رژیم موز، لاغری 7 روزه

faateme1366
به نظر نمی رسد کسی باشد که از طعم و مزه موز خوشش نیاید و این میوه یکی از محبوب ترین هاست. ویژگی خیلی خوب موز این است که با آن می توانید اضافه وزن خود را هم از بین برده و به اندام دلخواه خود برسید. در این مطلب علاوه بر خواص و مزایای مصرف موز، دو رژیم معروف و پرکاربرد را هم برایتان تدارک دیده ایم.

خواص فوق العاده موز

موز و پوست داخلی آن سرشار از پتاسیم، املاح معدنی، فیبر، ویتامین A، B و آنتی اکسیدان است. وجود پتاسیم فراوان در موز از آن یکی از بهترین چربی سوزهای دنیا را می سازد. موز با افزایش متابولیسم بدن و افزایش انرژی بدن از پرخوری جلوگیری کرده و مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می دارد. زمانی که موز وارد بدن می شود شروع به سوزاندن چربی ها می کند. موز به تولید سروتونین یا همان هورمون شادی کمک می‌کند، از این رو با رژیم موز احساس افسردگی نمی‌کنیم، یکی از عواملی که می‌تواند به رژیم موفق کمک کند احساس شادمانی است. چربی بدن با لذت بردن از خوردن غذا و شاد بودن آزاد می‌شود و به ما احساس قدرت و انرژی درونی می دهد، با این وجود موفقیت در رژیم موز در سطح بالایی قرار دارد و فقط با این رژیم می‌توانیم سه تا چهار روز، سه الی چهار کیلو وزن خود را کاهش دهیم. موز از پتاسیم ، ویتامین B و منیزیم و عاری از چربی یا کلسترول است و همچنین برای قلب، استخوان‌ها ، سیستم عصبی و کلیه‌ها مفید است. مصرف منظم این میوه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد.

 

موز لاغرکننده است یا چاق کننده؟

در مورد موثر بودن موز در فرایند کاهش وزن اختلاف نظرهایی وجود دارد. برخی ادعا می کنند موز سرشار از کربوهیدرات است و نمی تواند به کم کردن وزن کمک کند. برخی دیگر بر این باورند که موز سرشار از مواد مغذی است و به کاهش وزن و داشتن وزن متناسب کمک می کند.اگرچه موز میزان  کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می شود قند خون نسبت به سایر غذاها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است.  و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است. فیبر بالا و گلوکز پایین موجود در موز باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. موز کالری و چربی بسیار کمی دارد و سرشار از مواد مغذی با ارزش است. به علاوه مزه فوق العاده ای دارد که آن را به یک غذای عالی برای رژیم غذایی تبدیل می کند.

 

این رژیم راحت و سه روزه

به مدت سه تا چهار روز ، هر روز 3 تا 5 موز را با 3 تا 4 فنجان شیر کم چرب مخلوط کنید. همچنین اگر ماست دوست دارید می توانید به جای شیر از آن استفاده کنید. می توانید آنها را جداگانه مصرف کرده یا با هم مخلوط کنید. برای درست کردن یک معجون خوشمزه فقط کافی است یک عدد موز، یک فنجان شیر و چند تکه یخ را با هم مخلوط کنید. یا به جای استفاده از یخ، می توانید موز را از چند ساعت قبل در فریزر  بگذارید. این رژیم ساده به شما کمک می کند که در عرض 3 تا 4 روز از شر حدود 3 کیلو از وزن تان خلاص شوید.

 

رژیم هفت روزه موز

رژیم موز هفت روزه به اندازه رژیم موز سه روزه محدود نیست و در آن مقدار مصرف میوه محدود نمی باشد با استفاده از این رژیم قادر خواهید بود ۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست بدهید. شما مجاز به مصرف روزانه ۱.۵ کیلوگرم موز رسیده پوست کنده می باشید. به محض اینکه احساس گرسنگی کردید یک موز بخورید و اگر احساس گرسنگی شما شدید بود می توانید به وعده غذایی خود یک عدد تخم مرغ آب پز اضافه کنید. تنها مجاز به مصرف چای گیاهی و آب می باشید. در طول این هفت روز تنها مجاز به مصرف دو عدد تخم مرغ آب پز خواهید بود.

 

نکته مهم درباره مصرف موز

موز نباید با غذای دیگری مصرف شود زیرا ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کند. محتوی شکر بالا در موز می تواند باعث تولید الکل در بدن و آسیب به کبد شود. اگر موز را با دیگر غذاها ترکیب کنید رژیم موثر نخواهد بود. موز همواره باید با شکم خالی مصرف گردد و تا ۴۵ دقیقه بعد آن چیزی نخورید. برای این رژیم لاغری موزهایی را انتخاب کنید که رسیده باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ