وضعیت تب کریمه کنگو در کرمان چگونه است؟!

faateme1366
مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در این منطقه مشاهده نشده است.

علی احمدی با اشاره به جمعیت بالای دام های جنوب استان و مشاهده مواردی از تب کریمه کنگو در برخی نقاط کشور افزود: لازم است دستگاه های متولی، راه های خودمراقبتی در برابر این بیماری را به مردم آموزش دهند.
وی تصریح کرد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی با آمادگی کامل به محض گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی با این بیماری مقابله خواهند کرد.
وی گفت: در طول سال هم این اداره کل با برگزاری کلاس های آموزشی در روستاهای جنوب استان، توزیع بروشور و مصاحبه های آموزشی در ارتباط با این بیماری سعی در آگاه سازی مردم از چگونگی ابتلا به این بیماری را داشته است.
مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان تاکید کرد: دامداران محل زندگی خود را از دام ها جدا و از له کردن کنه با دست خودداری کنند.
وی افزود: تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی و خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز از جمله مواردی است که باید به آن دقت شود.
احمدی بیان کرد: افرادی که به هر شکل با دام یا ذبح آن سر و کار دارند، گوشت آلوده را به شکل خام و نیم‌ پز استفاده کنند، افرادی که در تماس با کنه هستند اعم از روستاییان و افرادی که به دلایل مختلف در مناطق روستایی حضور پیدا می‌کنند و احتمال گزش کنه برای آنان وجود دارد، از افراد در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو محسوب می‌شوند.
وی گفت: نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در دمای یخچال باعث می شود که علائم این بیماری از بین برود.
عشایر جنوب کرمان شامل 25 ایل و 88 طایفه مستقل با جمعیت 56 هزار نفر در قالب 11 هزار خانوار هستند. بیشترین جمعیت عشایری جنوب کرمان در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج، رودبارجنوب و در مناطق بلوک، اسفندقه، چاه رضا و چاه علی شاه حضور دارند.
عشایر جنوب کرمان حدود یک میلیون و 200 هزار رأس دام در اختیار دارند که یک میلیون و 941 هزار و 954 هکتار از کل مراتع منطقه جیرفت و کهنوج در اختیار آنان و جزو قلمرو آنان است.
اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب را پوشش می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ