نکاتی برای خرید کردن، وقتی هوای کالری‌های مصرفی‌تان را دارید

مهرناز زاوه
بهتر است در مقابل وسوسه خرید چیزهای ساده و هله‌هوله خودتان را آماده کنید. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که در ارتباط با خریدتان بسیار حائز اهمیت است.

وقتی در فروشگاه محل‌تان هستید هدف‌تان این است که سبد خریدتان را از غذاهای سالم پر کرده و تنها چیزهایی بخرید که به آن نیاز دارید. اما به خاطر داشته باشید هدف سوپرمارکتتان این است که تا حد امکان هر چه می‌توانید بیشتر خرید کنید. بهتر است در مقابل وسوسه خرید چیزهای ساده و هله‌هوله خودتان را آماده کنید. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که در ارتباط با خریدتان بسیار حائز اهمیت است.

خرید

سعی کنید هر هفته یک چیز جدید بخرید و امتحان کنید – یک میوه عجیب‌غریب و یا سبزیجاتی که قبلا هرگز نخورده‌اید، حتی اگر قیمتش کمی بیشتر بود. باید سعی کنید یک چیز سالم جدید کشف کنید.

ماکیان، ماهی، گوشت

اگر سهولت کار برایتان مهم است، به دنبال ماکیانِ پوست‌کنده و بریده‌شده و بدون استخوان باشید تا سریع‌تر آنها را بپزید. شما می‌توانید با انتخاب گوشت سفید به جای گوشت ران و پا، کالری و چربی بیشتری ذخیره کنید، اما اگر تصمیم دارید که آن را کباب یا گریل کنید، نگران تفاوت‌های آنها نباشید؛ در هر صورت بیشتر چربی آن از بین خواهد رفت. برای مرغ یا ماکیان بهتر است گوشت سینه بدون چربی و بدون پوست بخرید.

در بخش ماهی‌ها، می‌توانید ماهی سفید را انتخاب کنید؛ چرا که کمترین میزان کالری را دارد، اما ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ماهی تن را هم فراوش نکنید؛ چرا که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ بوده که اگر مرتبا خورده شود، به طور چشمگیری خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش خواهد داد.

لبنیات

به دنبال محصولات لبنی‌ای باشید که بتوانید ۳۰ درصد کالری از چربی آن به دست بیاورید. وقتی شیر را انتخاب می‌کنید سعی کنید شیر کم‌چرب یا بدون چربی یا حداکثر یک درصد چربی باشد. ماست‌های کم‌چرب یا بدون چربی، پنیر کاتیج و سرشیر هم گزینه‌های خوبی هستند. اگر خواستید شیر سویا یا شیر برنج بخرید، حتما برچسب رویش را بخوانید تا مطمئن شوید که سرشار از کلسیم و ویتامین D بوده و حواستان به هر نوع مواد قندی افزودنی هم باشد.

از طرفی می‌توانید پنیر پُرچرب همراه با طعم‌دهنده‌های خوشمزه مانند فتا، بلو، پارمزان و یا چدار هم بخرید. اگر می‌خواهید کره بخرید، طوری برنامه‌ریزی کنید تا آن را به صورت کم مصرف کنید، یعنی یک تکه کوچک از آن را بریده و بقیه را در فریزر قرار دهید. یا اگر می‌خواهید روی چیزی را با کره بپوشانید، حتما برچسب رویش را بخوانید تا مطمئن شوید که هیچ نوع چربی ترانسی ندارد؛ چرا که برای قلب بسیار مضر است.

فریزر

سبزیجات فریزشده خام را فراموش نکنید. اکثر آنها درست بعد از برداشت محصول به منظور حفظ طعم و مواد مغذی موجود در آنها منجمد می‌شوند، بنابراین اصلا نیازی نیست که فکر کنید خرید آنها یعنی سستی در انجام کارها یا ضعف. افشره‌های خالص میوه‌ها هم گزینه دیگری است که می‌توانید انتخاب کنید، برای آنکه کمی دلی از عزا در آورید، شیرهای یخی کم‌چرب، ماست‌ها و یا شربت‌ها را هم فراموش نکنید. اگر از طعم بعضی پیش‌خوراک‌ها خوشتان می‌یاد، می‌توانید آنها را هم جزو لیست خریدتان قرار دهید؛ چرا که تضمین‌کننده ذخیره یک وعده غذایی خواهند بود.

غذاهای کنسروی و بسته‌بندی

در شرایطی که این بخش از فروشگاه می‌تواند عین میدان مین پر از وسوسه باشد، اما در میان همان‌ها هم می‌توان محصولات سالم زیادی یافت. پیشنهاد ما، انتخاب پاستای غلات کامل و برنج قهوه‌ای و نیز غلات زودپز،‌ کوینولا و جوی سریع‌پز است. هم‌چنین به دنبال میوه‌های کنسروی باشید که در آب طبیعی یا آب خودشان قرار دارند و سبزیجاتی را که بدون نمک کنسروی شده‌اند فراموش نکنید. برای آنکه به راحتی پروتئین مورد نیازتان را هم تأمین کنید، پیشنهاد ما لوبیاهای کنسروی، تن‌ماهی حاوی آب، سالمون و ساردین کنسروی و سوپ‌هایی با سدیم کم بوده که بیشتر مخلفاتشان لوبیا یا آبگوشت است.

بخش نان

از آنجایی که نان ساندویچ بخش اصلی آن است، پس در انتخاب آن خیلی دقت کنید: در واقع بهتر است نانی انتخاب کنید که غلات کامل زیادی داشته و از طرفی خوشمزه هم باشد. توصیه می‌شود به دنبال نان‌های تست، نان باگل و نان ساندویچی‌هایی باشید که رویش نوشته شده ۱۰۰ درصد گندمی و حداقل ۳ گرم فیبر. برای درست کردن برگر یا ساندویچ‌های دیگر، به دنبال نان ساندویچی‌هایی به اندازه خوراک یک ناهار باشید. نان خریداری‌شده را برای سالم‌ و بهتر ماندن در فریزر نگهداری کنید.

منبع: lifescript

بهترین آب‌های طعم‌دار برای سوزاندن چربی و کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ