نکات بهداشتی برای غذا خوردن کودکان در رستوران

مهرناز زاوه
بچه‌ها حین غذا خوردن مهارت‌های حرکتی خود را نیز تقویت می‌کنند؛ از این رو، ممکن است بارها و بارها کارد و چنگال خود را روی زمین بیاندازند و بردارند. هیچ وقت آن کارد و چنگال را برندارید و با آب کشیدن جلوی کودک نگذارید.

در این مطلب قصد داریم نکاتی ارائه کنیم که باید قبل از بردن کودکان به رستوران به آنها توجه کنید تا همه چیز تمیز و بهداشتی باشد.
لوازم ضروری برای بردن به رستوران برای یک کودک خردسال عبارتند از:
زیرانداز
مطمئنا بسیاری از شما می‌خواهید کودک‌تان هم مثل شما پشت میز غذا بخورد؛ اما بچه‌ها معمولا زیاد به میز و صندلی دست می‌زنند. از این رو، بهتر است یک زیرانداز با خود ببرید تا کودک با نشستن بر روی آن از دست زدن به میز و صندلی خودداری کند. شاید این کار کمی برای‌تان عجیب به نظر برسد، اما بهتر از این است که فرزندتان مریض شود.
ضدعفونی‌کننده
این مورد نیازی به توضیح ندارد. اگر مادر باشید، احتمالا یک دوجین بطری کوچک در کیف دستی خود دارید. کودکان خردسال دوست دارند در کنار خوردن غذا به همه چیز دست بزنند. از این رو، به همراه داشتن ضدعفونی‌کننده منطقی خواهد بود.
دستمال مرطوب
دستمال مرطوب علاوه بر تمیز کردن سطوح، تلویزیون و پاک کردن آرایش، کاربردهای دیگری هم دارد. خیلی‌ها دستمال مرطوب را به محصولات ضدعفونی‌کننده ترجیح می‌دهند؛ چون عملکرد بهتری در پاکسازی دست‌ها و از بین بردن میکروب‌ها دارد.
کارد و چنگال اضافی
بچه‌ها حین غذا خوردن مهارت‌های حرکتی خود را نیز تقویت می‌کنند؛ از این رو، ممکن است بارها و بارها کارد و چنگال خود را روی زمین بیاندازند و بردارند. هیچ وقت آن کارد و چنگال را برندارید و با آب کشیدن جلوی کودک نگذارید. از پیشخدمت بخواهید یک کارد و چنگال دیگر برای‌‌تان بیاورد. فراموش نکنید که یک انعام خوب هم به پیشخدمت بدهید.
سفارش سالاد
انتظار کشیدن برای غذا می‌تواند حوصله کودک را سر ببرد. قطعا دوست ندارید وقتی می‌خواهید سوپ‌تان را بخورید، خلق کودک 2 ساله‌تان تنگ شود. پس یک سالاد سفارش دهید تا کودک با خوردن خیار و هویج سرگرم شود. حتی اگر او علاقه‌ای به خوردن آنها نداشته باشد، حداقل با آن مشغول خواهد شد.
منبع: thehealthsite

چقدر باید به تمیزی کودک اهمیت دهیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ