افراد چاق؛ چربی های بدنتان را از این زاویه ببینید! + تصاویر

jalalvand
یک خانم در آمریکا که به علت اضافه وزن از بیماری قلبی رنج می‌برد، پیش از مرگ خود وصیت کرده بود که بدنش برای تحقیقات علمی پزشکی اهدا شود.
 آسیب‌شناسان بخشی از بدن خانمی را که در 60 سالگی بر اثر نارسایی قلبی جان خود را از دست داد، پس از مرگش سوزانده و خاکستر وی را به خانواده اش تقدیم کردند.
متخصصان بعد از کالبدشکافی با صحنه های وحشتناکی روبرو شدند. معده این زن در اثر چربی و خوردن زیاد به شدت آسیب دیده بود. همچنین برای تحقیقات بیشتر پوست، قلب، کبد، ریه ها و کلیه های این زن مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. 

تصویر لایه ضخیم چربی شکمی 

یک آسیب شناسان که اقدام به کالبدشکافی بدن این زن کرده بود، گفت: من به قدرت زیادی برای برش پوست و بافت های بدن این زن نیاز داشتم و بعد از برش پوست او با  لایه های ضخیم چربی زرد رنگ متفاوتی مواجه شدم. 
تصویر قلب این زن چاق آمریکایی  
پزشکان اظهارداشتند قلب این زن به شدت گشاد و وزن آن بیش از حد سنگین شده بود این عضو بدن در 60 سالگی باید حدود 225 گرم وزن داشته باشد اما وزن قلب او حدود 450 گرم بود. 
تصویر قلب این زن در حال وزن کشی  
متخصص پاتولوژی، گیلز یئو اشاره کرد: به دلیل چاقی بیش از حد چربی های سالم بدن این زن از محل خود به جاهای دیگر انتقال یافته و خسارات ناگواری را به سایر اندام ها وارد کردند. 
علاوه بر قلب، در کبد این زن نیز نشانه هایی تاثیر بد چاقی به طور کامل نمایان بود چربی بیش ازط حد منجر به سیروز کبدی و سرطان می شود همچنین نشانه های ادم ریوی ناشی از نارسایی قلبی نیز در کالبدشکافی دیده شد. 
تصویر کلیه این فرد چاق 
 
پزشکان با بررسی کلیه این فرد اظهار کردند: این عضو حیاتی بدن که کار سم زدایی را انجام می دهد به دلیل تجمع بیش از حد دچار اختلالات شدیدی شده و این زن به دیابت مبتلا بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

لینک مرتبط: خرما بهترین چربی شکن طبیعی؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ