شخصیت شما در 70 سالگی چقدر به 14 سالگیتان نزدیک است؟

bagheri.mry
محققان دانشگاه ادینبرگ در طولانی‌ترین مطالعه شخصیت‌شناسی جهان دریافتند انسان در دهه اول و دهه هفتم زندگی‌اش دو شخصیت کاملا متفاوت دارد.

محققان دانشگاه ادینبرگ در طولانی‌ترین مطالعه شخصیت‌شناسی جهان دریافتند انسان در دهه اول و دهه هفتم زندگی‌اش دو شخصیت کاملا متفاوت دارد.
براساس گزارش ساینس الرت، محققان نتایج مطالعه‌ای که در سال 1947 روی 1208 دانش‌آموز 14 ساله در اسکاتلند انجام گرفت را مورد بررسی قرار دادند. در این پروژه از معلمان درخواست شده‌بود تا پرسشنامه‌ای 6 پرسشی درباره 6 ویژگی‌ شخصیتی دانش‌آموزان، اعتماد به نفس، ثبات روحیه، پشتکار، وظیفه‌شناسی،‌اصالت و میل به برتری را پر کنند.

6 دهه بعد، محققان دانشگاه ادینبرگ به 635 نفر از این دانش‌آموزان تماس گرفتند و 174 نفر از آنها با انجام تست شخصیت‌شناسی موافقت کردند. این افرادکه از میانگین سنی 76.7 برخوردار بودند، باید 6 ویژگی‌ شخصیتی خود را دسته بندی می‌کردند و از یکی از اعضای خانواده و دوستان نزدیک آنها نیز خواسته شد که همین کار را درمورد آنها انجام دهند. در کنار این پرسشنامه سلامت ذهنی این افراد نیز سنجیده شد.

محققان با بررسی نتایج میان این دو آزمایش متوجه شدند هیچ رابطه قابل توجهی میان شخصیت این افراد در 14 سالگی و 77 سالگی وجود ندارد. حتی زمانی که داده‌ها در مدلی پیچیده‌تر مورد بررسی قرار گرفت تا کوچکترین شباهت‌ها نیز خود را نشان دهند، محققان ارتباط بسیار ناچیز در بخش ثبات روحیه و پشتکار افراد در 14 و 77 سالگی مشاهده کردند.

این نتایج برخلاف نتایج مطالعات پیشین است که تاکید داشتند افراد در سنین کودکی تا میان‌سالی و از میان‌سالی تا کهنسالی دارای ثبات شخصیتی هستند.

با این‌همه کوچک بودن جمعیت مورد بررسی و همچنین اتکا به نظر خود افراد درباره شخصیتشان از نقاط ضعف این تحقیق به شمار می‌رود که می‌تواند اعتبار نتیجه آن را خدشه‌دار کند.

منبع: همشهری آنلاین

آیا می‌توان شخصیت همسر را پس از ازدواج تغییر داد؟

این 9 فاکتور شخصیت شما را تعیین می کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ