چگونه می توان از تکنولوژی برای سلامت خود بهره برد؟

samiira
امروزه، برنامه های غذایی آنلاین، با معرفی کردن یک نوع غذا برای آشپزی در منزل و یا معرفی کردن چند رستوران در نزدیکی محل سکونت شما برای صرف یک وعده غذایی خارج از منزل، کار شما را آسانتر می سازند. شما می توانید تعداد کالری آنها را بررسی کنید، ارزش یک وعده غذایی را در نظر بگیرید، یا رستوران های سالمی را در منطقه خود پیدا کنید.

برای ردیابی پیشرفت خودتان، می توانید مقیاس حمام با تکنولوژی بالا را اضافه کنید. این برنامه می تواند چربی بدن شما را ارزیابی کند، میزان ضربان قلبتان را بررسی کند و حتی با گوشی شما ارتباط برقرار کند.

1- در مسیر حرکت کنید

ردیاب های تناسب اندامی که پوشیدنی هستند، همه چیز را از کالری های سوزانده شده و ضربان قلب تا علائمی که نشان می دهد هنوز باید زیاد ورزش کنید، نظارت می کند. به منظور نگه داشتن اطلاعات و تنظیم و مقابله با اهداف بهداشتی، خودتان را با تلفن یا تبلت خود، همگام سازید.آیا می خواهید یک رقابت دوستانه داشته باشید؟ به دنبال یک برنامه تناسب اندام باشید که به شما امکان می دهد به یک گروه بپیوندید و در برابر سایر کاربران رقابت کنید.

2- به خواب رفتن بهتر

یک خواب آرام شبانه ممکن است با یک کلیک دور شود. اگر تلفن شما روی میز کنار تختخواب شماست، از آن برای ورود به یک برنامه ای استفاده کنید که تلاش می کند تا با صداهایی با فرکانس پایین ، شما را به سرزمین رویاها بکشاند؛ یک دستگاه نویز سفید که می تواند صداهای درون خانه را که باعث بیدار ماندن شما میشود، پوشش دهد. در برخی مواقع، نیاز به برخاستن دارید؟ بسیاری از برنامه ها نیز وجود دارند که در خلوت ترین مرحله خواب، شما را بیدار می کنند؛ یعنی بهترین زمان برای برخاستن از خواب.

3- شکست اشتیاق

آیا می خواهید برای ترک سیگار یا ترک الکل، یک کمکی داشته باشید؟ سیگار کشیدن را با یک برنامه متوقف کنید؛ این برنامه به شما کمک می کند تا اهداف واقعی را تعیین کنید و به آنها بچسبید. هنگامی که شما اشتیاق دارید تا سیگاری در بین انگشتان خود قرار دهید، از انگشت های خود استفاده کنید تا به جای سیگار، روی این برنامه ضربه بزنید. یا برای پیام های متنی روزانه که راهنمایی و تشویق را ارائه می دهند، ثبت نام کنید وعمل به این پیام ها را از تاریخ ترک خود شروع کنید. یک برنامه نفس سنجی با تلفن شما هماهنگ شده است که به شما کمک می کند تا زمانی را که بیش از حد به نوشیدن الکل مشغول هستید، بدانید.

4- آمار خود را ببینید

فشار خون خود را با یک مانیتور هوشمند که به تلفن شما یا بر روی بازویتان متصل می شود، بررسی کنید. شما می توانید شمارش مخصوص خود را بر روی دستگاه تلفن همراه خود نگه دارید. با برنامه های کاربردی و وب سایت های ردیابی قند خون ، پس از بررسی سطح قند خون خود، شماره های خود را وارد کنید. آیا دچار آلرژی یا آسم هستید؟ قبل از خروج از منزل می توانید میزان گرده ها یا کیفیت هوا را بررسی کنید.

 

5- سازماندهی کنید

اجازه دهید یک برنامه به شما کمک کند تا روز خود را سازماندهی کنید. آنها برای تجزیه وظایف به بخش های مدیریتی، ارسال یک لیست کاری روزانه به شما و یا پیگیری مقدار زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی برنامه ریزی شده اند. برنامه دیگری وجود دارد که از یک روند شناخته شده به عنوان” نقشه برداری ذهن” استفاده می کند تا ایده های شما را به یک طرح بصری قابل اجرا تبدیل کند. یکی را امتحان کنید و ببنید که آیا در نهایت می توانید یک رمان بنویسید؟

6- با پزشک خود چک کنید

دفاتر پزشکان در حال استفاده از پیشرفت تکنولوژی هستند. بسیاری از آنها، به طور آنلاین تنظیمات و تنظیم مجدد نسخه هایی را که باید برای سالها تکرار شوند، ارائه کرده اند، و درحال حاضر، بسیاری از پزشکان به شما ایمیل نیز خواهند فرستاد. آیا درباره یک خال سیاه نگران هستید؟  با ایجاد دوباره یک برنامه، به آن نگاهی بیندازید، هر گونه تغییر را پیگیری کنید، به شما پیشنهادی در مورد زمانی که باید آن را چک  کنید، داده خواهد شد.

7- بازگشت به زمان

یک دلیل دیگر برای ایجاد یک درختچه خانوادگی می خواهید؟ گذشته خانوادگی شما می تواند کلید آینده سلامت شما باشد. اکثر برنامه هایی که پس زمینه خانوادگی شما را دنبال می کنند، به پایگاه های بزرگ اطلاعات تاریخی دسترسی دارند، از عکس ها تا گواهی های مرگ، تا گزارش های سرشماری و تا برداشت های روزنامه ها. یا می توانید به وبسایت جراحان عمومی ایالات متحده بروید، که برنامه ای برای  کمک به پیگیری ریشه های خانوادگی شما و سلامت شما ارائه می دهد.

8- برای تولد یک نوزاد آماده می شوید؟

اگر شما در حال تلاش برای بارداری هستید، ممکن است بخواهید یک برنامه را برای پیگیری چرخه تخمک گذاری خود بررسی کنید. در حال حاضر انتظار یک نوزاد را می کشید؟ شما می توانید بسته نرم افزاری خود را پیگیری کنید تا حرکات شادی آور جنین را بررسی کنید، ببینید درهر زمان اندازه جنین چقدر است، فیلم آماده شدن برای تولد نوزاد را مشاهده کنید، صدای ضربان قلب جنین را ثبت کنید و حتی  یک چک لیست برای آنچه که در روز تحویل نوزاد، لازم دارید، دریافت کنید. هنگامی که فرزند شما بزرگتر شد، این اطلاعات را روی این برنامه قرار دهید. او از دیدن آن لذت خواهد برد.

9- فرزند پروری خودتان را تقویت کنید.

شما می توانید اطلاعات قابل اطمینان در مورد بیماری های رایج کودکی را در رایانه ها یا دستگاه ها پیدا کنید، و یا دیدگاه فرزندتان را از طریق تبلت بررسی کنید. برخی از برنامه ها، گوشی شما را به یک مانیتور کودک تبدیل می کنند؛ یک راه حل عالی برای سفر. اگر آموزش آسان، مبارزه ای برای گره های بزرگتر است، شما می توانید از یک برنامه برای “دنبال کردن و جستجو”، با گرافیکی که بچه ها آن را دوست دارند، استفاده کنید.

10- آماده شدن، فقط در این مورد

برخی از برنامه ها به شما اجازه می دهند اطلاعات پزشکی و اطلاعات تماس خود را در موارد اضطراری ثبت کنید. داشتن این اطلاعات در دست می تواند در زمان حیاتی، شما را نجات دهد. شما همچنین می توانید نحوه ی کمکهای اولیه یا CPR را بیابید، یا روش هایی را برای آماده شدن  یا  پاسخ دادن به یک فاجعه ی انسانی و یا مشکلات آب و هوایی را یاد بگیرید.

11- آمار جاده

تعطیلات برای سلامتی شما خوب است! شما می توانید به وسیله این برنامه ها، نقشه هایی برای مسافرت طرح کنید که به شما اجازه مسافرت در داخل و خارج از کشور را می دهد، میتوانید بلیط رزرو کنید، برنامه ریزی کنید، هزینه های خود را مدیریت کنید و حتی بدون هیچ هزینه ای به رایگان در سراسر جهان، متن خود را ارسال کنید. دیگر افراد ممکن است، هزاران نقشه تعاملی را ارائه دهند تا شما را به جایی که می روید برسانند. میخواهید تصاویر شفاف داشته باشید؟ از یک برنامه برای اضافه کردن ویژگی های اضافی به دوربین گوشی هوشمند خود بدون هرگونه ابزار اضافی، استفاده کنید.

12- الان یا بعد، از دستگاه جدا شوید

چه کسی در رستوران و یا سر میز شام چاقترین شخص است؟ شاید همان که با صدای بلند در تلفن همراه صحبت می کند. به همراه دنیای آنلاین در نوک انگشتان ما، گم شدن در مسیر زندگی واقعی، آسان می شود. سعی کنید برای لحظه ای یا حتی یک ساعت ارتباط با تلفن همراه خود را قطع کنید، و ببینید که چه احساسی دارید؟ اگر شما زمان استفاده از صفحه نمایش را بخصوص قبل از خواب، کاهش دهید، ممکن است استرس کمتری حس کنید و به خواب بهتری فرو بروید.

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

راه هایی برای درمان اعتیاد به اینترنت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ