جراحی آب مروارید عمر شما را طولانی تر می کند

پیشرفت در جراحی و موفقیت آمیز بودن نتایج جراحی چشم در مشکلات بینایی و آب مروارید رضایت خیلی از بیماران را نشان می دهد.

خیلی از بیماران رضایت خود را از دید خود پس از جراحی ابراز می کنند و اظهار دارند که حتی دیدشان از قبل هم بهتر شده است. حتی به نظر می رسد که جراحی آب مروارید زندگی طولانی تری را برای فرد به ارمغان می آورد.

آب مروارید، باعث تاری دید می شود و باعث می شود فرد دید کمتری برای تشخیص رنگ ها از هم داشته باشد. این ساختار به طور معمول و واضح در پشت عنبیه اتفاق می افتد و تغییر شکل، اجازه می دهد تصاویر بصری ورودی به وضوح در شبکیه چشم و در پشت چشم متمرکز شود. هنگامی که آب مروارید شکل می گیرد، تصاویر به طور فازی فزاینده می شوند، چشم ها حساسیت بیشتری به درخشندگی دارند، دید در شب ضعیف است و کنتراست رنگ اغلب از بین می رود. برخی بیماران از خطوط برجسته روی نوشته ها و مشکلات خواندن شکایت دارند که نشان دهنده ی آب مروارید در چشم است.

آب مروارید به طور پیوسته با سن مرتبط است و هر کسی که به سن بالایی برسد، احتمال دارد که به آب مروارید مبتلا شود. این امر شایع ترین علت از دست دادن بینایی در افراد بالای 40 سال است. عوامل خطر عمومی عبارتند از: قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (یعنی نور خورشید)، سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا، دیابت، استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها و سابقه خانوادگی.

استفاده از عینک های آفتابی که 100 درصد از اشعه های UV جلوگیری می کنند و کلاه که ورود آنها را به چشم مسدود می کند، یکی از پیشگیری های مهم در جلوگیری از آب مروارید به شمار می آید. خوردن غذاهای غنی از ویتامین E مانند اسفناج، بادام، دانه های آفتابگردان و سیب زمینی شیرین، کاروتنوئید لووتیان و زاکسنتین (در بابونه، اسفناج و سایر سبزیجات برگ سبز تیره) و اسیدهای چرب امگا 3 (در اسفناج و ماهی های چرب مانند ماهی خال دار، ماهی قزل آلا و ساردین) همچنین می توانند خطر آب مروارید را کاهش دهند.

در عمل جراحی با استفاده از ابزارهای کوچک، قسمتی که باعث تاری دید شده است از چشم خارج می شود و یک لنز مصنوعی در جای خود قرار می گیرد. پس از حدود نیم ساعت بیماران بهبود پیدا می کنند و می توانند به خانه بروند.

متخصصان چشم و جراحی آمریکا می گویند: جراحی آب مروارید نه تنها زندگی مردم را بهتر می کند، بلکه می تواند عمر آن ها را طولانی تر کند. کسانی که تحت عمل جراحی  قرار نمی گیرند بیشتر به بیماری هایی مانند حملات قلبی، بیماری های مزمن ریوی، زخم معده و گلوکوم نسبت افرادی که جراحی داشته اند دچار می شوند.

خطر مرگ و میر در مردان و زنان بعد از جراحی آب مروارید کمتر وجود دارد. کسانی که عمل جراحی آب مروارید را داشتند، از بیماری های قلبی عروقی، ریوی، عصبی و عفونی، و نیز سرطان و دیگر بیماری ها رنج می بردند. در توضیح این نتیجه، ثابت شده است که وقتی مردم می توانند بهتر ببینند، می توانند بیشتر حرکت کنند و تمرینات بیشتری را انجام دهند. آنها می توانند قرص های خود را بهتر ببینند و به موقع مصرف کنند و آنها را درست انتخاب کنند. جراحی همچنین کنتراست بصری را بهبود می بخشد، که باعث کاهش خطر مرگ ناشی از افتادن یا تصادفات رانندگی می شود. مهم است که بهترین دیدگاه را نسبت به این قضیه داشته باشید. بیش از 98 درصد جراحی های آب مروارید موفقیت آمیز هستند ولی عوارض احتمالی، اگرچه نادر است، شامل عفونت، التهاب، جدا شدن شبکیه و دوبینی یا سایه انداختن است.

از دهه 1980 پیشرفت فوق العاده ای در جراحی آب مروارید وجود داشته است. پیش از این، عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شد و بیماران شبانه در بیمارستان و هفته ها را در تختخواب سپری می کردند. اما امروزه این روش با یک بیهوشی موضعی انجام می شود و برش ها بسیار کوچکتر هستند و اغلب نیاز به هیچ بخیه ای ندارند. بعد از جراحی چشم اول معمولا در حدود دو هفته بعد جراحی چشم دوم انجام می گیرد و بازسازی دید چشم به سرعت انجام می گیرد. جراحی های آب مروارید سریع و آسان و در حدود پنج دقیقه طول می کشد که یک معجزه به حساب می آید.

برگردان عرب زاده

علائم و نشانه های آب مروارید چیست؟

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ