بهترین و بدترین غذاها برای سلولیت-قسمت دوم

مهرناز زاوه
با کاهش کلی سموم در بدن، می‌توانید از شر چربی‌های ذخیره‌شده خلاص شوید که این مسئله منجر به کم و بهتر شدن وضعیت ظاهری سلولیت خواهد شد.

سس سویا

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که شکم‌تان بعد از خوردن غذاهای نمکی مانند سس سویا که معمولا روی سوشی می‌ریزند، کمی گنده می‌شود؟ علت این مسئله این است که معمولا بعد از خوردن غذاهای سرشار از سدیم، بدن آب بیشتری در خود نگه خواهد داشت. سوای این‌که پوشیدن شلوار جین برایتان دشوار می‌شود، فشار خون هم کاهش یافته و سلولیت بدن بیشتر به چشم می‌آید. توصیه می‌شود از سس‌های سویای با سدیم کم استفاده کنید؛ چرا که می‌توانید بیش از ۷۰۰ میلی‌گرم مواد نمکی ذخیره کنید.

نان سفید

برای رهایی از شر سلولیت، متخصصان توصیه می‌کنند که از خوردن غذاهایی مثل نان سفید که با آرد سفید درست می‌شوند خودداری کنید. حتما می‌پرسید چرا؟ در جواب باید گفت که نباید نان سفید را در قالب چیزی در نظر گرفت که شیرینی ندارد. در واقع بدن شما،‌ کربوهیدرات تصفیه‌شده موجود در آن را به شکر و بعد به گلوکز تبدیل می‌کند – ماده‌ای مغذی که به کلاژن آسیب خواهد زد. این مسئله باعث بدتر شدن شکل ظاهری سلولیت خواهد شد. توصیه می‌شود به‌جای آن، غلات کامل روی کربوهیدرات تصفیه‌شده بریزید تا مانع از جذب گلوکز زیاد در بدن شود و از سویی گودی و فرورفتگی‌های پوستی را هم کمتر کند.                                                         

گشنیز

این گیاه خواصی فراتر از تغییر طعم غذا و خوشمزه‌تر کردن آن دارد. گیاهان تازه‌ای مانند گشنیز با کمک به از بین بردن فلزات سنگین در بدن که اغلب تمایل دارند در سلول‌های چربی پنهان شوند می‌توانند میزان سم‌زدایی بدن را افزایش دهند. این فلزات سنگین می‌توانند کارکرد طبیعی بافت‌ها را مختل کرده و در نتیجه، مانع از التیام بدن و کارکرد درست آن شوند.

با کاهش کلی سموم در بدن، می‌توانید از شر چربی‌های ذخیره‌شده خلاص شوید که این مسئله منجر به کم و بهتر شدن وضعیت ظاهری سلولیت خواهد شد. برای آنکه از مزایای گشنیز بیشتر بهره‌نده شوید می‌توانید مقادیر بیشتری از آن را به سس سالسا، سالاد یا ساندویچ‌تان بیافزایید.

جعفری

جعفری علاوه بر این‌که به بدن در رهایی از شر سموم کمک می‌کند، از طرفی گیاهی مدر بوده که باعث تصفیه کلیه‌ها شده و از تورم و حفظ آب در بدن جلوگیری می‌کند. همانطور که می‌دانید جعفری منبع غنی ویتامین A، C و E است، ‌در واقع این موادی مغذی برای داشتن پوستی سالم و درخشندگی آن نقش مهمی داشته و ظاهر سلولیت را صاف می‌کند. شما می‌توانید مقداری از آن را به انواع سوپ، سالاد و ساندویچ‌هایتان بیافزایید تا از مزایای آن برای سلامت و طعم فوق‌العاده‌اش بهره‌مند شوید.

آجیل

می‌دانیم که تاکنون آجیل‌ها را به خاطر اسیدهای چرب ضروری موجود در آنها می‌خوردید، اما آجیل‌ها سوای این مسئله در کم کردن وضعیت ظاهری سلولیت هم نقش به‌سزایی دارند. اسیدهای چرب امگا۳ سبب سلامت غشای سلولی پوست هستند، ‌در واقع دو لایه محافظ بدن که نه تنها باعث مسدود کردن ترکیبات مضر مانند مواد شیمیایی می‌شوند، بلکه عناصر لازم و ضروری (مانند آب) را هم جذب و حفظ می‌کند تا پوست‌تان نرم‌تر، پُرتر و بدون چین و چروک به نظر برسد. شما می‌توانید آجیل خُرد‌شده مانند گردو یا بادام را به ماست و بلغور جوی دوسر بیافزایید یا آنکه آنها را خالی‌خالی بخورید؛ چرا که آجیل یکی از بهترین اسنک‌های سرشار از پروتئین محسوب می‌شود.

گریپ‌فروت

بسیاری از افراد اهل رژیم‌ آن را به خاطر خاصیت چربی‌سوزی‌اش می‌خورند، اما این نکته را فراموش نکنید که گریپ‌فروت باعث می‌شود پوست‌تان ظاهر صاف‌تری پیدا کند و این به خاطر ویتامین C موجود در آن است؛ چرا که باعث ترمیم و تولید کلاژن پوست می‌شود – همانطور که می‌دانید کلاژن ترکیبی ضروری برای مبارزه با سلولیت است. از طرفی خوردن گریپ‌فروت بدن را هیدراته نگه می‌دارد که خودش یکی از راه‌های ساده برای شفاف‌تر شدن پوست تلقی می‌شود. شما می‌توانید تکه‌ای گریپ‌‌فروت را به سالاد یا اسموتی‌تان اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

منبع: eatthis

قسمت اول را اینجا بخوانید

آیا می‌توان با اسکراب قهوه، سلولیت را از بین برد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ