راه های پیشگیری از ایجاد موخوره

موخوره به دلیل خشکی موی سر ایجاد می شود اما با رعایت نکاتی می توان از ایجاد موخوره پیشگیری کرد. دراین مقاله راه های پیشگیری از ایجاد موخوره را می خوانید.

راه های پیشگیری از ایجاد موخوره

موخوره به دلیل خشکی موی سر ایجاد می شود اما با رعایت نکاتی می تواناز ایجاد موخوره پیشگیری کرد. ایجاد موخوره باعث از بین رفتن زیبایی موی سرتان می شود و از رشد آن جلوگیری می کند. برایپیشگیری از ایجاد موخوره در وهله اول لازم است که از خشکی موی سر جلوگیری کنید. دراین مقاله راه های پیشگیری از ایجاد موخوره را می خوانید.

اولین و ساده ترین راه برای درمان موخوره، کوتاه کردن موهای آسیب دیده می باشد. اما اگر دلتان می خواهد موهای بلند و زیبا داشته باشید و می خواهید بدون کوتاه کردن، موخوره را درمان کنید بهتر است از روش های طبیعی درمان موخوره استفاده کنید.

مهمترینراه پیشگیری از ایجاد موخوره حذف عوامل آسیب رسان است که موارد زیر به عنوان عوامل موخره می توان یاد کرد :

شانه زدن موهای خیس
تحت کشش قرار گرفتن موی سر
بستن محکم آن با کش
شست و شوی خشن موها
استفاده از ابزارهایی مثل اتو مو، سشوار و..

درمان موخوره با حنا

یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی برای پیشگیری از ایجاد موخوره حنا می باشد که موهای شکننده و آسیب دیده را تغذیه کرده و برای تقویت مو هم مفید می باشد.

مقداری حنا را در آب خیس کنید و بگذارید یک ساعت بماند، آن را بر روی موها بمالید و اگر می خواهید که موها رنگ نگیرند پس از یک تا دو ساعت با آب گرم خوب بشویید.

درمان موخوره با سرکه سیب و سرکه سفید

استفاده از سرکه سیب و سرکه سفید می تواند به از بین بردن موخوره کمک فراوانی کند و علاوه بر این موهای شما را نرم و لطیف کند و باعث تقویت و افزایش رشد موها شود. مقداری سرکه خانگی سفید را با 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب و 1 فنجان آب ترکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشوید.

 درمان موخوره با سس مایونز

ماسک مو سس مایونز یک روش 100٪ طبیعی برای درمان موخوره می باشد.
مقداری سس مایونز خانگی را بر روی کل موها بمالید و یک کلاه پلاستیکی یا فویل آلومینیومی بر روی بکشید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

 درمان موخوره با روغن زیتون

ماساژ مو با روغن زیتون گرم می تواند برای پیشگیری و رفع موخوره مفید باشد.
کمی روغن زیتون به مدت 20 ثانیه در مایکروویو گرم کنید و آن را به خوبی بر روی مو بمالید حداقل بگذارید 45 دقیقه بماند و سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید.
علاوه بر روغن زیتون می توانید از روغن نارگیل و بادام هم استفاده کنید.
این روش را یک بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

 درمان موخوره با وازلین

روغن وازلین می تواند از موخوره جلوگیری کرده و علاوه بر این برای تقویت و افزایش رشد مو هم مفید می باشد.
مقدار کمی روغن وازلین را بر روی مو و نوک موها بمالید و بگذارید یک ساعت بر روی مو بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

 درمان موخوره با شیرین بیان

استفاده از چای شیرین بیان برای درمان موخوره مفید می باشد.
مقداری پودر حنا و چای شیرین بیان را به خوبی مخلوط کنید، آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

درمان موخوره با روغن نارگیل

روغن نارگیل با آبرسانی به موهای خشک و شکننده از موخوره شده مو جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند.
موها را تمیز بشویید و در حالیکه هنوز خیس هستند یک قاشق روغن نارگیل را از ریشه ها تا نوک موها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.
این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

درمان موخوره با شنبلیله

استفاده از شنبلیله و آب شنبلیله هم یک روش طبیعی برای درمان موخوره بوده و موها را نرم و لطیف می کند. دانه های شنبلیله را آسیاب کنید و مقداری آب شنبلیله به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید این خمیر را بر روی موها بمالید و بگذارید دو ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

درمان موخوره با عسل

ماسک مو عسل و روغن زیتون به عنوان بهترین تغذیه کننده موهای خشک و آسیب دیده شناخته می شود که برای درمان موخوره بسیار مفید است.

ماسک موی گیاهی برای جلوگیری و درمان موخوره

دو قاشق روغن زیتون رو با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر میتوانید روغن ها را کمی ولرم کنید و بعد با پوره آووکادو مخلوط کنید و برای 30 دقیقه این ماسک مو را از فسمت میانی تا انتهای موهایتان قرار دهید. این ماسک نباید به ریشه موها برخورد کند. بعد از 30 دقیقه موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید. میتوانید بعد از اولین بار استفاده، تاثیر عالی این ماسک را روی ظاهر مو و براقیت موهایتان ببینید. همچنین این ماسک تاثیر بسیار خوبی بر موخوره موها دارد و از ایجاد آنها هم جلوگیری می کند.

زرده تخم مرغ برای موخوره

تخم مرغ به دلیل داشتن اسید های چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره بشه. ترکیب زرده تخم مرغ با روغن های گیاهی مثل روغن زیتون هم میتونه ماسک بسیار خوبی برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از ایجاد موخوره باشه. توصیه میشه که هفته ای یک بار از ماسک تخم مرغ برای تقویت موها استفاده بشه که هم باعث تقویت ریشه ها میشه و هم اینکه میتونه به درخشندگی و زیبایی موهای شما هم کمک کنه.

برای پیشگیری از ایجاد موخوره از ماسک موز استفاده کنید

موز سرشار از روغن های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین های A ,E ,C هست که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک میکنه و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی مو ها میشه. همچنین موها رو نرم و مرطوب نگه میداره و باعث بهبود بافت مو میشه و باعث پیشگیری از ایجاد موخوره میشه. موز رو به تنهایی پوره کنید و به موهاتون بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد ماسکش رو روی موهاتون بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدید. این کار رو یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیرش را روی موهایتان ببینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ