چند درصد مردان ایرانی افسرده اند؟

vahid.dgh
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: طبق مطالعه‌ای که در سال ۱۳۹۰ بین گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال در کشور انجام گرفت، مشخص شد که ۱۰.۷ درصد مردان در کشور دچار افسردگی هستند.

دکتر علی‌اکبر سیاری تاکید کرد:‌ مردان باید حداقل هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند به صورتی که ضربان قلب افزایش یابد و بدن عرق کند.

وی افزود: غمگینی، کاهش حوصله‌ و انرژی و کاهش یا افزایش اشتها و خواب اگر به مدت دو هفته ادامه یابد، نشان دهنده افسردگی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: به طور کلی، سلامتی مردان به سه دلیل، آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مورد آسیب قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی افسردگی در مردان در جامعه ما بیکاری و فقر است که برای رفع این مشکل نیاز به توسعه اقتصادی در کشور وجود دارد.

سیاری یادآور شد: بیماری‌های واگیرداری همچون ایدز و هپاتیت و بیماری‌های غیرواگیر همچون تغذیه نامناسب و کم تحرکی از عوامل خطر هستند. بنابراین توصیه می‌کنم که مردان حتماً به تغذیه مناسب توجه کنند و مصرف روغن، نمک و قند را کاهش دهند.

وی اضافه کرد:‌ همچنین مردان باید کنترل وزن را در دستور کار خود داشته باشند. با افزایش سن مشکلاتی همچون فشار خون، قند و چربی به وجود می‌آید. این موارد چون در ابتدای امر هیچ علامتی ندارند، اگر پیش‌گیری نشوند منجر به سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مردان باید حداقل هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند، به صورتی که ضربان قلب افزایش یابد و بدن عرق کند.

سیاری اظهار داشت: همچنین کنترل خشم و استرس از عواملی است که می‌تواند سلامت روانی را در مردان بهبود بخشد. استرس یکی از علت‌های اصلی افسردگی است که زمینه آن سبک زندگی، بیکاری و فقر است. بنابراین ما باید مهارت‌های صحیح زندگی، افزایش ارتباطات اجتماعی و حل مسئله را به افراد آموزش دهیم.

منبع:بهداشت نیوز

ارتباط میزان تحصیلات با افسردگی!

7 گـام عـلیـه افسـردگـی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ