با چه خوراکی هایی کودکتان را باهوش کنید!

jalalvand
حمید ابریشمی-متخصص اطفال گفت: مصرف برخی مواد غذایی ساده و در دسترس می‌تواند موجب افزایش هوش در کودکان شود.
حمید ابریشمی متخصص اطفال درباره مواد غذایی مفید برای رشد مغز در کودکان اظهار داشت: با توجه به اینکه سنین قبل از بلوغ مهمترین مرحله از رشد و یادگیری در کودکان محسوب می‌شود، لذا توجه به رژیم غذایی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: گنجاندن گروه‌های مختلف غذایی در سنین رشد کودکان علاوه بر اینکه برای بدن آن‌ها مفید است به رشد مغزی و افزایش هوش نیز کمک شایانی می کند. 
ابریشمی بیان کرد: مصرف ماهی خصوصا قزل‎آلا و گردو به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین امگا 3 برای کودکان ضروری است.
وی افزود: تخم مرغ به عنوان یک منبع عالی پروتئینی به شمار می‌رود و مصرف حداقل 3 تخم مرغ در هفته برای کودکان توصیه می‌شود که بهتر است مادران از دوران بارداری در رژیم غذایی خود از این ماده مفید بهره ببرند. 
این متخصص اطفال ادامه داد: مصرف سبزیجات تازه خصوصا سبزیجات سبز نقش مهم و موثری در رشد مغزی کودکان دارند و از آنجا که همواره در دسترس هستند، به عنوان یک منبع ارزان قیمت به کمک والدین می‌آید.
وی با بیان اینکه مصرف میوه‌های دارای ویتامین ث به هر صورت برای کودکان مفید است، اظهار کرد: غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس منابع غنی و سرشار از ویتامین ب و مواد معدنی هستند و از مهمترین منابع در تقویت حافظه کودک به شمار می‌آیند. 
ابریشمی به والدین توصیه کرد: مصرف لبنیات به ویژه شیر و ماست از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به صورت روزانه مصرف شود.
وی افزود: گوشت قرمز نیز منبع غنی آهن و زینک است و در تقویت حافظه نقش بسزایی دارد.
این متخصص اطفال بیان کرد: مصرف شکلات‌های تلخ، زیتون و روغن آن و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، می‌توانند در رشد مغز و تقویت حافظه کودکان موثر باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک مرتبط: یادگیری کودک با شلختگی تقویت می شود!

با روشی بسیار ارزان هوش فرزندتان را تقویت کنید

چطور می توانیم یادگیری را برای کودکمان جذاب کنیم؟!

افراد فوق العاده باهوش چه نشانه هایی دارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ