10 دلیل که چربی شکمتان از بین نمی رود

داشتن کمی چربی شکم در واقع برای شما مناسب است؛ چون این مقدار کم چربی می تواند از معده، روده و سایر اندام های حساس بدن محافظت کند.

 

 

1. از دست دادن وزن:

بهتر است بدانید داشتن چربی بیش از حد چیزی جز به خطر انداختن سلامتی نیست. سلول های چربی اضافی که عمدتا در شکم ایجاد می شوند (مانند چربی احشایی) باعث ایجاد هورمون های چربی در رگ های خونی اطراف شکم و موجب ملتهب شدن این رگ ها می شوند که می توانند منجر به بیماری های قلبی و دیابت شوند.

 

2. شما در یک رژیم غذایی کم چرب هستید:

بهتر است برای حفظ تعادل چربی مورد نیاز بدنتان از اسیدهای چرب اشباع نشده استفاده کنید. زیرا علاوه بر اینکه ضرری برای بدن ندارند می توانند چربی سالم مورد نیاز بدنتان را تامین کنند. برای تامین این چربی می توانید از مقداری آجیل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یا یک چهارم آووکادو با هر وعده غذایی و میان وعده استفاده کنید و گزینه های بسیار مناسبی برای تامین چربی بدنتان باشد.

 

3. شما افسرده هستید:

زنان با توجه به وجود علائم افسردگی بیشتر احتمال دارد که به چربی شکمی دچار شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که افسردگی با کاهش فعالیت بدنی و عادات بد غذا خوردن مرتبط است. ورزش می تواند این سطح مواد شیمیایی مغز را بهبود بخشد که متابولیسم چربی و همچنین خلق و خوی شما را کنترل می کند. این باعث تقویت انگیزه شما برای انجام کارها تغییر خلق و خوی شما و از بین رفتن علائم افسردگی در شضما شود. علاوه بر این با محو شدن علائم افسردگی شما فعال تر خواهید بود و می توانید چربی های بیشتری را از دور شکمتان حذف کنید.

 

4. خوردن مواد غذایی آماده:

کربوهیدرات ساده (مانند چیپس) و قند اضافه (در مواردی مانند نوشیدنی های شیرین) سبب افزایش قند خون شما می شود که سبب انفجار انسولین می شود. هورمونی که باعث می شود کبد شما چربی اضافه را ذخیره کند. به جای تمرکز بر خوردن مواد ناسالم، تمرکز خود را در افزودن سبزیجات در هر وعده غذایی و با این کار کیفیت سوخت و ساز بدن را بالا ببرید و چربی ها را در حد مناسب قرار دهید.

 

5. معجزه خوردن مواد غذایی سالم:

ماده جادویی منیزیم تنظیم کننده ی بیش از 300 قسمت در بدن است. تعجب آور نیست که که افرادی که این ماده را بیشتر مصرف می کنند سطح قند خون و سطح انسولین پایین تری دارند. فراموش نکنید که دست کم دو بار در روز، غذاهای غنی از منیزیم مانند: سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند، موز و سویا را مصرف کنید تا میزان منیزیم بدن شما به حالت تعادل برسد.

 

6. حذف شیرین کننده ها از رژیم غذایی:

مصرف کنندگان نوشابه های گازدار احتمالا دارای درصد بالایی از چربی های شکمی هستند. اگر شما نمی توانید عادات نامناسب غذایی خود را از بین ببرید، توصیه می شود که میزان کالری های اضافی غذایی را در رژیم غذایی کاهش دهید و با شکمی صاف و بدون چربی در پوشش خود ظاهر شوید.

 

7. علاقه به غذاهای آماده و چربی های اشباع:

این غذاهای آماده و چرب اغلب ازگروه های چربی اشباع شده تهیه می شوند که باعث دو برابر شدن چربی شکمی بدن می شوند. یک بار در هفته ماهی های چرب مانند: ماهی قزل آلا را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید و در بقیه طول هفته مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهید و به جای آن پروتئین کم چربی، مانند حبوبات و مرغ بگنجانید تا از شر چربی های اشباع خلاص شوید.

 

8. دوران یائسگی:

تغییرات هورمونی در زنان مربوط به یائسگی (که معمولا از 40 سالگی شما شروع می شود) باعث می شود فرد دچار افسردگی شود. اما ورزش یوگا و دیگر ورزش هایی که باعث افزایش تمرکز شما می شوند می توانند به درمان افسردگی شما کمک کنند.

 

9. وعده های غذایی سالم:

میوه ها و سبزیجات تازه همراه با ویتامین C باعث کاهش کورتیزول می شوند. علاوه بر این، افرادی که بیشتر مواد مغذی را در محصولاتی با رنگ های قرمز، نارنجی و زرد مصرف می کنند چربی های شکمی کمتری دارند. پس مواد غذایی خود را رنگی تر انتخاب کنید.

 

10. شما عرق کردن را دوست ندارید:

تحقیقات نشان می دهد از مزایای فعالیت و تمرین شدید ورزشی همراه با دوره کوتاه فعالیت به همراه استراحت به موقع، باعث افزایش تعریق و کاهش چربی های شکمی می شود. این مورد علاوه بر کم کردن وزن و حذف چربی های بدن باعث کاهش تزریق انسولین، تری گلیسیرید و کورتیزول می شود که برای سلامت شما بسیار مفید است.

 

برگردان عرب زاده

نکاتی ارزشمند برای تغذیه و تناسب اندام

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ