10 نکته بهداشتی درمورد مردان

هر روز برای بهبود سلامت خود اقداماتی کوچک را انجام دهید.

1- یک روال معمول سلامت را ایجاد کنید.

 در خانه، در محل کار، هنگام بازی و در ماشین، از توصیه های ایمنی  پیروی کنید. پیدا کردن راههایی برای کاهش استرس در زندگی خود، یافتن زمانی برای انجام کارهایی که از آن لذت می برید، و حفظ  روابط سالم با افرادی که برای شما اهمیت دارند، از آن جمله است.

2- سیگار نکشید.

اگر سیگار می کشید یا از محصولات تنباکو استفاده می کنید، آن را ترک کنید؛ ترک کردن آنها یک مزیت فوری و نیز یک مزیت بلند مدت دارد و این به تنهایی موثرترین راه برای بهبود سلامت شماست. قرار گرفتن در معرض دود سیگار را نیز محدود کنید. استنشاق دود ثانویه نیز خطر ابتلا به برخی از مشکلات جدی سلامت را افزایش می دهد.

3- خواب کافی داشته باشید.

محرومیت از خواب و اختلالاتی مانند آپنه خواب می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مزمن را افزایش دهد، از جمله تستوسترون کم، دیابت، بیماری قلبی، چاقی و افسردگی، و همچنین می تواند منجر به حوادثی شود. نیازهای خواب با توجه به سن و سال، بسیارمتفاوت بوده و از فردی به فرد دیگر فرق میکند، اما اکثر مردان به 9 -7 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

4- یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

یک وزن سالم را حفظ کنید. با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در مورد شاخص توده بدنی (BMI) و نحوه تعیین روزانه کالری مورد نیاز خود (بسته به سن، سطح فعالیت و عوامل دیگر)، مشورت کنید. محدود کردن غذاهای فرآوری شده که دارای چربی، قند و نمک بالا هستند را فراموش نکرده و مصرف الکل را قطع کنید.

5- فعالیت های فیزیکی را به طور منظم ادامه دهید.

فعالیت بدنی منظم، که ضربان قلب شما را افزایش می دهد و ماهیچه های شما را تقویت می کند، بخش مهمی از حفظ سلامت شما است. فعالیت بدنی خود را در طول هفته (به عنوان مثال 30 دقیقه در روز) گسترش دهید و درمورد “سندرم جنگجوی آخر هفته”  آگاهی داشته و فعالیت فیزیکی خود را فقط به آخرهرهفته و اوقات فراغت خود محدود نکنید. قبل از شروع یک برنامه ورزشی، با ارائه دهنده خدمات – بهداشتی خود صحبت کنید.

6- به نشانه ها و علائم توجه کنید.

اگر تغییراتی را در نحوه احساس خود متوجه شده یا اگر علائم جدیدی پیدا کرده اید، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرید، مخصوصا اگر آنها ادامه داشته باشند. اگر درد شدید، تشنگی بیش از حد، مشکلات ادراری، تنگی نفس و کاهش یا افزایش وزن غیرقابل توضیح داشته باشید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

 

 

 

7- از تاریخچه خانوادگی مشکلات بهداشتی و پزشکی خود مطلع باشید.

عوامل ژنتیکی (ارثی) می توانند بر روی برخی از شرایط بهداشتی شایع شما، شامل بیماری های قلبی، دیابت، سرطان های خاص، آرتریت و سایر موارد تاثیر داشته باشند. با خانواده خود صحبت کنید و سپس اطلاعات را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود به اشتراک بگذارید. درک بهتر از عوامل خطردرمورد شما می تواند سلامتی شما را آسان تر کند.

8- بررسی منظم داشته باشید.

مراقبت های بهداشتی منظم، از جمله آزمایشات منظم، تست های تشخیصی، روش های غربالگری، با توجه به سن، سلامت کلی و سایر عوامل متفاوت است. از توصیه ها پیروی کنید: تشخیص زود هنگام و درمان، اغلب می تواند از عوارض جلوگیری کرده و نتایج را بهبود ببخشد. بررسی منظم بینایی، شنوایی و دندانپزشکی، سلامت جنسی و سلامت روانی خود را فراموش نکنید.

9- شماره های مهم سلامت را پیگیری و دنبال کنید.

فشار خون، قند خون، میزان کلسترول، ضربان قلب، BMI و سایر عدد ها می تواند اطلاعات مهم در مورد سلامت کلی شما داده و خطر ابتلا به برخی بیماری های خاص را برای شما فراهم کند. از متخصص مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که معنی اعداد سلامتی شما چیست و چگونه میتوانید آنها را در یک محدوده سالم نگه دارید.

10- واکسیناسیون های توصیه شده را انجام دهید.

واکسیناسیون می تواند به محافظت از مردان در هر سن، (نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان) در برابر تعدادی از بیماری ها و شرایط ، از جمله آنفلوانزا، مننژیت، HPV، پنومونی(سینه پهلو)، کزاز و سایر شرایط، کمک کند. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید؛ توصیه های بهداشتی با توجه به سن وعوامل دیگر متفاوت است.

برگردان: سیما آزادفلاح


هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

اهمیت بهداشت اندام تناسلی مردان

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ