحرحیز باشید
سحرحیز بودن یکی از رازهای لاغری در بین خانم‌هاست. نیاز نیست پس از بیدار شدن به باشگاه بروید یا ورزش سنگین داشته باشید، یک پیاده‌روی سبک هم شما را به اهداف‌تان می‌رساند! نور خورشید اول صبح مانع از افزایش وزن شده و متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. بنابراین از همین امشب زنگ ساعتتان را برای بیدار شدن در صبح زود تنظیم کنید.
۳. آخر هفته‌ها آشپزی کنید
با تعطیلی مدارس، برنامه کاری بچه‌ها کمی سبک‌تر می‌شود. این بدان معنی است که می‌توانید راحت بنشینید و استراحت کنید و یا از آشپزی در تعطیلات لذت ببرید.
۴. کارهای خانه را به ورزش تبدیل کنید
مطالعات محققان نشان می‌دهد که اجرای حرکات ورزشی حین انجام کارهای خانه به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند. به عنوان مثال، خانم‌ها می‌توانند حین ظرف شستن یا تمیز کردن میز پس از صرف غذا از حرکت اسکات استفاده کنند تا اندامی عضلانی‌تر داشته باشند.
۵. بچه‌ها را به گردش ببرید
یکی از بهترین مزایای داشتن فرزند این است که آنها به شکلی دیوانه‌وار پر انرژی و کنجکاو هستند! از انرژی بچه‌ها الهام بگیرید و آنها را با خود به گردش ببرید. برای پیاده‌روی بیرون بروید یا در کنار ساحل وقت بگذرانید. هر کاری که شما را از خانه بیرون بکشد، مفید خواهد بود. بیرون بودن از خانه شانس از بین بردن چربی دور کمر را افزایش می‌دهد.
منبع: eatthis 

با درد کمتری به اندام دلخواهتان برسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ