عارضه قلبی دلیل بستری شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی

عارضه قلبی دلیل بستری شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش الو دکتر، آیت الله هاشمی رفسنجانی ساعاتی قبل به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد. به گفته محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراحل درمان آیت آلله هاشمی رفسنجانی از ساعاتی پیش در یکی از بیمارستان های دولتی تهران آغاز شده است. 
سایت الو دکتر با آرزوی سلامتی و تندرستی برای ایشان برخی از علائم بروز عارضه قلبی را بررسی می کند.  
یکی از مهمترین علائمی که ابتلا به بیماری یا عارضه قلبی را خبر می دهد احساس درد و ناراحتی در قفسه سینه است. درد و ناراحتی در قفسه سینه معمولا ناشی از تنگی سرخ رگ عروق  قلبی است اما الزاما هر دردی که در ناحیه سینه باشد نشان گرفتگی عروق قلبی نیست و می تواند دلایل دیگری داشته باشد. اما برای آنکه بتوان درد ناشی از گرفتگی عروق که منتهی به عارضه های جدی قلب می شوند را تشخیص دهیم می بایست به این نکات توجه کنیم و سریعا اورژانس را با خبر کنیم:
•  اگر درد به گونه ای باشد که بیمار حس فشار در ناحیه پشت جناغ داشته باشد باید مشکوک شود. 
•  اگر درد با فعالیت تشدید شود و استراحت موجب تخفیف آن شود نگران کننده است.
•  اگر دست چپ بیمار دردناک شود و این درد به سمت گردن و فک بیمار منتشر شود باید به عارضه قلبی مشکوک شد
و اما چه فاکتورهایی موجب ابتلا به عارضه های قلبی می شود. بیماری های قلبی عروقی از جمله بیماری های شایع در کشور است و متاسفانه آمار مرگ و میر ناشی از آن در کشور بالاست. به گفته متخصصان فاکتورهای مختلفی در بروز این عارضه موثر است که از میان آنها می توان به سبک زندگی غلط، تغذیه نامناسب، افزایش وزن، استرس های روزمره، کم تحرکی جسمانی، مصرف دخانیات و البته ابتلا به بیماری های متابولیک نظیر دیابت اشاره کرد.

علت مرگ هاشمی رفسنجانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ