خانه شما درباره سلامتی شما چه چیزی می گوید؟

خود را برای یک میان وعده موفق تنظیم کنید. چیزهای خوب را ذخیره کنید: میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی و چربی های سالم.

خود را برای یک میان وعده موفق تنظیم کنید. چیزهای خوب را ذخیره کنید:

میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی و چربی های سالم. اگر شما خودتان کنسرو تهیه می کنید، میوه ها را در آب خودشان کمپوت کنید (به جای شربت). از مواد افزودنی مانند نمک یا شکر دوری کنید. هنگامی که شک دارید، برچسب ها را بخوانید. یا از همه بهتر، به غذاهای کاملی که نیازی به برچسب ندارند، بچسبید.

1 آیا میز آشپزخانه شما تنها است؟

برنامه های شلوغ و صفحه نمایش می توانند تا زمان شام پیش بروند. این برای سلامت اعضای خانواده شما مناسب نیست. در هنگام غذا خوردن در جمع خانواده، کودکان عادتهای تغذیه ای بهتری پیدا می کنند و نوجوانان کمتر درگیر رفتارهای پرخطر می شوند. وقتی که شما زمانی را برای کنار هم نشستن در پشت میز غذا در نظر می گیرید، هر کسی از این رفتار بهره ای دریافت خواهد کرد.

2 ظرفهای شما چه اندازه ای هستند؟

آیا می دانستید اندازه بشقاب شما می تواند اندازه دور کمر شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ این درست است، مطالعات نشان می دهد که وقتی مردم از کاسه و بشقاب بزرگ استفاده می کنند، آنها را پر می کنند. این بدان معنی است که آنها بیش از آنچه که نیاز دارند غذا می خورند.

در هنگام غذا این تغییر ساده را امتحان کنید: غذاهای سالم را در بشقاب های بزرگتر و غذاهای کمتر سالم را در بشقاب های کوچکتر قرار دهید. شما گرسنگی خود را با مواد مغذی بیشتر و بی خطر تر رفع می کنید.

3 آیا شما مواد غذایی باقی مانده را درست نگه داری می کنید؟

خوردن دوباره آنها یک راه عالی برای اجتناب از اسراف مواد غذایی است، اما مطمئن شوید که آنها را به طور سالم ذخیره می کنید. یک جعبه مخصوص در دار که به راحتی در یخچال جا می شود را انتخاب کرده باقیمانده مواد غذایی را در آن ریخته و درب آن را محکم کنید تا از ورود باکتریها جلوگیری شود، سپس آن را در یخچال قرار دهید. برای گرم کردن دوباره آن، مواد غذایی را در یک ظرف شیشه ای یا سرامیک (پلاستیک نباشد) ریخته و در مایکروویو یا آون گذاشته و آن را گرم کنید. اجازه بدهید تا غذا داغ شود، در غیر اینصورت اگر قسمتی از غذا هنوز سرد باشد، ممکن است باکتریهای احتمالی را به همراه غذا ببلعید.

4 آیا شما از صفحه نمایش در اتاق خواب استفاده بیش از حد می کنید؟

آیا قبل از خواب به گشت و گذار در نت ها، یا سرو کله زدن با برنامه های تلویزیونی، تا زمانی که به خواب  بروید، می پردازید؟ این می تواند شما را از خواب با کیفیت محروم سازد.

نور ابزارهای الکترونیکی به قسمت های بیداری مغز شما تبدیل می شود. این باعث می شود که خوابیدن برای شما سخت تر شود و چشمان شما خیلی کم استراحت می کند.

5 آیا تشک شما میزان است؟

آیا صبح با درد از خواب بیدار می شوید؟ ممکن است تشک تخت شما مقصر باشد. هر کسی برای خواب نیاز به یک سطح ثابت ندارد. بدن شما به شما می گوید چه چیزی بهتر است.

پس از حدود 8 سال، تشک خود را تعویض کنید و اگر بالش های شما بی شکل و یا شل شده اند، بالش های جدیدی را انتخاب کنید.

6 آیا می توانید جعبه کمک های اولیه خود را پیدا کنید؟

هنگامی که جراحات یا بیماری های جزئی داشته باشید، بهتر است درمان مناسب را نیز در کنار دست داشته باشید. یک جعبه کمک های اولیه را از داروخانه محلی خود تهیه کنید و هر چیزی را که در داخل آن است، خوب بخوانید. در مورد اضافه کردن موارد دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، با پزشک خود صحبت کنید.

جعبه کمکهای اولیه خود را در جایی قرار دهید که بتوانید به آسانی آن را پیدا کنید (اما بچه ها نتوانند). تاریخ انقضای آنها را مرتب بررسی کنید، و اگر چنانچه مواردی دارید که باز شده یا مصرف شده است، بهتر است نگاهداری نکنید.

7 چگونه لوازم آرایشی خود را نگهداری می کنید؟

فرقی نمی کند که از آنها هر روز استفاده می کنید یا برای موقعیت های خاص، مطمئن شوید که بدون میکروب هستند. آن را در یک محل خنک و خشک نگه دارید و همیشه قبل از استفاده، دست های خود را بشویید. سعی کنید از تماس مستقیم با لوازم آرایش خود در ظرف آن، جلوگیری کنید. آب یا بزاق به آن  اضافه نکنید. و با دوستان خود به اشتراک نگذارید.

8 آیا حمام شما آلوده به قارچ و کپک است؟

هنگامی که فضای شما به خوبی تهویه نمیشود، کپک میتواند به سرعت پخش شود. این باعث می شود تمام انواع مشکلات بهداشتی، از تحریک بینی و گلو گرفته تا عفونت آغاز شود.

بعد از هر حمام، با باز کردن پنجره یا روشن کردن فن، بخار را خارج کنید. با محصولات مبارزه با قارچ و کپک حمام خود را تمیز کنید و هرگز فرشی را در کف حمام خود نصب نکنید.

9 آیا کفش های شما برای تمرین بیرون آماده هستند؟

بدن شما حدود 150 دقیقه تمرین هوازی در هفته نیاز دارد تا سالم بماند. اما اگر کفش مناسب نداشته باشید، می توانید درد و مشکلات جدیدی را به وجود آورید. یک فروشگاه ورزشی ویژه می تواند با ارائه کفش مناسب برای سطح فعالیت و استایل شما کمکی را برای شما تنظیم کند. کفش ها باید از زمانی که آنها را می پوشید، راحت باشند.

10 آیا دکور شما به تفکر شما کمک می کند؟

رنگ دیوار شما می تواند به انجام کارهای شما کمک کند. به عنوان مثال، قرمز می تواند به شما در انجام وظایف متمرکزی مانند بریدن سبزیجات و اندازه گیری مواد کمک کند. آبی را برای یک منطقه ای مانند اتاق مطالعه یا اتاق هنرهای دستی برای ارتقاء خلاقیت خود انتخاب کنید.

11 آیا آب شما شفاف و خوشمزه است؟

وقتی مواد اشتباه به آب شما وارد می شود، می تواند هر چیزی را از یک ورم در معده تا اختلالات عصبی ایجاد کند. مهم نیست که آب آشامیدنی شما از چه منبعی تامین می شود، مراقب باشید تا طعم و بو و رنگ غیر طبیعی نداشته باشد. در اینصورت نشان از یک مشکل دارد.

شما همچنین می توانید از سیستم فیلترینگ برای آب آشامیدنی خود استفاده کنید. مطمئن شوید که فیلتر شما چه چیزهایی را می تواند حذف کند و چه چیزهایی را نمی تواند؛ زود به زود آن را تعویض کنید.

12 آیا هوایی که استنشاق می کنید، تازه و پاک است؟

هوا، عوامل خطرزای سلامتی را حمل می کند، و باعث تحریک چشم ها، بینی و گلو می شود. این می تواند باعث سردرد یا سرگیجه شما بشود. همچنین می تواند به مشکلات دراز مدت مانند سرطان و بیماری های تنفسی و قلب منجر شود. برای کاهش احتمال آلودگی هوا در داخل، مطمئن شوید هوای تازه می تواند به خانه شما وارد شود. وقتی که هوای بیرون پاک است، پنجره ها را باز کنید. مطمئن شوید که خانه شما دارای تهویه مناسب است. اگر هنوز مشکلی دارید، دستگاه های تهویه هوا را در نظر بگیرید.

13 آیا می توانید نام خود را در گرد و غبار بنویسید؟

این بیشتر از یک خاک تنها است. هر چیزی در هوا می تواند به گرد و غبار برسد، مانند مواد شیمیایی مورد استفاده در کفپوش، محصولات تمیز کننده و مواد موجود بر روی مبلمان. بچه های کوچکی که بیشتر وقت خود را روی کف اتاق می گذرانند بیشتر احتمال دارد که مشکلات بهداشتی  ناشی از گرد و غبار داشته باشند. از یک پاک کننده هوا با یک فیلتر HEPA استفاده کنید. دست های خود را اغلب و زود به زود بشویید و با پارچه مرطوب گرد و خاکها را تمیز کنید.

برگردان: سیما آزاد فلاح

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ