قوانینی که باعث موفقیت می شوند

samiira
همه انسان ها می توانند موفق باشند. آن ها فقط نمی دانند که باید چیزهایی که برای موفقیت لازم است با خود داشته باشند.

 انسان های موفق برای عادت های شان قوانین و استانداردهایی را تعیین می کنند چون عادت ها تعیین کننده ۹۵ درصد از رفتار هستند. در نتیجه به یک شیوه منحصر به فرد یادگیری می رسند. این قوانین باعث می شود که انسان های موفق متفاوت عمل کنند و سبک یادگیری آن ها سریع تر و بهتر شود. این قوانین ۶ مورد هستند که به یادگیری سریع تر کمک می کنند.

آن ها اطلاعات را حفظ نمی کنند بلکه الگوها را به هم متصل می کنند

انسان ها قادر به ساخت الگوها و ارتباطات هستند. کامپیوترها می توانند به نسبت یک میلیون در ثانیه محاسبات را انجام دهند. ما می توانیم ارتباط ها و الگوها را بسازیم سپس می توانیم اطلاعات را حفظ کنیم. انسان های موفق این کار را انجام نمی دهند. یادگیری از طریق ارتباط ها یادگیری هر چیزی را آسان می کند. در فرآیند یادگیری ارتباط برقرار کردن بین ایده ها بسیار مهم است. یادگیری سریع معجزه و جادو نیست بلکه فرآیندی است که در آن تشخیص می دهید چه چیزی را خوب یاد گرفته اید و آن را تکرار می کنید. انسان های موفق در دام حفظ کردن نمی افتند و با ارتباط دادن الگوها سریع تر و بهتر یاد می گیرند.

هنگام یادگیری چند کار را با هم انجام نمی دهند

یکی از چیزهای که انسان های این دوره را راضی می کند چند تکلیفی است. دوره ای سرشار از نوتیفیکیشن های دائمی و اپلیکیشن های موبایل. مسیج ها و ایمیل ها در ظاهر بی ضرر هستند اما تمرکز فرد را هنگام یادگیری به هم می ریزد. صفحه کامپیوتر خودتان را در نظر بگیرید. وقتی ۱۵ صفحه در مرورگرتان باز باشد سرعت کامپیوتر ضعیف می شود و باعث می شود عملکردهای کامپیوتر دیر اجرا شود. انسان های موفق هنگام یادگیری موبایل را در حالت هواپیما قرار می دهند تا چیزی حواس شان را پرت نکند.

مفاهیم سخت را با تکرار یاد می گیرند

مهارت پیدا کردن در هر چیزی نیاز به تکرار دارد. برای یادگیری بعضی مهارت ها باید در انجام مکرر آن ها پافشاری داشته باشید. و این باعث می شود فرد به مرور زمان بدون فکر کردن بتواند آن مهارت را به خوبی انجام دهد. به عبارتی اتوماتیک وار انجام می شود. این راز انسان های موفق در یادگیری بهتر و سریع تر است. بنابراین نتیجه می گیریم که اجرای درست کارها در نتیجه تکرار است نه استعداد ذاتی و انسان های موفق می دانند که تکرار باعث یادگیری سریع تر می شود.

با کارشناسان برای اندوختن وقت و تلاش مشورت می کنند

انسان های موفق برای یادگیری چیزی با کمک گرفتن از کسانی که آن را آموخته اند در زمان و تلاش صرفه جویی می کنند. برای این که سریع تر به مهارت برسید بهتر است که با افرادی که در این زمینه مهارت دارند مشورت کنید. انسان های موفق افرادی که در زمینه مورد نظر به مهارت رسیده اند را می یابند و مثل آن ها عمل می کنند تا به نتیجه یکسانی برسند. “تجربه بهترین معلم است” خیلی ها تصورشان از این جمله شکست ها و موفقیت های شخصی است اما انسان های موفق بر اساس این جمله روییادگیری از دیگران تمرکز می کنند تا بهتر و سریع تر یاد بگیرند.

از قانون ۸۰/۲۰ استفاده می کنند

انسان های موفق همه تکالیف را بازسازی می کنند و آن ها را تقسیم بندی می کنند تا قسمت های مهم آن را پیدا کرده و روی آن بیشتر تمرکز کرده و بیشتر تمرین کنند. آن ها از اصل پارتو استفاده می کنند. اصل پارتو می گوید با ۲۰ درصد تلاش به ۸۰ درصد نتیجه می رسیم. بنابراین هدف این است که ۲۰ درصد از ابزارهای یادگیری که ما را به ۸۰ درصد نتیجه می رساند را جداسازی کنیم. انسان های موفق بر اساس این قاعده مهم ترین مهارت ها را یاد می گیرند تا بیشترین تاثیر را بگیرند.

همیشه ذهن دانش آموزی دارند

انسان های موفق هیچ وقت در هیچ زمینه ای خودشان را متخصص نمی دانند. چون با این تصور خودشان را کامل می بینند و تمایلی به یادگیری از خودشان نشان نمی دهند. انسان های موفق همیشه تشنه یادگیری هستند و همین ذهن دانش آموزی آنهاست که باعث می شود هیچ زمانی از یادگیری دست بر ندارند.

اگر از این 6 جمله خطرناک منفی استفاده کنید به موفقیت نمی رسید!

منبع: بهداشت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ