درمان های گوژپشتی از طریق طب فیزیکی

a.mahammadi
متخصصین طب فیزیکی می‌توانند در تمام مراحل درمان گوژپشتی و مراحل پس از جراحی به شما کمک کنند

متخصصین طب فیزیکی  وضعیت و حرکت الگوهای بدن را ارزیابی می‌کنند، محدودیت‌های ناشی از تغییرات در ستون فقرات را تشخیص و بر اساس سایر علائم مانند درد و عدم تعادل عضلات به درمان شما می‌پردازند. متخصصین طب فیزیکی بر اساس شدت و نوع انحنا برای هر شخصی برنامه درمانی منحصربه‌فرد طراحی کرده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب بیمار را تحت نظر قرار می‌دهند. در طول هر دوره از توان‌بخشی پزشک از نزدیک بر پیشرفت درمان نظارت خواهد کرد.
اصلاح‌کننده‌های طبی
پشت‌بندهای طبی در گوژپشتی
اگر استخوان‌های فرزند شما هنوز در حال رشد بوده و شدت گوژپشتی او متوسط باشد، ممکن است پزشک پوشیدن پشت‌بند را تجویز کند. پوشیدن پشت‌بند طبی گوژپشتی را درمان نمی‌کند، روند آن را نیز معکوس نمی‌کند، اما معمولا مانع از پیشرفت بیشتر انحنای ستون فقرات می‌شود.
رایج‌ترین نوع پشت‌بندها از جنس پلاستیک ساخته شده و مطابق انحناهای بدن طراحی می‌شوند. این پشت‌بندها عموما چسبان بوده و زیر لباس پوشیده می‌شوند، درنتیجه تقریبا از روی لباس قابل تشخیص نیستند. آن‌ها زیر بغل، اطراف قفسه سینه، کمر و لگن را پوشش می‌دهند. اغلب باید آن‌ها را به‌صورت شبانه‌روزی پوشید، هرچه ساعات بیشتری از آن‌ها استفاده شود، اثر مطلوب‌شان بیشتر خواهد شد.
معمولا با پوشیدن این پشت‌بندها می‌توان در بسیاری از فعالیت‌های روزمره شرکت کرد. آن‌ها محدودیت چندانی ایجاد نمی‌کنند. اگر لازم باشد- برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی یا سایر فعالیت‌های جسمی – می‌توان آن‌ها را خارج و سپس دوباره استفاده کرد.
استفاده از اصلاح‌کننده‌های طبی به‌طورمعمول پس از رشد استخوان‌ها متوقف می‌شود، یعنی زمانی که:
 حدود دو سال از شروع عادت ماهانه دختران گذشته باشد.
 موهای صورت پسران به رشد کامل خود رسیده باشد.
 دیگر در قد افراد تغییری ایجاد نشود.
عمل جراحی
گوژپشتی شدید معمولا با گذشت زمان پیشرفت می‌کند، بنابراین ممکن است پزشک برای کاهش شدت انحنای ستون فقرات و برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط بیمار، عمل جراحی را توصیه کند. رایج‌ترین نوع جراحی گوژپشتی «فیوژن ستون فقرات» نام دارد.
سبک زندگی و درمان‌های خانگی
اگرچه تمرینات فیزیوتراپی نمی‌تواند گوژپشتی را به‌طور کامل درمان کند، به‌طورکلی ورزش‌های عمومی یا شرکت در رشته‌های ورزشی خاص، سلامت کلی افراد را ارتقاء می‌دهند.

منبع: روزنامه سپید

قوز و خم شدگی هنگام نشستن و راه رفتن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ