چرا گربه ام افسرده شده؟ قسمت دوم

faateme1366
در قسمت اول این مطلب در مورد اینکه چرا گربه های خانگی دچار افسردگی می شوند صحبت کردیم و در این قسمت در مورد اینکه چه راهکارهایی برای درمان این افسردگی وجود دارد صحبت می کنیم.

آنچه در قسمت اول خواندید

راهکارهای درمان افسردگی گربه های خانگی

1.برای گربه تان زمان بگذارید

هر روز سعی کنید با گربه تان بازی کنید حتی اگر او میلی برای بازی کردن با شما نداشت.سعی کنید بیشتر ساعات روز ان را نوازش کنید و با او حرف بزنید.برخی از افراد فکر می کنند گربه ها نیازی به توجه و بازی ندارند در صورتی که این تصور بسیار اشتباه است.گربه ها به اندازه سگ ها نیاز به توجه دارند.

2.گربه ها هم وسایل بازی لازم دارند!

گربه افسرده شما نیاز به توجه زیادی دارد.سعی کنید اسباب بازی هایی برایش تهیه کنید تا او را سرگرم کنند.گربه ها به اسباب بازی علاقه زیادی دارند و شما با خریدن اسباب بازی مورد علاقه حیوانتان می توانید او را خیلی خوشحال کنید. استفاده از اسباب بازی هایی که حس شکار را تقویت می کنند یکی از بهترین راه های فعالیت بدنی و ذهنی برای گربه ها است. از جمله بهترین این اسباب بازی ها غلاب های ماهی گیری مخصوص است که در انتهای آن یک پر و یا عروسک شبیه موش قرار دارد و با حرکت دادن آن در هوا می توانید با صرف کمی وقت ورزش جسمی و ذهنی خوبی به گربهتان بدهید. همچنین می توانید از موش های لیزری و یا صرفا از یک لیزر pointer استفاده کنید و گربه برای مدت زیادی مشغول تلاش برای گرفتن نور آن خواهد شد.

3.گربه را تنبل بار نیاورید

گربه را مجبور به بازی کردن کنید.او را به بیرون ببرید .حتی اگر گربه شروع به چنگ زدن به مبلمان و یا شروع به بالا رفتن از پرده خانه کرد جلوی او را نگیرید.این کار های گربه نشان دهنده این است که او در حال بهبودی است.

4.دوست یابی را به گربه تان یاد بدهید یا برای او دوست پیدا کنید

می توانید برای گربه خود یک دوست را به خانه بیاورید.مانند یک بچه گربه شیطون و فعال.اگر گربه افسرده شما دوستی فعال داشته باشد ,برای تقلید از او شروع به فعالیت کردن می کند.به گربه تان اجازه دهید حیوانات دیگر را از پنجره تماشا کند یا می توانید برای او مستند های حیوانی بگذارید تا تماشا کند.

5.گربه دوست دارد در ارتفاع باشد!

گربه ها علاقه زیادی به مشاهده مناظر محل زندگی خود از ارتفاع دارند. چهارچوب ها و یا وسایل بازی مخصوص بالا رفتن گربه که در محل مناسبی قرار داده شده باشند تا گربه پس از بالا رفتن از آن بتواند از ارتفاع به قسمتهای مختلف خانه بنگرد می تواند گربه را به میزان زیادی سرگرم کند و حس بالا رفتن از درخت را در او برانگیزد.

6.به گربه تان فرصت تماشای پرندگان را دهید تا روحیه اش عوض شود

 علاقه به شکار پرندگان و زیر نظر گرفتن آنها از دیرباز در گربه ها وجود داشته و با گذشت زمان از میان نرفته است. به این منظور می توان بیرون از منزل و در نقطه ای که از پنجره اطاق قابل مشاهده باشد محلی را برای دان دادن به پرندگان اختصاص داد. با این کار هر روز پرندگان زیادی برای خوردن دان هایی که در این محل قرار داده شده اند به پشت پنجره می آیند و گربه شما می تواند بدون آسیب رساندن به آنها، پرنده ها را زیر نظر بگیرد. به این ترتیب علاقه به شکار در او حفظ می شود و در طول روز به خوبی سرگرم می ماند.

7.برای گربه تان آکواریوم بخرید!

وجود آکواریوم با درپوش محکم نیز می تواند همین اثر را داشته باشد و با وجود اینکه گربه امکان شکار ماهی را در آکواریومی که درپوش آن محکم بسته شده باشد ندارد ولی تماشای ماهی ها می تواند بسیار لذت بخش و سرگرم کننده باشد.

8.با وسایل ساده برایش سرگرمی ایجاد کنید

استفاده از علف ها و گیاهان غیر سمی برای گربه ها نیز می تواند مفید و سرگرم کننده باشد. برای مثال قطعه کوچکی سنبل طیب می تواند گربه را به خوبی سرگرم نماید. برخی گربه ها به برگ کاهو و برخی حبوبات سبز نیز علاقه نشان می دهند. قطعات آماده تهیه شده از استخوان و پوست حیوانات که به صورت جویدنی های مخصوص حیوانات تهیه شده اند نیز به خصوص اگر به کمی روغن ماهی و یا پنیر آغشته شوند بسیار مورد علاقه گربه خواهند بود.

9.غذا را راحت در اختیارشان نگذارید!

گربه ها در طبیعت غذای خود را با جستجوی فراوان بدست می آورند و تمام روز به این کار مشغولند. در حالی که در منزل، ما غذا را به سادگی در ظرفی در اختیارشان گذاشته و آنها نیز در حداکثر 15 دقیقه آن را می خورند و در نتیجه باقیمانده روز را می خوابند. در حالی که در طبیعت هیچ گاه این اتفاق نمی افتد. برای حل این مشکل می توان غذا را با روش های خلاقانه ای به شکلی در اختیار گربه قرار داد تا برای یافتن و بدست آوردن آن ناگزیر به صرف زمان و انرژی و به کار گیری حس بویایی خود باشد.

سه ترفند برای به دست آوردن غذا توسط گربه

1.قرار دادن غذای خشک داخل مکعب های مقوایی خرد شونده و یا مکعب های پلاستیکی از نوعی که در اثر ضرباتی که گربه به آن وارد می کند از هم جدا شده و غذا در اختیار گربه قرار گیرد.

2. قرار دادن قطعات غذای خشک داخل لوله مقوایی دسمال کاغذی لوله ای و بستن دو انتهای لوله دستمال کاغذی و ایجاد سوراخ هایی در اطراف آن به اندازه ای که قطعات غذای خشک با غلطاندن لوله به تدریج به بیرون بریزد. غلطاندن لوله مقوایی دستمال کاغذی بسیار سرگرم کننده است.

3.قرار دادن یک قطعه کوچک غذای خشک داخل یک توپ پینگ پنگ به گونه ای که با تلاش گربه بتواند آن را بیرون بیاورد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ