9 راه برای عرق نکردن

عرق کردن راهی برای تنظیم درجه حرارت بدن است. وقتی گرم شویم، عرق می کنیم. رطوبت بدن پس از آن تبخیر می شود و ما را خنک می کند. عرق کردن بخشی کاملا طبیعی از زندگی روزمره است.

عرق کردن راهی برای تنظیم درجه حرارت بدن است. وقتی گرم شویم، عرق می کنیم. رطوبت بدن پس از آن تبخیر می شود و ما را خنک می کند. عرق کردن بخشی کاملا طبیعی از زندگی روزمره است. با این حال، بعضی از مردم ممکن است در بعضی از شرایط اجتماعی باشند که عرق کردن را در آن لحظه دوست نداشته باشند؛ مخصوصا اگر عرق آنها لکه های مرطوب قابل توجهی را به جا بگذارد. در این شرایط، برخی استراتژی وجود دارد که می تواند به کاهش مقدار عرق شما کمک کند.

1.  ضد عرق را قبل از خواب مصرف کنید

ضد عرق ها با مسدود کردن مجرای عرق باعث می شوند عرق به سطح پوست ما نرسد. با این کار عرق توسط غدد تولید می شود، اما نمی تواند به سطح برسد. دئودورانت ها از عرق کردن جلوگیری نمی کنند، بلکه به جای آن بویی که باکتری ها تولید می کنند، را از بین می برند و ماسک می کنند. گاهی اوقات ضد عرق حاوی دئودورانت است. اکثر داروهای ضد عرق که می توانید در داروخانه خریداری کنید، از نمک های فلزی به نام کلرید آلومینیوم تشکیل شده است. برای نتایج بهتر از ضد عرق خود، اطمینان حاصل کنید دهان خود را تمیز کرده اید و سپس آن را شب و قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.

 این به این علت است که مواد تشکیل دهنده نیاز به زمان برای ایجاد سد در مقابل مجاری عرق دارند و اکثر مردم شبانه کمتر عرق می کنند. این کاربرد ممکن است فورا کار نکند، اما برای چند شب به این روال ادامه می دهید و نتایج دلخواه را بدست می آورید. هنگامی که ضد عرق شروع به تأثیر کرد، می توان آن به صورت مورد نیاز اعمال کرد.

2.  پوشیدن لباس های تنفس پذیر

بهترین راه برای کم کردن عرق انتخاب لباس و پارچه های سبک و تنفس پذیر است. رنگ های روشن تر نیز کمک می کنند که منعکس کننده خورشید باشند تا آن را جذب نکنند، بنابراین پوشیدن لباس سفید می تواند به حفظ سلامت شما و کاهش عرق کمک کند. هنگامی که لباس سفید یک گزینه مناسب نیست، رنگ های تیره با الگوهای شلوغ  که حواس پرتی می آورند انتخاب کنید که عرق را مخفی کند. شما همچنین می توانید لباس های لایه دار انتخاب کنید تا عرق در لایه بیرونی قابل مشاهده نباشد. در اینجا چند نکته دیگر برای لباس پوشیدن در هنگام عرق کردن وجود دارد.

3.  اجتناب از غذاهای خاص

چند گزینه غذایی وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید، اگر ناهار کاری دعوت شده اید یا در یک موقعیت اجتماعی هستید که ترجیح می دهید عرق نکنید قطعا غذای تند نخورید. بدن ما به غذای تند واکنش نشان می دهد. در مورد مواد کافئین دار نیز همین طور، چون کافئین غده آدرنال ما را تحریک می کند و باعث می شود که کف دست ها، پاها و زیر بغل ما عرق داشته باشد، توصیه نمی شود.

4.  آرام باشید

عرق کردن راه بدن شما برای خنک کردن شما است. بنابراین با خنک ماندن ، نیاز به عرق را کاهش می دهید. در هوای گرم، می توان یک کاسه یخ در مقابل یک فن قرار داده تا هوای سرد را در اطراف اتاق پخش کند. یکی دیگر از ایده های خوب این است که پرده ها را در طول روز بکشید تا مانع ورود نور خورشید به اتاق ها شوید. اگر در خارج از منزل هستید سعی کنید در سایه بمانید. خوردن وعده های غذایی کوچکتر به طور مرتب می تواند کمک کند که بدن شما خنک باشد، بگرمایش متابولیک برای تجزیه غذا  نیز مورد نیاز است پس کمتر بخورید. شما همچنین می توانید مرطوب کننده های خود را در یخچال نگه دارید تا اثر خنک کنندگی آنها را نیز داشته باشید. خودتان یک فن دستی بگیرید و سر و پای خود را خنک نگه دارید. از پوشیدن کفش و کلاه تنفس ناپذیرخودداری کنید.

5.  درمان های پزشکی

اگر احساس می کنید که بیش از حد عرق دارید، ممکن است بخواهید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا وضعیتی به نام هیپیدروزی دارید یا خیر. اگر انجام دهید، گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد و پزشک شما می تواند یک ضد عرق دارویی با قدرت بالا برای شما تجویز کند که به راحتی قابل خرید نیست.

6.  داروهای خوراکی

 بعضی از داروهای موجود در پزشکی وجود دارد که مواد شیمیایی را به عصب خاصی ارتباط می دهند که عرق را مسدود کنند و به کاهش عرق کمک کنند. البته برخی عوارض جانبی بالقوه وجود دارد (از جمله مشکلات مثانه، دهان خشک و تاری دید چشم)، بنابراین با پزشک خود در مورد این که آیا مزایا بیش از خطرات آن است یا خیر، صحبت کنید.

7.  داروهای ضد افسردگی

 اضطراب می تواند منجر به عرق کردن بیش از حد شود. پزشک شما ممکن است داروهای ضد افسردگی را تجویز کند، البته در صورتی که احساس کند این امر به شما کمک می کند.

8.  تزریق بوتاکس

این تزریق ها به طور موقت عصب هایی را که موجب تولید عرق می شوند، مسدود می کند. تزریق ها 6 تا 12 ماه طول می کشد، پس از آن، درمان باید تکرار شود. تزریق ممکن است موجب درد جزئی شود و برخی از افراد به طور موقت در ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است دچار ضعف عضلانی می شوند.

9.  عمل جراحی

در موارد شدید، گزینه های جراحی برای شما وجود دارد. این شامل درمان هایی است که باعث حذف اندام عرق و جراحی عصب است. جراحی باید تنها زمانی مورد توجه قرار گیرد که پزشک شما تعیین کند.

راه هایی برای کاهش عرق کردن وجود دارد. اگر احساس می کنید مقدار زیادی عرق دارید، با پزشک خود مشورت کنید. مشاوره تخصصی می تواند به شما کمک کند.

برگردان: عرب زاده

عرق کردن یعنی لاغر شدن؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ