شکلات تلخ،سرشار از آنتی اکسیدان

a.mahammadi
کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: هر چقدر کاکائوی مصرفی تلخ تر باشد میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائوی آن بیشتر خواهد بود بنابراین بهتر است شکلات‌های تلخ‌تر و تیره‌تر جایگزین شکلات‌های شیرین شوند

حمید شیرازیان با اشاره به مصرف بالای شکلات و شیرینی در ایام نوروز گفت: شکر به عنوان سم سفید عامل شیرینی کاکائوهای موجود در بازار است که در مرحله تولید به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: طعم اصلی و اولیه کاکائویی که به آن شکر اضافه نشده باشد، تلخ است. بنابراین هر چقدر کاکائویی که در دسترس شماست، تلخ تر باشد، یعنی میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائویش بیشتر است.

شیرازیان به منبع بالای آنتی اکسیدان در شکلات تلخ اشاره و اظهار کرد: مصرف به اندازه و متعادل شکلات تلخ به عنوان یک ماده غذایی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند در برنامه رژیم غذایی افراد قرار گیرد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان پرهیز از زیاده روی در مصرف فرآورده‌های قندی به ویژه شیرینی و شکلات در ایام نوروز، رعایت صحیح الگوی تغذیه با استفاده از نشان‌گرهای رنگی تغذیه ای درج شده بر روی محصولات، خرید از مراکز معتبر و تهیه نکردن اقلام یاد شده از دست فروشان و دوره گردها را به منظور حفظ سلامتی در ایام نوروز از مردم خواستار شد.

آیا می دانستید شکلات تلخ چه تاثیرات عجیبی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ