چقدر از مبتلایان اختلال هویت جنسی تغییر جنسیت می دهند؟!

faateme1366
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی عنوان کرد: رسیدگی به امور افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی (TS) باید توسط سه دستگاه وزارت بهداشت، وزارت کشور و بهزیستی پیگیری شود اما در حال حاضر بهزیستی تنها مرجعی است که از افراد دارای اختلال هویت جنسی حمایت می‌کند.

محمد نفریه ، در خصوص افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی اظهار کرد: افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی نیاز به حمایت‌های خاص و قوانین خاص دارند به همین دلیل باید رسیدگی به امور آنها به طور فراسازمانی پیگیری شود.

وی ادامه داد: تنها 10 درصد از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی به سمت تغییر جنسیت می‌روند این در حالیست که حدود 90 درصد آنها در مراحل مشاوره تحت درمان قرار گرفته و نیازی به جراحی پیدا نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ادامه داد: حدود یک سوم این افراد پس از مشاوره کاملا بهبود می‌یابند. یک سوم تغییری در حالشان ایجاد نمی‌شود و یک سوم دیگر نیز شاید وضعیت بدتری پیدا کنند.

نفریه در پایان گفت: سازمان بهزیستی در حال حاضر با چندین مرکز تخصصی و بیمارستان طرف قرارداد است و به این ترتیب بخشی از هزینه‌های درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ