چند وقت به چند وقت باید اسباب‌بازی‌های کودکتان را تمیز کنید؟

مهرناز زاوه
اسباب‌بازی‌ها می‌توانند تا چندین ساعت ویروس‌ها را در خود نگه دارند. بنابراین باید چند وقت به چند وقت اسباب‌بازی‌ها را تمیز کنید، اما سؤال این است که این مدت زمان چقدر باید باشد؟

در حال حاضر هیچ جدول زمانی مشخصی برای تمیز کردن اسباب‌‌باز‌های بچه وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که هرگز نباید آنها را تمیز کرد. در حالت عادی نباید چنین تصور کنید که هر چیزی که صدای جیرجیر داشته یا منور است می‌توند حامل میکروب و باکتری باشد. اما نکته اینجاست که اسباب‌بازی‌ها می‌توانند تا چندین ساعت ویروس‌ها را در خود نگه دارند. بنابراین باید چند وقت به چند وقت اسباب‌بازی‌ها را تمیز کنید، اما سؤال این است که این مدت زمان چقدر باید باشد؟ در اینجا به برخی از برنامه‌ها و عادت‌های پاکسازی در مورد این مسئله می‌پردازیم.
-اسباب‌بازی‌های پلاستیکی و چوبی
یکی از مادران از تجربه‌اش می‌گوید: «من روزانه اسباب‌بازی‌های پلاستیکی و چوبی را تمیز می‌کنم و دستمال می‌کشم. بسیاری از مادران می‌گویند که از دستمال تر برای این کار استفاده می‌کنند اما من ترجیح می‌دهم که از یک حوله نم‌دار استفاده کنم تا بعدا بتوانم آن را بشویم. در مورد اسباب‌بازی‌هایی که می‌دانم بچه‌ام زیاد از آنها استفاده می‌کند مانند لوگو و ماشین، آنها را دوبار در روز دستمال می‌کشم و یک بار در هفته با آب و صابون می‌شویم.»
-اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای
بچه من کتاب‌های پارچه‌ای و لمسی زیادی دارد، به اضافه هزارن عروسک کوچک. بهترین روش برای تمیز کردن آنها این است که آنها را بسته به میزان استفاده بچه، هر ۳ تا ۴ روز یک‌بار در ماشین لباس‌شویی بیاندازید.
-اسباب‌بازی‌های خز و کرک‌دار
اسباب‌بازی‌های خزدار یا نرم جزو کثیف‌ترین اسباب‌بازی‌های بچه محسوب می‌شوند. از آنجایی که شستن و خشک کردن این نوع اسباب‌بازی‌ها بسیار دشوار است، افراد به ندرت آنها را می‌شویند. کاری که من می‌کنم این است که اول اسباب‌بازی‌های نمدی و بعد خزدار را در لباسشوئی می‌اندازم. 
-توپ‌ها، فریزبی‌ها و وسایل شن‌بازی
 اساسا اسباب‌بازی‌های بیرون از خانه را باید بعد از هر بار استفاده شست. هر روز بعداز آنکه از پارک به خانه می‌آییم، به سادگی اسباب‌بازی‌ها را زیر شیر آب شسته و همان موقع خودتان را هم تمیز کنید.
منبع: medicaldaily

نکات بهداشتی برای غذا خوردن کودکان در رستوران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ