خطر خفگی برای نوزادانی که بیش از ۳۰ دقیقه در ماشین بنشینند

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد اگر کودکان و نوزادانِ تازه به‌دنیا‌آمده بیش از ۳۰ دقیقه در ماشین بنشینند، در معرض خطر خفگی قرار خواهند داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد اگر کودکان و نوزادانِ تازه به‌دنیا‌آمده بیش از ۳۰ دقیقه در ماشین بنشینند، در معرض خطر خفگی قرار خواهند داشت. بر اساس این تحقیق، کودکان بسیار کم‌سن که عضلات گردن آنها به قدر کافی قوی نیست تا حرکت سرشان را به سمت جلو متوقف کند، این حرکت می‌تواند مانع از تنفس آنها شود. باید توصیه‌های منحصر بفرد و مجزایی را برای کودکان کم‌سن در نظر داشت. گزینه بهتر این است که اگر می‌توانید از انجام سفر اجتناب کنید و یا سفرتان بیشتر از نیم ساعت نباشد، یا لاقل از انجام سفرهای غیرضروری با ماشین همراه با نوزادتان خودداری کنید.
محققان در این زمینه، به منظور تکرار اثرات خواب در صندلی ماشین در سفری با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت آزمایشی انجام دادند. بعد از گذشت نیم ساعت در صندلی ماشین، میزان اکسیژن موجود در خون نوزادان زیر دو ماه به شکل بارزی کاهش پیدا کرد و ضربان قلب آنها افزایش یافت. محققان ابراز داشتند که یافته‌های آنها کماکان نشان‌دهنده آن است که نوزادان را باید طی سفرهای ماشینی، در صندلی‌های مطمئن و بی‌خطری نشاند. از طرفی توصیه می‌کنند که افراد بزرگسال یا پدر یا مادر هم باید برای اطمینان از تنفس درست نوزاد، کنارش بنشیند. 
سازندگان صندلی ماشین بایست اطلاعات دقیق و زمان‌مندی را در اختیار والدین و صاحبان خودرو قرار داده و آنها را از خطرات سفرهای طولانی با ماشین با نوزادانی که سن کمی دارند آگاه سازند تا بتوانند خود را برای انجام اقدامات فوری آماده کنند.
منبع: thehealthsite

پاسخ به سوالات رایج درباره SIDS یا سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ