فقط با عکس افراد هویت واقعی آنها را شناسایی کنید!

jalalvand
یک شرکت روسی، فناوری جدید تشخیص چهره به نام FindFace ساخته که برای دوست داران حفظ حریم خصوصی و طرفداران حقوق بشر به کابوس تبدیل شده است.

FindFace یک برنامه بسیار قدرتمند تشخیص چهره است که به شما امکان عکاسی از غریبه‌ها در یک جمعیت را می‌دهد و سپس با اتصال و انطباق آن عکس‌ها به حساب‌های شبکه‌های اجتماعی که این افراد عضو آن هستند، می‌توان با موفقیت ۷۰ درصد، به هویت واقعی آن‌ها پی برد. در نتیجه هیچ کس دیگر نمی‌تواند در مجامع عمومی ناشناس باقی بماند.

سازندگان برنامه FindFace دو جوان ۲۶ و ۲۹ ساله روسی هستند. آن ها دو ماه پیش این برنامه را در گوگل پلی و فروشگاه اپ استور اپل قرار داده اند وتاکنون  ۵۰۰.۰۰۰ کاربر از آن استفاده کرده‌اند.

FindFace با استفاده از فناوری تشخیص تصویر برای مقایسه چهره فرد با تصویر پروفایل وی در VKontakte، (یک سایت شبکه اجتماعی بسیار محبوب در روسیه) استفاده می‌شود. این شبکه اجتماعی روسی بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد. علاوه بر نشان دادن حساب رسانه‌های اجتماعی فرد مورد نظر، برنامه FindFace قادر است حساب رسانه‌های اجتماعی افرادی که در ظاهر بسیار شبیه به عکس وی هستند را نیز به شما نشان دهد.

مثلاً شما می‌توانید عکس یک ستاره فیلم و همسر سابق خود را آپلود نمایید؛ سپس ده فردی که شبیه به آن هست را یافته و با پیدا کردن حساب شبکه‌های اجتماعی اشان به آن‌ها پیام بدهید.

FindFaceدر واقع یک برنامه دوست یابی است، اما بنیان گذاران آن آرزو دارند با این الگوریتم از شرکت‌های خرده فروشی و مراکز اجرای قانون، کسب درآمد نمایند.آن‌ها ادعا می‌کنند الگوریتمشان می‌تواند در عرض چند ثانیه در یک رایانه عادی به جست‌وجو در بین یک میلیارد عکس بپردازد.

آن‌ها گفتند در حال حاضر پلیس روسیه در مورد استفاده از این فناوری تشخیص چهره با آن‌ها تماس داشته است. پس از راه اندازی این برنامه، شرکت امنیتی کسپرسکی نیز الگوریتم FindFace را مورد آزمایش و بررسی قرار داد و بیان کرد ادعاهای مطرح شده در مورد این برنامه صحیح است.

هنگامی که کسپرسکی عکس‌ها را آپلود می‌کرد این برنامه به دقت ۹۰ درصد افراد متعلق به آن عکس‌ها را شناسایی می‌کرد. البته اگر این عکس‌ها در مکان‌های عمومی به صورت دزدکی گرفته شوند، دقت برنامه پائین می‌آید.

در این جهان سرشار از فناوری‌ها و ابزارهای جدید دیگر هیچ کس نمی‌تواند ناشناس بماند. بنابراین، دو گزینه در پیش روی شماست: به هنگام عبور و مرور در خیابان، برای فریب دوربین یا صورت خود را با یک ماسک، عینک و غیره بپوشانید یا اینکه بهتر است با نداشتن هیچ حریم خصوصی، به جامعه جدید خو بگیرید.

کسپرسکی به کاربران VKontakte توصیه کرده در صورتی که می‌خواهند توسط غریبه‌ها مورد شناسایی قرار نگیرند بهتر است همین حالا عکس‌های خصوصی و عکس‌های قدیمی را از آلبوم تصاویر پروفایل خود پاک نمایند.

منبع: هم رسان

لینک مرتبط:  با این روش سرطان روده را سریعا تشخیص دهید!

از روی نقاشی هویت اصلی کودکتان را بشناسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
تانیا عموزاد

تانیا عموزاد

1399-08-26 - 07:59 پاسخ

اینکه من زشتم