خواص خوردن پودر سفیده تخم مرغ

این ماده خوراکی دارای امکاناتی مثل حجم کم ٬ ویژگی نگهداری بالا و راحتی برای جابجایی می باشد که می توانید آن را به راحتی و به صورت روزانه جایگزین تخم مرغ تازه کنید و در محدودیت های زمانی طولانی تری مجبور به تهیه پودر تخم مرغ خواهید شد.

این ماده خوراکی دارای امکاناتی مثل حجم کم ٬ ویژگی نگهداری بالا و راحتی برای جابجایی می باشد که می توانید آن را به راحتی و به صورت روزانه جایگزین تخم مرغ تازه کنید و در محدودیت های زمانی طولانی تری مجبور به تهیه پودر تخم مرغ خواهید شد. پودر تخم مرغ را می توانید به راحتی و به سرعت در فرمولاسیون تولید محصولات بکار ببندید که این کار موجب افزایش سرعت تولید این ماده می شود.

سهولت استفاده از پودر تخم مرغ باعث کم شدن هزینه های جابجایی٬ کارگری و تجهیزات نگهداری ٬ نظافت ، شکسته شدن، جداکردن و غیره . . . می شود.

زرده و سفیده تخم مرغ ویژگی های کاربردی مختلفی دارند و افراد تولید کننده در صورت بکار بردن پودر تخم مرغ قادر به انتخاب هر یک از این 2 ماده هستند و با مشکل استفاده از فراوردهای مکمل مواجه نیستند.

مقدار ارزش غذائی پودر تخم مرغ یکنواختی و ثبات زیادتری نسبت به تخم مرغ تازه دارد که باعث راحتی بیشتر در محاسبات فرمولاسیون این فرآورده ها  می شود.

پوسته تخم مرغ مقدار فراوانی  باکتریهای بیماریزا مانند سالمونلا می باشد که حتی  تخم مرغ سالم نیز نسبت به آنها مصونیتی ندارد و استفاده از تخم مرغ تازه در صنایع غذائی با ریسک انتقال آلودگی همراه است. پودر های تخم مرغ در وضعیت استریل و بهداشتی و با بکارگیری آخرین تکنولوژی مدرن روز و طبق استانداردهای جهانی تهیه می شوند و عاری از هر نوع  آلودگی هستند و بکاربردن آن ها  خطر آلودگی محصول را کاهش می دهد.

کنترل کیفیت تخم مرغ تهیه شده از لحاظ سلامت و درصد ترکیبات ٬شستن٬ شکستن و جداسازی تخم مرغ از وظیفه های مهم و مشکل مسئولین کنترل کیفی در واحدهای تولیدی برای مراقبت از سلامت و یکنواختی این فرآورده است که جایگزین شدن پودر تخم مرغ موجب راحتی کار و آسودگی خیال مصرف کنندگان گردد

از بین بردن ضایعات ناشی از تخم مرغ ( پوسته تخم مرغ٬ تخم مرغهای شکسته شده٬ تخم مرغ های تاریخ گذشته ٬ ) و فروش کارتن و شانه بجای مانده به قیمت کم از جمله مشکلات مصرف کنندگان تخم مرغ تازه است که با جایگزین شدن پودر رفع می گردد.

این پودر پروتئین از سفیده تخم مرغ تهیه می شود. پودر پروتئین سفیده حاوی مقادیر بالایی از   BCAAها و آرژینین است. استفاده از این پروتئین بعد از تمرین (به همراه وی )، بین وعده ها و قبل از خواب (به همراه کازئین ) موثر است .

تهیه پودرهای پروتئین سفیده تخم مرغ، غالبا راحت است و اساس آن خشک شدن سفیده تخم مرغ و بعد تبدیل به پودری مناسب است. اغلب تولید کنندگان از پروسه اسپری خشک برای تهیه  پودرهای با کیفیت بیشتر استفاده می کنند .

البته مراحل پاستوریزه کردن هم روی آن صورت می گیرد. برای نابود کردن ویروس سالمونلا و رفع پروتئین آویدین (که در سفیده خام می باشد و برای سلامتی خطرناک است. )

پودر سفیده تخم مرغ از مفید ترین مواد غذایی برای افراد ورزشکار است که علاوه بر داشتن درصد بالای پروتئین، بدون کربوهیدرات و چربی است

سفیده تخم مرغ آلبومین تخم مرغ هم نامیده می شود، چون یکی از با کیفیت ترین پروتینهای موجود در این ماده غذایی است. اکثرا آن را پروتئین کاملی می نامند بخاطر ترکیب آمینو اسیدهای آن و عملکرد بدن در استفاده مناسب از آنها. پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقدار بالای آمینو اسیدهای شاخه داراست که باعث  تولید پروتئین در عضله ها می شود، در واقع تحقیقلات ثابت کرده است از نظر بالارفتن تولید پروتئین، پروتئین سفیده تخم مرغ آثاری مانند پروتئین شیر می گذارد.

همچنین حاوی مقدار زیادی آمینواسید آرژینین است، که تولید نیتریک اکسید را تشدید می کند. نیتریک اکسید موجب اتساع عروق خونی می گردد، در واقع افزایش جریان خون در عضله ها کمک به انتقال اکسیژن بیشتر، میکند مواد مغذی و هورمونهای آنابولیک برای افزایش سطوح انرژی و پمپاژ مناسب تر در حین تمرین و ریکاوری عضلات و رشد بهتر بعد از آن. همچنین، آرژینین کمک  به تقویت سطوح هورمون رشد می کند، که در حین تمرین و بعد از آن ارزش بالایی دارد .

پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئینهای سولفوردار می باشد که در پروسه تولید هورمونها در بدن نقش موثری ایفا می کند، و از این طریق هم موجب تقویت و رشد عضلانی می گردد. سفیده تخم مرغ بیش از چهل  نوع پروتئین مختلف دارد .

از آنجایی که اکثر آنها مقادیر کمتری دارند، فقط تعدادی از آنها بخش زیادی از سفیده تخم مرغ را تشکیل می دهند که به صورت گسترده ای مورد مطلعه قرار گرفته است. در میان این پروتئین ها، اوآلبومین که در دسته گلیکو پروتئین هاست (پروتئینی که کربوهیدارتی به آن وصل شده است)، بخش گسترده ای را تشکیل می دهد، چیزی حدود پنجاه و پنج درصد از کل پروتئین سفیده تخم مرغ. به این علت که گاهی اوقات روی بسته پودر سفیده تخم مرغ  نام اوآلبومین هم بر روی برچسب مکمل ها نوشته می شود .

پروتئین سفیده تخم مرغ، تقریبا زود هضم است. در واقع از منظر سرعت هضم بین پروتئین تند هضم وی و پروتئین بسیار کند هضم کازئین جای داده می شود. با سرعت هضمی که دارد، سفیده تخم مرغ نه تنها می تواند تولید پروتئین را تقویت کند، بلکه از تجزیه عضلات هم مما نعت می کند، چنانچه در آزمایش های مختلف هم به اثبات رسیده .

پروتئین سفیده تخم مرغ در واقع هیچگونه کربوهیدرات و چربی ندارد، که آنرا به انتخاب خوبی تبدیل کرده است برای افرادی که در رژیم دارند. پودر پروتئین سفیده انتخاب خوبی است برای افرادی که در هضم لاکتوز دچار مشکل می شوند یا نسبت به پروتئین ها شیر دچار حساسیت می شوند و قادر نیستند پروتئین های حاصل از شیر از جمله روی و کازئین را به صورت مناسب استفاده کنند . همچنین برای افرادی که سفیده تخم مرغ پخته دوست ندارند هم گزینه خوبی است تا بازهم از ویژگی های پروتئین تخم مرغ استفاده کنند .

هر گونه کپی برداری با ذکر نام و منبع الودکتر مجاز می باشد

پودر سفیده تخم مرغ به چه دردی می خورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ