آیا آنفلوانزای مرغی در چهارمحال و بختیاری دیده شده است؟!

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در پرنده های مهاجری که به تالابهای استان مهاجرت کردند، مشاهده و گزارش نشده است.

شهرام احمدی گفت: با توجه به اینکه تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن استان چهارمحال وبختیاری یکی از مکانهای زمستانگردی پرندگان مهاجر از مناطق سیبری و آسیای میانه است تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر آنفلوانزا حاد پرندگان مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: هم اینک اکیپ های گشت مشترک محیط زیست و دامپزشکی در تالابهای استان فعال هستند.

احمدی با اشاره به اینکه مرگ و میر تعدادی از پرندگان در حاشیه تالابها و آبگیر ها اتفاق افتاده است،افزود: این مرگ و میرها عادی است و براساس بررسی علایم پرندگان و آزمایش های انجام شده، هیچ گونه از مرگ و میر پرندگان به دلیل آنفلوانزای حاد پرندگان نبوده است.

وی همچنین از فرود بیش از 150 هزار پرنده مهاجر از گونه های آبزی و کنار آبزی در تالاب های چغاخور و گندمان استان برای زمستان گذرانی خبر داد و گفت: امسال بیشترین میزان مهاجرت پرندگان در این تالابها ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از مردم و حاشیه نیشنان تالابها خواست تا هرگونه مرگ و میر پرندگان در حاشیه تالاب ها و آبگیرها را به محیط زیست استان و شهرستان اعلام و از دست زدن به لاشه پرندگان و همچنین شکار پرندگان خودداری کنند.

تالاب بین المللی گندمان در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن قرار دارد و این تالاب در لیست 10 تالاب برتر پرنده نگری در ایران است که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است.

تالاب بین المللی چغاخور با مساحت یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب یکهزار هکتار و تالاب گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور قرار گرفته و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.

لینک مرتبط:‌چه کسانی مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان می شوند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ