مقابله با هراس‌های اجتماعی با اسپری اکسی‌ توسین

مهرناز زاوه
تحقیقات جدید محققان دانشگاه کونکوردیا، نشان می‌دهد که استفاده از اسپری‌های داخل بینی اکسی توسین به شما در موقعیت‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.

نتایج به دست آمده از تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اکسی توسین به شما احساس برون‌گرایی بیشتری می‌بخشد. افراد درون‌گرا اغلب تجمعات بزرگ، مهمانی، قرار عاشقانه و حتی قرار کاری‌شان را پر استرس می‌دانند. این استرس می‌تواند بر عملکرد آنها در یک مصاحبه تاثیر منفی بگذارد و سایرین را نیز آزرده‌خاطر سازد.
تحقیقات جدید محققان دانشگاه کونکوردیا، نشان می‌دهد که استفاده از اسپری‌های داخل بینی اکسی توسین به شما در موقعیت‌های اجتماعی کمک خواهد کرد. اکسی توسین، هورمونی است که به طور طبیعی بعد از تولد نوزاد در بدن ترشح می‌‌شود و به گفته محققان، تاثیر قابل‌توجهی بر رفتارهای اجتماعی فرد دارد.
مطالعه محققان نشان می‌دهد که اکسی توسین، دیدگاه افراد نسبت به خود را تغییر می‌دهد. با مصرف اکسی توسین، فرد احساس برونگرایی بیشتر خواهد داشت و نسبت به ایده‌های جدید با رویکرد بازتری خواهد نگریست.
این مطالعه بر روی 100 مرد و زن بین 18 تا 35 سال به انجام رسید. آنها کاملا بالغ و سالم بودند و سابقه بیماری روانی نداشتند. محققان از افراد حاضر در مطالعه خواستند که اسپری اکسی توسین بزنند و پرسشنامه پیش روی‌شان را 90 دقیقه بعد کامل کنند. موارد زیر در شرکت‌کنندگان مورد بررسی قرار گرفت:
بعد روانی
برون‌گرایی
تمایل به تجربیات جدید
سازگاری
وجدان
نویسنده اصلی مطالعه، کریستوفر کاردوسو که دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی در مرکز تحقیقات توسعه انسانی کونکوردیا است، به این نتیجه رسید:
شرکت‌کنندگانی که از اسپری‌های داخل بینی اکسی توسین استفاده کردند، بیش از سایرین برونگرا بوده و به تجربیات جدید تمایل داشتند. به طور کلی، اکسی توسین باعث بهبود ویژگی‌های شخصی نظیر گرم بودن، قابل اعتماد بودن، نوع دوستی و روشنفکری می‌شود.
منبع: thehealthsite 

۸ مزیت یک آغوش ۸ دقیقه‌ای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ