آیا بر کیفیت و کمیت نانوایی ها نظارتی هست؟!

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: بازرسان وزارت بهداشت به پرتابل بازرسی بر کار نانوایان از لحاظ کیفیت، بکارگیری مواد شیمیایی و میزان نمک در نان مجهز می‌شوند.
خسرو صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ما برای نظارت بر نانوایی های سراسر کشور نیاز به فراهم آمدن زمینه های اجرایی این عمل داشتیم.
وی اظهار داشت: فراهم آمدن زمینه اجرایی نظارت بر نانوایان به معنای اختصاص تجهیزات لازم به بازرسان و همکاری آزمایشگاه های مربوطه در خصوص کنترل کیفیت نان است.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: ما در تفاهم نامه میان سازمان وزارت بهداشت و سازمان استاندارد ملی عملا اجرای مقدمات نظارت بر نانوایی های سراسر کشور را فراهم نموده ایم و بازرسان ما مجهز به تجهیزات مناسب شده اند که این تجهیزات به زودی در کل کشور در اختیار بازرسان قرار می گیرد.
صادق نیت تصریح کرد: این تجهیزات نظارت بر کار نانوایان محصولات را از لحاظ کیفیت در خصوص استفاده از مواد شیمیایی در نان و میزان نمک اندازه گیری می‌کند.
وی اشاره کرد: تجهیز بازرسان به تجهیزات پرتابل بازرسی نیاز به نمونه برداری و صرف هزینه و زمان طولانی ندارد، همچنین سرعت و دقت را در خصوص نظارت بر کیفیت نان بالا برده و اقدام عملی را ممکن و تسهیل نموده است.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین در کنار تجهیز بازرسان به پرتابل بازرسی، ایجاد آزمایشگاه هایی که تکمیل کننده نظارت بر کار نانوایان هستند، در این تقاهم نامه پیش‌بینی و نحوه همکاری و ارتباط آنها مشخص شده است و مطمئنا با توجه به این اقدامات کیفیت و کمیت نظارت بر نانوایی ها تغییر جدی خواهد داشت.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ